{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.291 visninger | Oprettet:

1800LM LED pærer - Kan anbefales. {{forumTopicSubject}}

Guddaw'.

Nu vil jeg lige tillade mig at komme med en positiv feedback på nogle LED pærer, der faktisk lyser sindssygt godt, og med en virkelig fed Kelvin. (5500K)


I mit tilfælde, har jeg brugt H7 pærer, og har smidt dem i mine inderste fjernlygter på A6'eren. Fordelen ved disse pærer er, at man har lyset PROMTE der bliver tændt. Ingen opvarmingstid eller noget som helst. Det ligner nærmest lynnedsslag, når man flasher med lyset.

Har smidt et fotoalbum op med billeder, så kan i selv tage et kig på dem, der er ekstremt meget smæk på

Er man hooked på det, så tjek http://www.extremecarparts.dk/elektronik/led-forlygter

Igen, se alle billederne i fotoalbummet jeg har oprettet.

Hav en god aften!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1800LM LED pærer - Kan anbefales.
  • #1   22. sep 2013 det ser sku godt ud, har du købt dem hos extremecarparts?

  • #2   22. sep 2013 Yes, har købt dem hos Thomas fra Extremecarparts.dk.

  • #3   22. sep 2013 Åh nej..
    Nu var vi næsten ovre problemet, med eftermonterede kina xenon kits i diverse golf 2'ere og gamle opel'er..
    - Folk fattede endeligt det ikke så fedt ud, og blev trætte af problemer med synsmanden og politiet..

    Skal vi nu igennem dette igen, med disse LED?

    1. Det er ikke godkendt.
    2. Det skal af til syn.
    3. Det blænder sindsygt.
    4. Der skal blæsere til for ikke at lave kondens i lygterne, gad vide hvor længe det holder smiley


  • #4   22. sep 2013 Fjernlys må blænde ligeså tosset det vil, så hvad er dit problem?

    Blæseren er til at køle alublokken ned med, ikke til at fjerne kondens, som der står.


  • #5   22. sep 2013 Thimofey ->
    Pærene i fjernlygterne skal stadig være godkendte.
    - Og nej, fjernlyset må ikke blænde "lige så tosset det vil".

    Ja præcis til at køle alusoklen ned med, for hvad er det nu der sker, når varm og kold luft mødes? Præcis, kondens, som de også skriver på hjemmesiden...


  • #6   22. sep 2013 vi kommer ikke uden om det... LED er fremtiden lys! det er sådan et kit her ikk?

    http://i.imgur.com/4fOhIKP.png


  • #7   22. sep 2013 Ralf L

    Jo, fjernlys må blænde ligeså tosset de vil! Fjernlys vil altid blænde. De må bare max give 225000 cd.

    Disse pærer har intet med Xenon at gøre, de sidestilles ikke med Xenon og de giver ikke en indkaldelse til syn. Lær dine facts.

    - Det er ikke til at forhindre kondens, det er til at køle aluprofilen ned med. Alle pærer bliver varme. Får du kondens i lygten er det ikke lyskildens problem.


  • #8   22. sep 2013 Jeg kan så indformere om, at pærerne bliver MEGET varme. Det er Xenon du tænker på, de afgiver meget lidt varme ift.

  • #9   22. sep 2013 okay, så tror jeg at jeg har fundet det sted hvor jeg vil købe dem smiley til godt en ¼ af den normale pris smiley

  • #10   22. sep 2013 Det støreste problem med de led'er er at lortet koster så meget..
    Og du har KUN 1års garanti selvom man nu ved at led'er plejer at holde hvad 40.000 timer hvilket er hvad 4års tid.. Betyder producenten ikke tør stå inde for det crap og at de nok dør efter et år.. smiley
    Derudover aktiv kølet led værk.. ppuuhhhaaaaaaaa smiley



    Thimofey:
    Ulovlige lygter gør du får problemer.. Så du kan sagtens blive indkaldet til syn..
    Så længe lortet ikk er egodkendt er det ulovligt og længere er det ikke..
    Derudover så er din lygte ikke godkendt til en led fjernlyskilde, men en hallogen så du kan ikk komme udenom at du får røv hvis panserne ser det..

