{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

ny varevogn til 2015 {{forumTopicSubject}}

hej!

jeg står her og skal starte selvstændigt op nu her til næste sommer og lige nu er jeg i lære og har købt mig en hiace og får køre penge, men jeg har fundet ud af at den er for lille da jeg er næsten færdig uddanet som blikkenslager dvs. vandrør - tagrender ( i mit mesters firma laver vi så alt tag reparation lige fra tegl tage til bølgeplader )

jeg vil lave det samme når jeg bliver selvstændig men jeg står jo her og vil købe en bil i firmaet, og indtil videre skal jeg jo kunne have en hel del med så det kræver en stor vogn.

prisen skal være under 100.000kr

den skal være med manuel gear.

den skal mindst kunne trække 2 t på krogen, gerne mere.

jeg tænker på en høj kassevogn måske Mercedes sprinter, citroen jumper, fiat ducato eller ford transit.

hvad mener i er bedst ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny varevogn til 2015
  • #1   19. jun 2014 En lang mercedes sprinter, Den køre for evigt, men den skal nok ha lavet noget rust en gang i mellem smiley

• #2   19. jun 2014 altså der er jo fordele og ulemper ved alle biler, jeg har hørt at Mercedes ikke duer til at lave kassevogne med manuel gear ? er det en skrøne ?

• #3   19. jun 2014 ja det en skrøne..

• #4   19. jun 2014 Ford transit er kongen af varevogne. Synes det er utroligt at der ikke kører flere af dem, end der gør.

• #5   19. jun 2014 sådan ca. hvor gammel og hvor meget må den have kørt før den er færdig ( den skal kunne køre nogle år i gennem min tid )

• #6   19. jun 2014 Ville umiddelbart vælge Transit af dem du har skrevet, men hvad er der galt med Hiace? nok den mest driftsikre varevogn du kan få smiley

• #7   19. jun 2014 jeg ved godt at hiace en en lille taleban kampvogn men jeg har brug for en bil med mere plads og så den hiace jeg har er fra 97 og der er bare intet udstyr i den jo for resten der er jo sædevarme i, når nej det lort virker jo hellere ikke

• #8   19. jun 2014 Transit, uden tvivl. Ved et postcenter i Århus har de op til flere Transitter der har rundet 300.000 km. Det synes jeg er temmelig godt klaret af en postbil der kører ren bykørsel smiley De er også nødt til at tage over når Ducatoerne er i stykker, hvilket de vist ofte er.

• #9   19. jun 2014 hvis du skal være selvstændig skal du da til at vise at du kan tage beslutninger på egen hånd, skal du ik?

• #10   19. jun 2014 Mikkel s
    Hvorfor skal han det?

• #11   19. jun 2014 det er meget normalt at virksomheds ledere tager deres egne beslutninger... men han er også kun 18 ud fra hans profil at bedømme.. smiley

• #12   19. jun 2014 Jeg ville holde mig langt væk fra en Ducato. Koblingerne kan ikke holde, EGR-køleren flækker, kølavandsflangerne flækker, gearene kører af lort, du sidder mega dårligt i dem... Jeg kunne blive ved... Jeg har lavet så mange af dem. Jeg forstår slet ikke Fiat kan overleve på alle de garantisager...
    Men ja, en Transit er et fantastisk kørertøj. ??

• #13   19. jun 2014 Mikkel s
    Så en selvstændig mekanikker, skal selv tage beslutningen om hvordan han vil bygge et hus?

• #14   19. jun 2014 Theis nu er du for langt ude...

Husejeren skal altid tage stilling og beslutninger om sit eget hus... Hold nu op med at køre den længere.. ik?

• #15   19. jun 2014 Mikkel s
    Ved du hvad et forum er til for?

• #16   19. jun 2014 det er fint nu Theis

• #17   20. jun 2014 Mikkel s: fuck du er en kæmpe spade at høre på. Han spørge til råds om en god solid firmavogn, manden er blikkenslager lærling... Så hvor vil du hen med dine totalt ubrugelige og nyttesløse kommentarer?

• #18   20. jun 2014 Mikkel - At du ber en blikkenslager om at tage egne beslutninger når det gælder bil er jo idiotisk sagt ! Man ber jo heller ikke en mekaniker om at tage beslutninger når han ska have ordnet noget blikkenslager arbejde.
    Til mikkel - Fedt du tør springe ud i det ! Det er ik alle der kan det !
    Men uanset hvad så havde jeg beholdt hiace. Den kører indtil den dag du ik gider mere smiley

• #19   20. jun 2014 FINT jeg går efter en transit men jeg tænker hvor stor skal motoren være før den er noget værd jeg ved der er en der hedder 85hk. og 110hk, 140hk, 210hk, men hvilken en skal man tage ?

• #20   20. jun 2014 Hvis du vil have en der kan tage 2t på krogen så ska du ikke gå efter 85hk modellen.. Prøv at undersøge hvor mange kg de forskellige biler kan tage på krogen. Men undersøg også hvad de forskellige koster i vægtafgoft årligt.. de er sikkert hundedyre !

• #21   20. jun 2014 Forstår ikke at folk anbefaler en transit, der findes da ikke mere kedelig og træls en varevogn. Jeg havde klart valgt en vito eller sprinter.

• #22   20. jun 2014 Jeg er selv uddannet blikkenslager, så jeg forstår sagtens din plads mangel.. personligt havde jeg beholdt din Hiace og fået sat tagbøjler på og anskaffet mig en fin stor boogie anhænger.Og hvis jeg skulle vælge anden bil så vil valget helt sikkert lande på en Transit. Grunden til at valget lander på Transit er ikke fordi at den skal være smuk eller flot, for det er den ikke! nej den er bare pisse rumlig! om du så vælger den lave eller høje model.

