{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.507 visninger | Oprettet:

Kina-kopi fælge - er de helt umulige eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg sidder lidt og kigger på nye sommerfælge - har fundet en model jeg godt kan lide - men originalen koster ca. 16K uden dæk i 20"
Jeg kan få en replica til ca. 8K uden dæk - altså halv pris

Jeg er ret sikker på at replicaen kommer fra Kina - og det er jeg umiddelbart ikke så vild med.
Omvendt tænker jeg så også, at det vel ikke er SÅ svært at lave en rund fælg der er i balance, og det er noget sværere at lave et godt dæk, så det måske var en bedre ide med billige fælge og gode dæk end omvendt?

Kiniserne laver jo også både Ipad og Iphone og kan vel også lave både gode og dårlige fælge hvis det skal være? Kunsten er jo så at undgå de dårlige udgaver.

hvad tænker i andre - kina-kopi fælge er det totalt no go eller er de blevet bedre med tiden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kina-kopi fælge - er de helt umulige eller ej?
  • #2   17. mar 2014 pga. prisen - som nævnt - 8000 her og der bliver da også til en slat med tiden smiley

Umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel rent visuelt på kopi og original - mere kvaliteten jeg er bekymret for - men er den ok så tror jeg såmænd ikke jeg ville tænke nærmere over det.

• #3   17. mar 2014 Jeg ville personligt være bange for at de irrer ad helvedes til, eller begynder at skalle af. Men det er ikke af personlig erfaring, blot hvad folk siger.

• #4   17. mar 2014 Det drejer som om hvilke materialer de bruger og det er der at der opstår problemer.

Jeg så engang en test af en kopifælg. Den originale fælg blev testet på et apparat der var tilsvarende 15.000km brug, og da de testede kopifælgen i samme maskine, gik den i stykker efter ca 1500km!

• #5   17. mar 2014 Ja det er lige så fesent som om gejle en spark ??

• #6   17. mar 2014 Køb dem da, lad være med at køre på for mange kantsten. De er selvfølgelig ikke lige så tuff som de originale, men vil vædde med at de holder sig fint i balance hvis du ikke kører i store huller.
    Evt giv dem et lag klarlak inden du sætter dem på hvis de er blanke.

• #7   17. mar 2014 Der findes jo massere af anderkendte mærker der laver fælge i god kvalitet og samme design some de dyre mærker. Se bare på BBS Le Mans, Rota Grid, S8 og RS4 fælge. Mange kopier af dem.

• #8   17. mar 2014 Sådan noget kan ske.. smiley

profilbillede
  • #9   17. mar 2014 Det er også der jeg bliver lidt splittet.
    jeg ved der kører mange kopi-fælge rundt - tilsyneladende uden problemer.
    Omvendt så gider jeg heller ikke stå med en bøjet fælg fordi det er noget skrammel.
    Desværre så finder man vel først ud af det efter købet smiley

• #10   17. mar 2014 Du undgår bare store huller, så de fine nok..

• #11   17. mar 2014 Bare fordi det er fra kina/asien betyder det ikke at det er noget lort, mange af de seriøse producenter har også en billigere linie som er lavet der.
    Til gengæld er det lidt fesent at køre med kopier, det er enten eller.
    Hvilke fælge er det du kigger på?

• #12   17. mar 2014 Det er Vossen CV3 - synes nu de er meget fede - selv som copy smiley

• #13   17. mar 2014 Det er også en lækker fælg, men er det ikke muligt at finde noget i samme stil fra et anerkendt mærke, uden at sprænge budgettet?

• #14   17. mar 2014 De færreste kan se forskel på kopi alligevel, ville aldrig give 20k + for et sæt original fælge..

• #15   17. mar 2014 Det kommer helt an på hvordan du behandler dine fælge, selv originale fælge der får "forkert" behandling bliver grimme og irre.
    Vask dem ordenligt og i gode produkter, og husk endeligt at tage dem af i god tid inden vinter. Så holder de fint.
    Så du kan sagtens købe kopi fælge, lige så vel man kan købe andet uoriginalt til bilen. Prisen er en anden, fordi "mærket" mangler, derfor behøver det ikke at være en dårligere kvalitet.

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #16   17. mar 2014 Med min beskedne viden om kina produkter, så har de ikke de store kvalitets krav.. hvis de overhovedet har nogle, krav!!
    Bl.andet er det ikke unormalt, at finde urene metaller fra Kina smiley

• #17   17. mar 2014 Ville være bekymret hver gang jeg parkerede min bil, hvis jeg havde dæk og fælge til omkring 30k. Hvis der nu kom en polakker forbi er det jo væk i løbet af 10 minutter..

• Claus20hz
    Claus20hz Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 55
    #18   17. mar 2014 eller bare en dansker smiley

• #20   17. mar 2014 He - det er for og imod hele vejen igennem kan jeg se smiley

Nogen der ved om en 9" Vossen CV3 er konkav at se på... eller skal man helt op i 10" før det syner af noget - og kan en 10" overhovedet sidde på en 07 Audi A6?
    Synes fælgen er super-fed netop fordi den er konkav - men hvis en 8.5-9" fælg blot er flad og se på skal jeg måske overveje noget helt andet.

• #21   17. mar 2014 Ulempe ved kopi generelt

Tunge
    Dårlig alu tit sorte i alu tvivler på det er rent
    Blir hurtigt bløde/skæve
    Find nogen brugte org hjul og renovere

Irre ja det gør org hjul ligeså hurtigt så snart der er brud i lakken

• #22   17. mar 2014 Kopi fælge har næsten aldrig concave look så skal du have org hjul kopi er lige medmindre du er i 10"

• #23   17. mar 2014 Havde nogle BBS lm replica, og der begyndte de at skalle, og begyndte at irer som en i helvede, og de var et par måneder gamle.

Kommentér på:
Kina-kopi fælge - er de helt umulige eller ej?

Annonce