{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.483 visninger | Oprettet:

bmw E39 sænkning {{forumTopicSubject}}

hej alle, jeg har bestemt mig for at sænke min bmw e39 med 18" fælge og spacere.

men hvor meget skal jeg sænke bilen uden at overdrive og stadig beholde den bedst mulig kompromi af komfort og sænkning ?

og kan det lade sig gøre at nøjes med kun skiftning af fjedre da budget ikke kan leve op til mere ?

tak på forhånd, kig endelig min fælger annonce da billeder vises med std fjedre af min bil .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw E39 sænkning
  • #1   9. mar 2014 jeg har et sæt org ac snitzer fjedre med tuv papir der sænker 30 mm hvis det er

  • #2   9. mar 2014 men det svare ikke rigtigt på mit spørgsmål -_-

  • #3   9. mar 2014 Jeg har sænket min e39 i sidste uge. Den er sænket 50/20 med Lowtech fjedre.
    Vil altid anbefale dig at sænke den 20-30mm mere foran end bagerst, da en 6 cyl BMW ellers vil se meget lavere ud bagerst ved f.eks. en en 40/40.
    Den har stadig komforten, og kan køre alle steder uden at skrabe på, og jeg har kun 17" på.
    Du kan sagtens stadig køre med de samme støddæmpere.
    Fjedrene kan købes hos Schmiedmann for ca 1300 kroner inkl. porto.
    Vil ikke anbefale dig at købe fælge med spacere, men køb helst fælge med ET20.
    Og evt f.eks ET30 foran. De originale BMW fælge er ofte lavet med forskelligt ET.
    Jeg vedhæfter et billede af min gamle E39 som også er sænket 50/20, og med 17" på, så kan du se om det er der omkring du ønsker din.


    profilbillede
  • #4   10. mar 2014 Den på det her billede er min nuværende E39, den er også sænket 50/20 med lowtech fjedre. Fælgene er 17"

    profilbillede
  • #5   10. mar 2014 Havde sænket min 60/40 med lowtech fjedre og selv med 20" fælge og 235/30-20 dæk synes jeg ikke komforten forsvandt.

  • #6   10. mar 2014 Den er meget høj foran og kan nemt klare 50/40 60/40 undervogn fordi den er så høj foran.... Hvis man sænker 40/40 ser det sku næsten dumt ud fordi den står lige højt eller lidt højere foran end bag.

    Og spacere afhænger jo af dine fælges et

    Du kan eks. Kørt et25 bag og have 275/30/19" uden problemer


  • #7   10. mar 2014 http://www.bilgalleri.dk/galleri/139968-bmw_e39_solgt

    Min var sænket 40/40 det var for lidt syntes jeg


  • #8   10. mar 2014 Har altid sænket mine BMW´er 20-30mm mere foran i forhold til bagerst. Er enig i at komforten bare forbliver i en E39 selvom den er sænket 60mm.
    Det er anderledes med E36 og E46, der ryger komforten hurtigere ved sænkning med fjedre. Har dog haft en E36 med 20" fælge, sænket med FK highsport gevind, og der var stadig fin komfort, det må vidst dedikeres til kvaliteten.


  • #9   10. mar 2014 hej og tak til alle disse fine kommentar, er virkelig glad for at folk har lyst og bruger tid på at hjælpe andre smiley

    jeg har valgt at købe 50/30 fjedre med 20mm spacer bag og 10mm spacer for med 18" fælge, jeg vil så snart jeg kan ligge billeder op af min bil så i kan se hvad i har medvirket i smiley


  • #10   14. maj 2017 Hej!
    Har læst at hvis man sænker den mere end 40, så skal der kortere støddempere på.
    Har du det på din? Og køre den fint med det? Mvh

    PS. Hvor har du købt dine fjedre?


Kommentér på:
bmw E39 sænkning

Annonce