{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det ulovligt at sætte fjern lys på sin bil
  • #1   28. nov 2013 nej det er ulovligt vis den ikke har noget

• #2   28. nov 2013 nej det ville jeg ikke mene det skal vist bare sættes til en kontakt for sig selv

• #3   28. nov 2013 næææ det er det ikke... Men der er maks krav om antal der kan tænde samtidig, at det skal være et lige antal, samt om du må have flere positions/parkeringslys på bilen.

• #4   28. nov 2013 det skulle være lovligt nok der må bare max være 4 fjernlygter inklusiv de originale det er reglerne for lastbiler tror det er de samme regler for personbiler

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #5   28. nov 2013 Andreas: Konge svar det der! smiley

• #6   28. nov 2013 6.02.002 Fjernlyslygter
    »E«- eller »e«-godkendt fjernlyslygte er funktionsmærket »R«. Foran R’et er eventuelt
    anført et H for halogenlygte eller et D for gasudladningslygte.
    Såkaldt »vibralys«, der får lyset til at blinke med meget hurtig, men netop synlig frekvens,
    er ikke tilladt.
    (1)Fjernlyslygte
    a) skal afgive lys af hvid eller gullig (selektiv gul) farve,
    b) skal være anbragt foran på køretøjet,
    Denne bestemmelse anses for opfyldt, såfremt lygten er anbragt foran føreren
    således, at lyset ikke generer føreren direkte eller indirekte gennem
    førerspejle og/eller køretøjets øvrige reflekterende flader.
    c) skal kunne oplyse vejbanen mindst 100 meter foran køretøjet, og
    d) skal have en lysstyrke på mindst 10.000 cd.
    (2)På køretøj med to eller flere fjernlyslygter må disse kun kunne tændes samtidigt eller parvis.
    (3)Ved nedblænding fra fjernlys til nærlys, skal alle fjernlyslygter slukke samtidigt.
    (4)Fjernlyslygter skal være tilsluttet kontrollampe ved førerpladsen.
    Før 01.05.77: Gælder ikke.
    August 2013
    (5)Den samlede lysstyrke for fjernlyslygter, der kan lyse samtidigt, må ikke overstige
    430.000 cd.
    »E«- og »e«-godkendt fjernlyslygte er mærket med en referenceværdi for lysstyrken.
    Dette gælder dog ikke altid for lygter funktionsmærket »(C)R« (biluxlygter).
    Lysstyrken kan fastsættes ved at gange referenceværdien med 4.300.
    Grænsen på 430.000 cd svarer således til en samlet referenceværdi på 100.
    For lygte uden mærkning med referenceværdi (funktionsmærket »(C)R«) fastsættes
    referenceværdien til 10.
    Før 01.05.77: Gælder ikke

• #7   28. nov 2013 har aldrig hørt brok fra en betjent har 10 lygter og aldrig fået fy fy

• #8   28. nov 2013 skal man så sætte ledningen fra fjern lyset fra bilen til de nye fjern lygter så de tænder og slukker samtidig altså gemmen relæ

• #9   28. nov 2013 det er mine

• #10   29. nov 2013 Det vil nok være en fordel med et relæ, da du herved meget nemmere kan lave det således at dine ekstra fjernlygter aktiveres, når eller samtidigt med de normale bliver det.

Nogle laver det også sådan at fjernprojektørerne stadig gløder en lille smule, selvom de er slukkede - på den måde skulle pærerne leve længere.

• #11   29. nov 2013 Det kan være lovligt, det afhænger af flere ting, blandet andet om lygten er e-mærket. Dem du linker til er tilsyneladende ikke lovlige smiley
    Jeg kører selv med disse http://shinetech.dk/drl-lygter/eagle-angel-eyes-12v-kold-hvid og er aldrig blevet stoppet..

• #12   29. nov 2013 for det skal være lovligt skal der være monteret lygte afskærmninger, så lyset ikke kan komme ud, da jeg måtte afmonter mine ekstra lygter da jeg ikke havde nogle til mine..

• #13   29. nov 2013 Hvorfor er de ikke lovlige de er da e-mærket Mathias R

• #14   29. nov 2013 Ole B kigger du på de lygter så er der en lille ekstra pære der lyser. Så det er ikke den fjernlys pære der lyser svagt.

• #15   29. nov 2013 Mathias R> se sidst i linje 3 for den lygte fra BilTema smiley

Du må have ialt 6 styk. fjernlys. 4 må være tændt af gangen.

• #16   29. nov 2013 de er lovlige Lasse jeg kører selv med dem
    har bare Cool Blue Hyper pærer i mine så der sgu lys på smiley

• #17   29. nov 2013 Min fejl, overså, at de var e-mærket.
    Så er de lovlige smiley

Kommentér på:
er det ulovligt at sætte fjern lys på sin bil

Annonce