    Men man får røv af så meget, så det er ikk det størte problem.. smiley

    Men havde jeg en A6 havde jeg nok bare smidt original xenon på.. Der har du også instant on med fjernlys da det er bixenon..


    EDIT:
    Kan se på din profil at du faktisk HAR xenon.. Sker der for audi ikk har taget sig sammen og lavet bixenon til a6eren.. Skuffet..


  • #11   22. sep 2013 Køb dem hvor du vil, jeg støtter gerne danske butikker og har ikke tålmodighed til at vente på at det skal komme fra østen. smiley

  • #12   22. sep 2013 Nej, en lygte kan være godkendt til gasudlandingslampe eller ikke.
    - En LED pære på 50W har ingen steder den kan lede varmen væk, derfor er der blæser på. Det vil du finde på rigtig meget LED lys, der er oppe i den effekt.

    Ja, jeg har bi-xenon på, men det er IKKE lys med det samme. Du vil altid, uanset hvad, have en opvarmningstid. - Bi-xenon fungerer (hvertfald på Audi og en masse andre biler) ved, at det er en "klap" der går op, så hele linsen lyser.


  • #13   22. sep 2013 Peter R ->
    Du er helt i skoven mester smiley
    Tænd dine LED pærer og lad dem lyse en 5-10 min.
    Sæt så en finger på soklen, og sig igen de ikke bliver varme. smiley
    - Men vær forberedt på det yderste hudlag, bliver siddende på fatningen. smiley

    Thimofey ->
    Det er ikke navnet på lyset du dumper på ved syn.
    Om det er Halogen, Xenon eller LED, er total ligemeget, så længe pærene ikke er E godkendte..


  • #14   22. sep 2013 Korrekt, jeg forstod det som at du tænkte på at du ville få en indkaldelse hvis du blev stoppet.



  • #15   22. sep 2013 MEN, hvorom alt er, så kan de anbefales til erstatning for halogenpærer i fjernlyset, det var bare dét jeg ville frem til.

  • #16   22. sep 2013 Emre

    Der ER Bi-xenon på, er du blank eller hvad? Ved du ikke hvordan Bi-xenon fungerer?

    http://www.youtube.com/watch?v=hrNiCVmn2ko


  • #17   22. sep 2013 Thimofey
    Nåh lignede bare du havde en parabol til fjernlys ved siden af.. Har oplevet nogle bilproducenter lave det sådan.. Men ved skam udemærket godt hvordan sådan lygter fungere.. Sku ikk noget advanceret omkring det..

    Forstår så ikk hvorfor du prøver de her lortepære kontra normal god xenon.. smiley
    Det er dyrer, det er ulovligt og du får dårligere lys.. smiley

    Men det instant lys du snakker om skulle meget gerne være i dit bi xenon.. Den klap bevæger sig mega hurtigt.. Så forstår ikk hvorfor du synes det er så nice med instant on i led'er.. smiley stort set det samme hvis du har et sæt ordentlige pære i..

    Men ja kan godt se du anbefaler det til andre... Dog stadig et lorteprodukt.. smiley

    EDIT:
    Puuuhhhaa din bil har 2 fjernlys kilder? omg tænk at audi har sparet på DE linsen.. Ellers er det bare så den ligner a8eren.. Men igen, skuffet.. Kunne de sku godt have lavet bedre.. smiley


  • #18   22. sep 2013 "Forstår så ikk hvorfor du prøver de her lortepære kontra normal god xenon.."

    Næh, og jeg forstår ikke at du ikke prøver med en ordentlig bil, men sådan er der jo så meget?

    Jeg tror ikke du er klar over, hvor godt disse pærer lyser. Og hvis din småtbegavede hjerne ellers snart kan få det ind på lystavlen, så er dette en anbefaling af pærerne, da der ikke er ret mange der kører med dem, hvorfor der ikke rigtigt er nogle anmeldelser af dem. Så har andre mennesker også mulighed for at søge på forummet, og komme frem til en tråd om dem, samt et fotoalbum.

