Gør-Det-Selv undervognsbehandling.. {{forumTopicSubject}}
Jeg vil meget gerne sætte mig ind i på hvad der skal til for at udføre et rustbeskyttelse og undervognsbehandling.
Da jeg har lagt mærke til i forskellige reservedelsbutikker at man sagtens selv kan købe dunkene med diverse behandlinger til bilen.
Jeg har læst mig frem til og forstået at al rust og grus skal fjernes og hele undervognen skal rengøres og al skærm kanter (af plast) og hjul skal væk før al det ovenstående foretages.
Men er der et læsestof et sted eller videoer på youtube der illustrere det bedre for at spare de 2-3000kr ved at gør det selv.
Der er heldigevis et Gør-Det-Selv værksted i kbh med lift og højtrykspuling tilrådighed, og de der arbejder dernede, fortæller at det sagtens kan lade sig gør at gør det selv, da man ved at det vil blive gjort ordentligt, men man skal vide hvad man foretager sig før man begiver sig ud til det.
Ser frem til jeres konstruktive forslag og svar.
Mvh.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
jul 2007
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 216
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.877
jul 2007
Men så dukker der et spørgsmål op, hvad skal man bruge spørgeskemaet til...??
jul 2014
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Rust kommer der alligevel med tiden, og især hvis det er en ældre bil du vil behandle..
Der hjælper det intet at det er professionelle der laver arbejdet. og overhollder du ikke deres intervaller for genbehandling osv. så har du alligevel ingen garanti på det arbejde de laver...
Og tror tit at folk misser den info når de anbafaler et firma der udfører undervogns behandling.
Har selv lige lavet en masse masse rust i er ford fra 1998 der har fået utallige behandlinger, og hold da kæft det er noget lort at reparer i, og manden vil gerne have undervogns behandlet igen bagefter, og det har jeg frarådet ham da det er spild af penge på så gammel en bil, der er begyndt at blive meget mør flere steder...
Så hvis du gerne vil gøre det selv så er det jo bare at gå i gang, og tjek at du får dine seler trukket helt ud mens du sprøjter så du ikke får en masse undervogn på dem
Bagefter skal du jo også sørge for at diverse drænhuller i paneler og døre, klapper osv. er frie så de ikke lukker til efter behandlingen, for så kan du risikere at have vand stående i døre og paneler osv.
Så god fornøjelse herfra...
jul 2007
Nej har ikke undersøgt hvad det koster lige på min bil. Men skal nok regne med 3-4000 kr for det..
nov 2007
nov 2007
apr 2003
Følger: 55 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 3.308
jul 2007
jul 2007
jul 2014
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Husk derimod skærmkanter, som de såkaldte "proffesionelle" ofte mere eller mindre bevist glemmer, fordi det er besværligt og tidskrævende at udføre ordentligt.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
En rigtig rust beskyttende undervognsbehandling gøres med produkter som vokser efter påførelse , derfor er det meget svært at dække selerullen så godt at det ikke trækker ind alligevel.
Du skal regne med omkring 1 kg rustbeskyttelse til hulrum, døre og klapper, og omkring 5 kg slidlag, det er et gennemsnit. Du kan risikere der ryger et par skruer og klips når du afmontere skærme, bundplader og motorskjold, så sørg for at have lidt nye inden du starter. Bilen skal vaskes grundigt inden start og være helt tør, afhængigt af hvilket produkt du bruger skal alt fugt være ude af vanger og lignende. I mange tilfælde bruges der en sæbe lignende afdækning til at sprøjte på bilens lak da en undervognsbehandling sviner ret meget, de fleste produkter er ret dårlige at indånde så derfor anbefaler jeg friskluftsmaske.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
Gør-Det-Selv undervognsbehandling..