• #25   20. jun 2014 jeg køre selv hiace nu med tagbøjeler og 1600kg. trailer og det går sku fint nu men til næste år skal jeg bare have mere i bilen og så skal jeg jo have mere plads

• #26   20. jun 2014 det er fint at vi har hver vores holdninger...

men husk at hvis du køre erhverv med kassebil og trailer over 50km dagligt skal du have fartskive i bilen som lastbiler... smiley Jeg ville gå efter en større bil og undgå traileren... Det er en jævn stor bøde man får for sådan et nummer uden fartskive... smiley

• #27   20. jun 2014 det er jo rigtig nok, øhhm nu har jeg jo en kort model hiace hvor lang er den lange model i forhold til den korte ?

• #28   20. jun 2014 det ved jeg ikke.. jeg havde en vito før.. der er alligevel en god halvmeter til forskel på den korte og den helt lange... der er også en mellem lang men den er ikke meget bevendt... men jeg tror faktisk det er det samme med hiacen... svigerfar har i hvert fald en der er lige så lang som min gamle vito.. smiley

• #29   20. jun 2014 hhhmmm. tror bare jeg prøver at beholde min nuværene hiace så længe jeg kan holde det ud, måske et par år enu og så kan jeg kigge på bil der så er der nok også lidt flere monitos til den

• #30   20. jun 2014 det skulle der gerne være ja... ellers kan du lukke firmaet for en stund... smiley

• #31   20. jun 2014 står her og snart skal se på ny trailer og skal helst kunne bruge den til både transport af tag sten og så til nogen minigraver og andre maskiner, så faldt jeg over variant´s uni trailer den er sku da perfekt eller det vil sige traileren er perfekt prisen den er helt væk og så er der lige det der med at traileren vejer 2700kg. og bilen må kun trække 2 t men har hørt noget om at man kan få sat et 2500kg træk på hiace og få den synet med det ?

• #32   20. jun 2014 Sprinter eller transit.
    Stort firkantet kasserum der virkelig kan være noget. I. Og de er trofaste.
    Vælger men en lidt nyere transit få du over 8 kopholdere og 3 skuffer til papire stort hanskerun osv. Jeg er lidt skudt i dem og gå jeg All ind med motorcrosseb køber jeg en veludstyret transit

• #33   21. jun 2014 okay når jeg engang skal købe ny vogn falder slaget altså på en transit.

tak for svar alle sammen og ha en go´ weekendt

• #34   21. jun 2014 tror bare lige jeg har fundet den mest perfekte bil

http://www.dba.dk/ford-transit-350l-van-32-tdci/id-502430687/

massere af krafter til trailer og massere af plads til materialer og værktøj

• #35   22. jun 2014 Der er ikke meget perfekt over en bil der har fået ny gearkasse ved 160.000...

• #36   22. jun 2014 ikke det ?

• #37   22. jun 2014 Anders.
    Desvære bliver mange kassebiler jo kørt som svin fordi folk ikkd ejer dem men bare er en firmabil. Den kan både være helt fantastisk eller helt afhelvede til men det ved man først nå man kommer ud og ser på den

• #38   22. jun 2014 Er da ikke perfekt hvis gearkassen kun holder 160.000km bliver da hurtigt dyrt.

• #39   22. jun 2014 Totalt vægten på traileren er ligemeget, det er den faktiske vægt der kommer til at tælle for dig. Du skal alligevel have trailerkort for at køre med den. Så du skal bare huske at din vægtgrænse ikke bliver hvad traileren må laste, men hvad bilen må trække. Den nyeste sprinter har jeg set de har reklameret med måtte trække 3500kg.

• #40   22. jun 2014 når vi snakker GULPLADE biler ( altså 100% erhverv ) så er det totalvægten på både trailer og bil der ikke må overstige 3500 kg før der er krav med fartskriver - og så kun hvis det er ud over 50 km radius.
    se evt. denne artikel http://www.skivefolkeblad.dk/article/20130919/LOKALT/130919912

• #41   22. jun 2014 Anders. Du kan splitte alt ad. Du ser tit folk i firmabiler rive og flå gearvælgeren rundt. Skifte udennkobling starte hårdt og elleres bare blive pisket. Og det holder de ikke til. Har haft samme model med 200.000km på klokken den kørte perfekt men den blev kørt pænt af de 4 ansatte vi var.

• #42   23. jun 2014 Min far har omkring 15 firmabiler, da han ejer et murerfirma.

Han har skiftet meget rundt i de forskellige mærker for at se, hvilken bil der gør det bedst.

Vito, Transporter, Hiace, Vivaro, Expert osv. bliver for små, hvis du skal have bygget reoler i bilen, men det er de biler der kører bedst, hvilket er en god ting hvis du skal køre meget.

Transit, Boxer osv. kan godt gå med reoler indbygget og er egentlig også de to biler han foretrækker. De kører begge fornuftigt og er også til, at komme rundt med på byggepladser osv., hvor en Sprinter hurtig kan blive for stor.

På de første 4 Boxer 2.2 HDI han købte, skulle koblingen dog skiftes efter 60-80.000km, men ellers har der ikke været noget

Du skal dog gå efter en motor med lidt kræfter, 120-130 Hk er minimum til sådanne biler smiley

• #43   23. jun 2014 en jeg kender er også selvstændig blikkenslager og han har haft Peugeot og det var han sattttme ikke lykkelig for der var alt galt med dem, men tror jeg går efter transitten og vis der er råd kunne jeg godt tænke mig den der store 3,2 pga. den kan trække 3500kg og så er der massere af kræfter stadig i den. smiley

Kommentér på:
ny varevogn til 2015

Annonce