{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Renovering / maling af flæge {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Jeg går og tænker lidt på om jeg skulle gå i gang med et lille vinterprojekt: restaurerering og maling af et sæt alu-fælge. Jeg har nemlig et sæt der PT ser "farlige ud". Jeg har overvejet, om jeg bare skulle købe et sæt nye, men jeg synes nu de er pæne i designet, dem jeg har på lager.

Jeg overvejer derfor følgende:

Få dækkene snoet af (skal på igen bagefter). Dernæst vil jeg slibe dem fint med noget sandpapir. Så vil jeg spartle de skrammer der er. Slibe demfine igen. Give dem grunder. Slibe. Give grunder igen. Og så male dem et par gange. Evt. slutte af med noget klarlak af en art.

Men - jeg er usikker på om ovenstående er den rigtige fremgangsmetode. Er der en anden måde "der er smartere"??

Hvilken slags grunder kan anbefales? og hvilken slags maling kan anbefales?? jeg vil jo nødig give dem noget som enten krakkelere når dækkene skal på igen - eller - noget som går fuldstændig i bæ når de bliver udsat for vind, vejr og varme fra bremserne smiley

Jeg overvejer selv at de skal være sorte, så de passer godt til resten af bilen.

Gode råd, anbefalinger mv modtages gerne smiley Er det overhovedet besværet værd?

Naturligvis ville det bedste være at sende dem ud for at blive pulverlakeret og ordnet professionelt - men - da jeg PT har så megen tid at gøre godt med (læs arbejdsløs og dermed ikke skider guld), er dette ikke en mulighed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renovering / maling af flæge
Kommentér på:
Renovering / maling af flæge

Annonce