    Xenon har aldrig fuld lysstyrke med det samme, hvornår forstår du det? Uanset hvor godt et mærke og kvalitet du vælger, vil der altid være en opvarminsfase. Men det er fint nok du ikke forstår det.

    Forstår heller ikke, hvorfor ,man vælger at bygge car-pc i en.

    To DE linser ved siden af hinanden, ligner da lort. Desuden har du langt mere lysspredning med en parabol, end en DE-linse. - Nok derfor.


  • #19   22. sep 2013 Så du fortæller mig at man ikke bliver indkald til syn med LED pærer? smiley

  • #20   22. sep 2013 Ville aldrig købe noget på en hjemmeside hvor de ikke kan stave. Gal der er mange stave- og grammatik fejl!

  • #21   22. sep 2013 Og til dem som ikke vil betale dobbelt pris:

    http://www.hids-direct.co.uk/brand-new-h7-50w-cree-led-headlight-foglight-kit-1800lm/


  • #22   22. sep 2013 Thimofey:
    Forstår ikk hvorfor du skal spille sej og være en røv at høre på..
    Det handler om viden..
    Xenon pære giver ca 3000 lumen.. De her giver 1800 og normale hallogen giver 1400..
    Så de er en SMULE bedre en hallogen..
    At du synes de er nice betyder jo bare at du enten er en retard og bliver facineret over småting, eller at du ikk ved hvad du snakker om..

    Du anbefaler en fucking pære til 1500kr som giver samme lys som halogen pære stort set, dog er de ulovlige og har kun 1 års garanti.. Det er jo lort.. indse det..
    Men okay at din hjerne ikke kan håndtere en så direkte sammenligning og er ved at brænde sammen over det er jo ikk mit problem..

    Nej ved sku da godt xenon ikk har fuld styrke med det samme... men det lyser over dobbelt så meget som det lort du anbefaler.. Og har du bixenon så er det instant on når de er varme.. Længere er det ikke.. Fakta lille dreng...

    Og kan da også se du ikk fatter min kritik over din bils lygtesystem, men du er vel blind pga din kærlighed til audi..

    DE linse med en xenon kilde behøver INGEN hjælp fra en skide hallogen pære.. At de har sat en hallogen pære i har været fordi de garanteret har sparet på DE linsen så den giver halvt så meget lys som fx i en mercedes.. Og derfor har de brug for støtte.. Og nej er DE linsen lavet ordentligt så giver den lys som den skal.. En parabol er på ingen måde bedre..

    Læg også mærke til de ikk gør det mere i de nye biler..
    Og i a8eren er der fx led kørelys der i.. Så det er sku da en spareløsning de har fremme på a6eren..


    Derudover hvis du ville prøve en ordentlig bil havde du købt en E klasse og ikk en forlænget golf..


  • #23   22. sep 2013 Hvor er det latterligt at man ikke kan lave et indlæg på BG, uden at det skal ende ud i det sædvanlige crap, fra folk der sådan set bare burde LADE VÆRE med at deltage i tråden, da det tilsyneladende ikke er for at bidrage med noget som helst.

    Trådstarter kommer med noget info og erfaring, der faktisk er ganske brugbar for de af os der går op i en slags. Lynhurtig ender det ud i at han skal forsvare hele sit emne og valg, og allerede nu, er tråden jo decideret latterlig at læse, og er sgu mere mudderkastning end brugbar debat.
    For fanden altså....

    Ang kølingen, så virker det ikke som om at selv "Extreme car parts" sådan set ved, hvorfor den er aktiv, for det har intet med anti-kondens at gøre.
    LED'en er på 25W, hvilket sjovt nok vil sige at der skal flyttes 25W varme "væk" fra LEDen.
    Modsat et glødetråds-pære er en LED en følsom komponent, og da selve effekt-afsættet sker på et område der er cirka 10 gange mindre end i en glødetråd, er det ultra vigtigt at dette ikke bliver for varmt, hvis den "lange levetid" skal realiseres! DERFOR DEN AKTIVE KØLING.
    Havde man haft pladsen fra starten, ville det kunne laves passivt, men da det er til direkte udskiftning med eksisterende pærer, er det nødvendigt med et aktivt element.
    Ser man på det rent kondens-mæssigt, vil der sådan set opstå MINDRE kondens, da temperatur-forskellen mellem lygtehus/pære, vil være mindre med en 25W LED, end med en 55W glødetråds-pære.

