{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

lakering af bil. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
hvor store er chancerne for at det bliver flot hvis man selv maler sin bil sort?:)
jeg er maler og har sprøjtemalet så løber og lag er ikke problemet. men er det muligt at finde en maling der holder på bilen bare sådan som privat person.
og evt hvis det var hvad ligger prisen så på at få en prof til at gøre det på hyundai sonata?

på forhånd tak for svar.:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lakering af bil.
  • #1   4. dec 2013 smiley

  • #2   4. dec 2013 kig forbi den lokale autolaker og køb en bøtte af dem, de er til at snakke med smiley

  • #4   4. dec 2013 mr andre. ja det måske lidt rodet. men pointen er. kan man male sin bil selv!
    og hvis ja. bliver det flot. er det svært.
    hvis nej. hvad ligger priserne ca på..


  • #5   4. dec 2013 Jaja det kan du sagtens du mangler bare en malerkabine som du kan låne ..
    Du bestemmer selv om det bliver flot ? lol
    Hvis du skal have en pro maler til at lakere den koster det et sted imellem 20 og 30 tusind smiley


  • #6   4. dec 2013 Se evt. min celica 1,6... Den har jeg selv malet... Resultatet blev ikk fantastisk da vi ikke havde et ordentligt sted at gøre det og jeg ikke er uddannet autolaker.... Malingen blev købt ved den lokale autolakpusher... Men sort er ikk det nemmest at arbejde med, slet ikk hvis det er metal:) Forvent at forarbejdet tager laaaaaang tid:)

  • #7   4. dec 2013 kommer jo helt an på ham som fører malersprøjten.. smiley

    Plus at du skal have stedet til det så der ikke kommer en masse kryp og kravl galoperende hen over den nye lak eller støv, skidt mm... så nej jeg ville ikke kaste mig ud i en hel lakering, men er sikker på at der er nogle stykker som er sluppet af sted med det, med gode resultater..



  • #9   4. dec 2013 Michael - Hvad kan man bruge det til hvis der mangler primer og klarlak ?
    Jeg ville forslå siden www.lackboerse.de hvis der skal handles lak.


  • #10   4. dec 2013 kan du godt og kan godt blive flot bare du giver dig god tid .... har selv malet en af mine bilen for 10 år siden blev lækkert nok

  • #11   4. dec 2013 køber ikke noget på ebay! -.- crap sted...

    ja altså stedet er jo mere eller mindre nok det største problem som sagt er jeg maler og har da sprøjtemalet en del så tænker at det selvfølgelig nok skal blive svært men kan sq da håndtere lortet.:)


  • #12   4. dec 2013 Nej der skal ikke lande særlig mange støvkorn før lakeringen er ødelagt.


  • #13   4. dec 2013 er du bygnings maler ??

    nu er der jo sådan ca 10000% forskel på at male et loft og væge hvid med en glans 20 og så til at male en bil med autolak ... der (lad os se det i øjnene er meget mere følsom) i glans 100.

    alt kan lade sig gøre men er det noget der bare skal ligne lidt skal man

    1 have et sted at gøre det der skal gerne være udsugning og bare en lille smule varme

    2 du skal have noget udstyr = en kompressor med ordenlig effekt + sprøjtepistol

    3 du skal have autolak alt fra grunder til lak .. hvilket ikke er helt billigt

    4 man skal gerne vide bare 10% om hvordan man skal gribe det an


  • #14   4. dec 2013 mr andre. jeg brækker mig lidt... -.-
    magter simpelthen ikke det skal være så besværligt!


  • #15   4. dec 2013 Bravo Hartmann...
    Nej det kan ikke sammen lignes med hinanden..
    Hvorfor kom du ind på det overhoved ?
    Alt det du nævner der er basis viden som Buh sikkert ved i forvejen.


  • #16   4. dec 2013 10 % om hvordan man skal gøre. nåe jamen så starter jeg bare imorgen -.- det jo ingenting! bah.

    haha mener at jeg kan håndtere en sprøjtepistol! malingen er jo nok ikke det samme nej! men hvor svært kan det være herre gud! det jo ikke raketvidenskab. -.-


  • #17   4. dec 2013 mmmm neeej det er sku nok ikke raketvidenskab .... men har da tit set håbløse forsøg på at male deres egen bil ...

    selv os der er uddannet i det og har gjort det i en år række og har faciliteterne og redskaberne til det. selv vi skal gøre os umage for at lave et flot resultat .. så tænk på hvad en som ... ingen viden har om det ... ikke har faciliteterne eller redskaberne til det kan gøre det ?

    jo du kan male den selv ... mnn nej det vil ikke blive pænt .
    vil faktisk sige du har større chance for at gøre det godt med en lammeskinds rulle end med en sprøjte pistol


  • #18   4. dec 2013 så bruger jeg da bare sådan en. hvis du skal være på tværs! smiley
    nej. men helt ærlig. min bil har kostet 30 og den kan UMULIG blive grimmere end den er nu. sølvgrå hvad fanden kan man bruge sådan en farve til!

    jeg har bare igen ikke 30.000 til at dig som prof, som siger du måske ikke engang selv kan gøre det pænt skal have mine penge. hvorfor så gå til en prof. -.- det ville da være helt utrolig dumt. her kan jeg give mig selv skylden. og jeg er sikker på jeg får det skide sjovt med det! jeg kør helt sikkert også surt i det, efter det halve af bil er færdig. men ja. igen det nok min egen skyld smiley og så har jeg bare en cruella de vil bil. og det der sikkert ikek mange der har.


