{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.464 visninger | Oprettet:

Ala A
Ala A
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 216

Gør-Det-Selv undervognsbehandling.. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil meget gerne sætte mig ind i på hvad der skal til for at udføre et rustbeskyttelse og undervognsbehandling.
Da jeg har lagt mærke til i forskellige reservedelsbutikker at man sagtens selv kan købe dunkene med diverse behandlinger til bilen.

Jeg har læst mig frem til og forstået at al rust og grus skal fjernes og hele undervognen skal rengøres og al skærm kanter (af plast) og hjul skal væk før al det ovenstående foretages.

Men er der et læsestof et sted eller videoer på youtube der illustrere det bedre for at spare de 2-3000kr ved at gør det selv.

Der er heldigevis et Gør-Det-Selv værksted i kbh med lift og højtrykspuling tilrådighed, og de der arbejder dernede, fortæller at det sagtens kan lade sig gør at gør det selv, da man ved at det vil blive gjort ordentligt, men man skal vide hvad man foretager sig før man begiver sig ud til det.

Ser frem til jeres konstruktive forslag og svar.

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør-Det-Selv undervognsbehandling..
  • #1   12. aug 2014 Og du er sikker på at deres lift må bruges til at undervognsbehandle, det er svært at undgå at få det overalt. Derudover skal du jo også ind i alle hulrum osv. Og uden et sprøjteskema er det svært at få det hele med, det en proffesionel koster er givet godt ud.

• #2   12. aug 2014 Man må både male derover, svejse, og så har de to vaskehaller med lift.. Det må man godt, da jeg netop stod og talte med dem der arbejdet at det vil være det næste jeg vil gør ved bilen og om det var iorden at man begiver sig ud til det.

• #3   12. aug 2014 Har du undersøgt hvad det koster at få det gjort på den pågældende bil?

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #4   12. aug 2014 du skal have fat i et sprøjteskema, pumpe og dyser af forskellig størrelse/længde til hulrum og evt bore huller og have plaspropper til at sætte i bagefter, god fornøjelse smiley ps det er slet ikke som at gå i Fakta .....

• #5   12. aug 2014 Huller med propper findes der, det der allerede er blevet behandlet før i tiden..
    Men så dukker der et spørgsmål op, hvad skal man bruge spørgeskemaet til...??

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#6   12. aug 2014 for at se om du kommer alle steder smiley ærgeligt at "misse" et par steder og den fæle rust kommer indefra ......

• #7   12. aug 2014 Brug din sunde fornuft, og sørg for at komme alle steder...

Rust kommer der alligevel med tiden, og især hvis det er en ældre bil du vil behandle..
    Der hjælper det intet at det er professionelle der laver arbejdet. og overhollder du ikke deres intervaller for genbehandling osv. så har du alligevel ingen garanti på det arbejde de laver...
    Og tror tit at folk misser den info når de anbafaler et firma der udfører undervogns behandling.

Har selv lige lavet en masse masse rust i er ford fra 1998 der har fået utallige behandlinger, og hold da kæft det er noget lort at reparer i, og manden vil gerne have undervogns behandlet igen bagefter, og det har jeg frarådet ham da det er spild af penge på så gammel en bil, der er begyndt at blive meget mør flere steder...
    Så hvis du gerne vil gøre det selv så er det jo bare at gå i gang, og tjek at du får dine seler trukket helt ud mens du sprøjter så du ikke får en masse undervogn på dem smiley
    Bagefter skal du jo også sørge for at diverse drænhuller i paneler og døre, klapper osv. er frie så de ikke lukker til efter behandlingen, for så kan du risikere at have vand stående i døre og paneler osv.
    Så god fornøjelse herfra... smiley

• #8   12. aug 2014 3
    Nej har ikke undersøgt hvad det koster lige på min bil. Men skal nok regne med 3-4000 kr for det..

• #9   12. aug 2014 Buggi boy: så du fraråder simpelthen at undervognsbehandle ældre biler?..

• #11   12. aug 2014 Han skriver at det ikke kan betale sig at undervognsbehandle en gammel bil der hsr lidt rust. Det er mig nu en gåde hvordan det så kunne gå at lave noget af rusten i den

• #13   12. aug 2014 At behandle en bil der er rusten er som at pisse i bukserne om vinteren. Du kapsler bare rusten inde så den rigtig kan hygge sig under behandlingen....

• #14   12. aug 2014 Heldigvis er det overflade rust der er på bilen... Har tænkt mig at skrue børste det meste væk, og så lav højtryksrenser til og derefter lade den tørre, og til sidst behandle den...

• #15   12. aug 2014 Men hvordan skal det forståes at man husker at får trukket selerne helt ud..??.:)

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#16   12. aug 2014 træk sikkerhedsselerne helt ud og dæk dem af så de ikke bliver snaskede evt dæk spolen helt til

• #17   12. aug 2014 Sprøjteskemaet skal du bruge til at være sikker på at få alle hulrum med, men du kan sagtens gøre det selv, hvis du kender lidt til hvor rustangreb normalt opstår - og så kan du endda sagtens springe afmontering af plastinderskærmene over - der er alligevel ikke spor af rust bag ifølge min erfaring smiley

Husk derimod skærmkanter, som de såkaldte "proffesionelle" ofte mere eller mindre bevist glemmer, fordi det er besværligt og tidskrævende at udføre ordentligt.

• René N
    René N Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #18   10. sep 2014 Du bør ikke sprøjte b stolpen, undervognsbehandling der sætter sig deri kan forhindre at selen låser ved uheld.
    En rigtig rust beskyttende undervognsbehandling gøres med produkter som vokser efter påførelse , derfor er det meget svært at dække selerullen så godt at det ikke trækker ind alligevel.
    Du skal regne med omkring 1 kg rustbeskyttelse til hulrum, døre og klapper, og omkring 5 kg slidlag, det er et gennemsnit. Du kan risikere der ryger et par skruer og klips når du afmontere skærme, bundplader og motorskjold, så sørg for at have lidt nye inden du starter. Bilen skal vaskes grundigt inden start og være helt tør, afhængigt af hvilket produkt du bruger skal alt fugt være ude af vanger og lignende. I mange tilfælde bruges der en sæbe lignende afdækning til at sprøjte på bilens lak da en undervognsbehandling sviner ret meget, de fleste produkter er ret dårlige at indånde så derfor anbefaler jeg friskluftsmaske.

• René N
    René N Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #19   10. sep 2014 Kender ikke professionelle der glemmer at sprøjte skærmkanter, men ikke alle giver dem slidlag foran hvis de er under inderskærme. Det sorte snask der bliver sprøjtet på er jo ikke rustbeskyttelse, men slidlag.

Kommentér på:
Gør-Det-Selv undervognsbehandling..

Annonce