    Udover det, synes jeg at det er et FEDT produkt, uden selv at have prøvet det.
    Og set ud fra et "blændings-perspektiv, vil jeg mene at det slet ikke blænder i samme grad som ukorrekt monteret Xenon, da lys-kilden her er "kontrolleret" (da LED kun lyser én vej), og ikke bare lyser i en 360 graders vinkel.

    Og ang syn og andet, så lad det da for fanden være op til folk selv, om de vil montere noget der (hvis det overhovedet skulle være tilfældet), ville skulle demonteres (tager sgu ikke mere end 15 sek alligevel)....




  • #24   22. sep 2013 Essal AKA Aze .:
    Fedt produkt..? Det koster kassen og giver samme lys som hallogen.. Og har ikk engang en ordentlig garanti.. Ja det er bedre end så meget andet led lort da det kan bruges men det er jo stadig lort..


  • #25   22. sep 2013 Og det kommer stadig fra en der kører fransk. Emre, jeg skider i bukserne hver gang du blander dig i en tråd, fakta, lille dreng. smiley

    Det er stadig ikke mig der har monteret car-pc i en eletronisk brandfælde. ;o)

    Og ja, A8'eren har LED lys, men det har A6'eren også, problemet er bare, at afgiften på de lygter alene er 60000 kr.


  • #26   22. sep 2013 Og så kører du endda med M-Tec pærer, HAHAHAHA, nu er du fandeme for ynkelig, Emre!

    Det må nok ende ud i, at du ikke selv har råd til LED'erne.


  • #27   22. sep 2013 Emre: Ja, jeg synes at det er et fedt produkt, da jeg altid har været vil med LED-teknologien, og generelt finder udvikling inde for dette interessant.
    Nu har jeg prøvet diverse "Xenon look" H4 pærer, og der er sgu absolut ingen af disse pærer, der bare tilnærmelsesvis minder om den kridhvide farve som jeg egentlig søger.
    Tilgengæld har jeg i mine "Eagle-eye--LEDs" (dem i spejlene) ligepræcis den pågældende farve, så LED giver bare den "rigtige" farve for mig.

    Mht til garantien, så giver det sig selv at en forhandler ikke giver mere end 1 år garanti, på noget folk selv monterer. Der er så mange der laver "ukurante" monteringer, at jeg personligt heller ikke ville give mere, hvis det var noget jeg solgte.
    Det er jo ikke ensbetydende med, at produktet ikke kan holde i længere tid.
    Og hvis vi bare siger at produktet holder i 4 år, så er det da givet mindst ligeså godt ud, som hvis man køber nogle dyre halogen-pærer, der holder i 1 år.

    Da jeg i sin tid så disse LED-pærer var det hos MKLshop, hvor prisen var under 1.000,- kr, så havde det ikke været fordi at min bil har "fælles lygte-parabol", havde jeg uden tvivl købt dem.

    Ang syn, så ved jeg faktisk ikke om disse LED-pærer ville gå igennem, for sålænge de overholder kravene til lys-udbytte og farve-temperatur, så burde de vel egentlig kunne godkendes?!!
    Hvad jeg kan læse mig til, er det kun lygten/lygtehuet, der skal være E-mærket?!
    Er dog meget i tvivl..



  • #28   22. sep 2013 Thimofey: Vil rigtig gerne deltage i debatten, men skal vi ikke holde personlige tilsvininger væk fra tråden. Ellers bliver det desværre bare det sædvanlige BG-kasten-med-mudder....

  • #29   22. sep 2013 Pærerne skal også være godkendte, mig bekendt. MEN, det er ikke svært at skifte, det er bare tre stik der skal klikkes af/på.

    LED teknologien er fremtiden. Bare se Audis kommende Matrix system.

    http://www.youtube.com/watch?v=jHBbEcHW8PI

    Den kommende A8'er med det. Endda GPS styret, så lygterne kender kurverne og kan oplyse dem inden føreren når til kurven.