  • #19   4. dec 2013 du har tilsyneladene alle svarene selv smiley ..... så dette indlæg er da næsten overflødig


  • #20   4. dec 2013 Det er nem nok og male!.. Bare gør som når du slår græs, overlab med 50% så blir det pisse godt..

  • #21   4. dec 2013 haha hvem overlapper med 50% når man slår græs smiley


  • #22   4. dec 2013 hartmann du er overflødig -.-
    jeg beder ikke om "jeg er så pisse klog" jeg beder om.
    nej det nok ikek smart selv at begynde på da det og det og det og det kan gå galt blablabla... -.-

    don bla... jamen herre gud. det prøver jeg da bare -.-


  • #23   4. dec 2013 okay ,,,,


    det er nok ikke pisse smart .. blalalalala


  • #24   4. dec 2013 hold kæft hvor er det sjovt at læse når man selv er maler smiley

    den ene er jo mere klog end den anden smiley


  • #25   4. dec 2013 christian. det skal man jo ligesom også være! ellers kom vi virkelig ikek langt..
    men helt ærlig jeg bare en tøs på 19 som tænker helt ærlig hvor forbandet svært kan det være! det da bare lige og ja det er det nok ikke! men jeg altså ikke bange for en udfordring..


  • #26   4. dec 2013 hvis det skal være grimt er det nemt ...

    hvis det skal være pænt er det svært ... sådan er det med det meste
    men nu når du er så frisk på en udfordring så gå da forhelved igang smiley det er dælme ikke min bil


  • #27   4. dec 2013 altså nu skal jeg ikke spille klog, men der er altså en grund til at at uddannelsen tager lige under 4 år smiley det er ikke bare for at lære at slibe kofangere.. der er faktisk en del som ikke engang rigtig kan sprøjte når de er udlært..
    det er ikke noget jeg ville kaste mig ud i alene, og jeg er helt sikker på du ikke har omgivelserne og det rigtige værktøj til at lave et pænt stykke arbejde smiley


  • #28   4. dec 2013 Jeg har selv prøvet lidt med kølerhjelm, en skærm og sådan noget, og der er utrolig mange faldgrupper, der skal min være 20 grader, pas på vand i trykluften, en alm. Hjemmekompressor kan ikke levere luft nok, og lufttrykkets skal være rigtig, det er endnu ikke lykkedes at lave et super resultat, men jeg vil alligevel prøve en hellakering af min bmw til foråret, husk at grundarbejdet er det vigtigste.

  • #29   4. dec 2013 nu tager det også 4 år at stå i butik ikke? altså vi kan vel alle arbejde i fakta uden uddannelse -.-

  • #30   4. dec 2013 Nu er der også forskel på hvilken butik man står i:) Og hvor meget ansvar man har:)
    Der også mange "discount" malere der har uddannelsen men stadig levere et billigt stykke arbejde... Man får hvad man betaler for:)


  • #31   4. dec 2013 ja. både og..

  • #32   4. dec 2013 Det er ikke umuligt. Jeg har set nogenlunde garagelakeringer. Problemet lige nu er klimaet.
    Du skal bare have en nogenlunde pistol og noget rigtigt maling. 1-lags fra en maler ville være lettest i dette tilfælde. Og en stor nok kompressor. Og vand- og olieudskiller. Og rent miljø. Jeg har før malet uden sug og hvis man kan leve med at man ikke kan se noget til sidst og nok skærer 2 år af sin levetid, er det ikke noget problem. Det kan altid vandslibes og poleres op bagefter..


  • #33   5. dec 2013 Du kan på ingen måde sammenligne autolak med maling til en væg..
    Autolak er tynder end vand.... og det fremhæver alle fejl man har lavet i sit spartel arbejde frem for at skjule det smiley
    Bare at indstille en sprøjtepistol rigtigt er på ingen måde nemt, og en proff pistol koster 5000kr... eks hvis du indstiller den til at få for meget luft i forhold til malingen, så kommer du til at tørsprøjte så ligner det næsten mat lak hehe smiley
    Og husk du skal have maling på fortynder basis, hvis du får det på vandbasis, så tør det aldrig uden en varmekabine...


  • #34   5. dec 2013 Arrr.. Jeg tror ikk autolak er tyndere end vand.. Jeg tror faktisk det er en del tykkere... Men bar lige for at gi et indput i jeres diskution.... Så er bund arbejdet ekstrem vigtig vis du vil ha er godt resultat!!!!.. Bunden afsløre alt..

  • #35   7. dec 2013 vælger at starte i det små og prøve på mine fælge først.
    har fået noget rast fra en sød sød mand i sådan noget bil halløj. så jeg prøver og så nupper jeg søsters knallert bagefter..og så må vi se om jeg tør bevæge mig videre op på bilen..


  • #36   9. dec 2013 Don Herman

    Fortynder har en laver viskositet end vand...


  • #37   9. dec 2013 Du maler sku da heller ikk med fortynder!... Vis du fylder en dråbe fortynder i en liter acryl blir det sku da ikk tyndere end vand!!!!...

  • #38   10. dec 2013 Nej men der er en del fortynder i autolak, og du kan ikke få det til at lægger i en stor dråbe som du kan med vand

  • #39   11. dec 2013 Nej der er ikk en del fortynder i.. Normal ca 20 procent.. Og derfor blir det ikk tyndere end vand!..

Kommentér på:
lakering af bil.

Annonce