  • #30   22. sep 2013 Jo, lad os det.

    Jeg er bare irriteret over at man kan sige det er lort, uden nogensinde at have set dem. Jeg vil mene, at billederne jeg lagde op, taler for sig selv.


  • #31   22. sep 2013 Thimofey:
    Du er typen der ikk har en skid at kunne modargumentere med og så prøver du at vende samtalen.. Fint jeg har en fransk bil.. Og?
    I det mindste tror jeg ikk at jeg er gud fordi jeg har en A6.. Køb en Mercer så kan vi måske snakke.. Så har du også fået lidt erfaring med en god bil i stedet for den der skoda du har dig.. smiley Og når vi snakker om at have råd.. Haha du havde ikk råd til en ordentlig a6.. 170hk.. Tag dig lige sammen min har fucking flere hk end det.. Selv min tiguan kunne kører fra dig smiley retard.. Køb en ordnetlig bil hvis du skal spille sej med den..

    Men hvad forventer jeg at have en samtale med et grødhovedet som dig.. At du ikk har hjerne nok til at kunne håndtere noget som helst er godt bevist i stort set samtlige diskussioner du har haft..

    Når du nu en dag bliver voksen kan du jo komme tilbage.. smiley


    Essal:
    Kina leder holder ikke.. Og det er hvad de danske forhandlere sælger..
    Giver de ikk garanti er det fordi de ved at lortet futter af hurtigt.. Men ja hvis de holder i de 30.000 timer som alle nu lover så bliver det et helt andet produkt og så begynder det at blive langt mere attraktivt... Men den korte garanti siger jo det hele..

    Prisen er også meget afgørende..
    Og det er også problemet.. 1500kr for noget der i princippet kan futte af efter et år..?
    Har oplevet svingene kvalitet på eftermonterings xenon kit.. Synes dem fra udlandet som er billigst virker bedst.. Men ja noget der bliver solgt er noget værre lort giver jeg dig ret i..

    Syn er ikk et problem i mine øjne.. de er ulovlige ja, men det er der så meget der er..
    der er 2 problemer..
    Pæren er ikke E godkendt..
    Og din lygte er ikke godkendt til at køre med en led pære..

    Det gør at de aldrig vil blive lovlige at montere.. smiley


  • #32   22. sep 2013 Læs min profiltekst, lille mand. Jeg skal i mit liv aldrig eje en Mercedes. smiley Hvorfor køber du ikke selv en, hvis du er så glad for dem? Og hvad er der i vejen med Skoda? Det er det bilmærke med færrest fejl, så det var vist et selvmål du lavede der. - I øvrigt tror jeg ikke du behøver belære mig om køreglæde. Jeg har ejet en Peugeot, og det var første og absolut sidste gang.

    Og jeg kan såmænd sagtens håndtere det, men du kalder noget for lort, som du aldrig har prøvet eller set. Tydeligvis en misundelig gut.

    Og en lygte skal stadig ikke godkendes til LED kilder. Den skal godkendes til <i>gasudlandingslys</i> eller ikke <i>gasudladningslys</i>. Det siger jo sig selv, du må jo også gerne sætte andre LED kilder i din lygtes positionslys, helt lovligt.

    Jeg skal nok holde dig opdateret med hvordan det går med lysene, også om fem år, når de helt sikkert stadig lyser. Hvis du stod med dem i hånden, ville du også få en fornemmelse af at det er kvalitet du har med at gøre. De har en ekstremt flot finish.

    Og til det med dit "kina" halløj. Hvor meget af al elektronik tror du ikke kommer fra østen? Selv Apples produkter, er fra østen. Din car-pc er også. Dine M-tec pærer og al dit LED lys er.

    Og hvis du helt seriøst mener, at det billige Xenon er bedre end det dyre, så har du aldrig oplevet et rigtigt kvalitetskit.

    Du kommer ikke udenom, at LED er fremtiden, om du vil det eller ej.


  • #33   22. sep 2013 Thimofey..
    Din lygte SKAL have den specifikke godkendelse til lyskilden..
    Dine lygter kan enten have en Gasudladnings godkendelse altså en D godkendelse..
    Eller en Halogen godkendelse.. Altså en H..

    Hvilket af dem går LED ind under? INGEN.. Aka det gør at det er ulovligt.. Tænk dig om..
    Det er også årsagen til at led pære nok aldrig kommer til at blive godkendt.. Fordi du skal have en lygte der er testet med den givne lyskilde.. Og så laver bilproducenterne bare lygten med integreret led pære da det er 100 gange en bedre løsning.. Logik.. Men okay kendte du til reglerne ville du jo vide sådan noget..

    Det jeg mener med Kina crap er for de billigt lavet lorte led produkter der er på markedet.. LED er fremtiden ja (no shit har du først fundet ud af det nu???... har ikk sagt at det ikke var?) men problemet med disse pære er at de futter af indenfor kort tid (ingen strømregulator, og forkert udregnet effekt afsat i forskellige komponenter).. Har stor erfaring med sådan pære hvilket er grunden til jeg udtaler mig omkring dem..
    Og har prøvet et par af de kraftige som skal kunne erstatte hallogen pære, men de er ikk noget specielt kontra pris og levetid, hvilket er det jeg har sagt siden starten af samtalen.. Og den ene er helt ens som den du snakker om (aka garanteret det samme) Derudover så er disse pære ikk noget nyt.. Cree led pære har været på markedet siden hvad 08 (og der findes da også mange andre alternetiver med fx samsung kilder og osram kilder).. Har også en masse løse 20-50w led enheder hjemme da jeg har rodet med at bygge mine egne erstatning til halogenpære...


    Xenon kit som jeg har fundet rundt omkring i udlandet til ca 800kr som er billigere og bedre end så mange sæt her hjemme (fx det lort matronics sælger) fungere godt..
    Det er det jeg mente.. Original xenon er dog altid bedst så længe producenten har benyttet en god DE linse eller en ordentlig bygget parabol da det hjælper med at reflektere lyset bedre og ikke æder meget af lyset.. (hvilket ofte er grunden til man siger at fx dayline lygter giver dårligt lys, da linsen er noget billigt lort)



    Du opdaterer bare dit album med holdbarhed så ser vi..


    Det jeg kritisere ved dette produkt er pris og holdbarhed kontra et sæt ulovligt monteret xenon lygter, eller lovlige kraftige hallogen pære..
    De xenon kit jeg har erfaring med holder ca 3-4 tid (sættet har 2års garanti) og koster 800kr fra udlandet..
    Giver meget bedre lys end kraftige hallogen (så de fungere godt..)

    Osram nightbreaker har en levetid på ca 1år har jeg erfaring med (kan variere, men gennemsnitligt er det 1års tid) så over 4år bliver det hvad 600kr i udgifter med dem..

    Og her har du så det LED værk du taler om som koster 1500kr og prducenten giver en garanti på 1år... De sæt jeg har haft med at gøre var sindsyge ustabile på målebordet på dtu... Og fik da også futtet et par af dem af indenfor kort tid (led for forkert spænding og for meget power hvilket gjorde de stille og roligt går død)
    Derfor synes jeg ikk det er noget man kan anbefale.. Ja de er brugbare i modsætning til så mange andre h7 led stearinlys pære, MEN det er stadig ikk bedste lysstyrke/levetid/pris....

    simpel sammenligning

    (hold samtalen på ordentligt nivau.. gider ikk at høre på det andet lort)


  • #34   30. sep 2013 ingen forhandler kan fraskrive sig reklamations retten dvs. at "garanti" er noget udover eller bedre end reklamation

    se evt.

    http://taenk.dk/gode-raad/garanti-og-reklamationsret


  • #35   13. nov 2013 Hej kan skaffes til 500kr sættet hvis der nogen der ønsker dette smiley


  • #36   4. dec 2017 Nogen af jer som oplever ligesom skygger på vejen fra led pæren ? Jeg køre med parabol lygte. Har tjekket den er Mont rigtigt ??

Kommentér på:
1800LM LED pærer - Kan anbefales.

Annonce