{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skum/flamingo blokke.
  • #1   24. aug 2014 Kunne jo så ikke lægge billedet ind, men her er link. http://s253.photobucket.com/user/spray2020/media/IMG_0341.jpg.html

• #2   24. aug 2014 bauhaus har dem i flere tykkelser

• #3   24. aug 2014 Perfekt. Tak for det. Kom godt til at tænke på man bare kunne bruge isolering. smiley

• #4   24. aug 2014 Det du søger er exp skum - det er plader lavet af expanderet polystyren epoxy. Det har en finere struktur end eps skum/flamingo og er lettere at bearbejde. Det findes fra flere producenter - oftest i lyserød eller blå, hvorimod det grovkornede flamingo/eps er hvidt. (Gråt hvis det er tilsat grafit for øget varmeisolering)

• #5   24. aug 2014 Hvor kan sådan noget, så købes? smiley

• #6   24. aug 2014 kom lige i tanke om dem i bauhaus nok er for grove, hvorfor evt ikke bygge op i pu skum

• #7   24. aug 2014 Det er også en mulighed, tænkte bare at blokke var en del nemmere, da de allerede har form. Istedet for at skulle opbygge det af pu skum.

• #8   24. aug 2014 Det blå fra DOW kan man nogle gange få i Silvan, men ellers bør de havde det i trælasthandlerne. Om det er lyserødt eller blåt, er lige meget - bare det er exp skum. Du kan evt. prøve hos en bådbygger, såfremt der er sådan en i nærheden af dig, da det også ofte bruges der! For det meste finder man det i 50 og 100mm, men det kan også fåes i tykkere blokke.

• #9   24. aug 2014 Det lyder godt. Bor lige ved siden af Århus havn, så tror jeg at jeg vil prøve. smiley

• #10   24. aug 2014 Hvis du vælger pu - altså polyurethan skum på dåse, skal du lige holde dig for øje, at det har den lidt uheldige egenskab at det er hygroskopisk - hvilket vil sige at det suger fugt! Så er det noget du ikke senere kan komme til at fjerne - måske fordi det er indstøbt, er det en dårlig idé at bruge! Kan du fjerne det efterfølgende og skal bruge en blok til at forme noget af, kan du tage en tæt papkasse og skumme den ud. PU skum er dog ikke så fin i strukturen og derfor kræver væsentligt mere spartel, inden du evt. kan støbe på det!

• #11   24. aug 2014 Prøv evt. Stark/Mørtelkompaniet i Skejby - de har det formentlig på lager. smiley

• #12   24. aug 2014 Men kunne på den anden side også gætte mig til at pu skum er betydeligt billigere. Det koster 18kr Per 500ml eller 10-30 liter færdig produkt. Men tror lige jeg vil prøve stark. Arbejder lige ved siden af en. Skejby er i den helt anden ende af hvor jeg bor nemlig. smiley
    Men er der noget andet negativt ved pu skum? Altså jeg kommer til at stå og lave formene i en lade, så der kommer selvfølgelig fugt ind. Og kommer ikke til at støbe samme dag, som jeg laver formen. Tager det skade af vand/kulde, tørre det under fugt og kulde?

• #13   24. aug 2014 Ok - ja så smut da lige i den lokale Stark! smiley

PU skum er heller ikke særligt uv resistent og vil over tid blive skørt og smuldre. Men som med fugten, snakker vi ikke fra i dag til i morgen - det er på lidt længere sigt med begge egenskaber!

Som et eksempel på pu skums uheldige hygroskopiske egenskaber kan nævnes, at FIAT i 80erne og 90erne fyldte de forreste vanger i bilerne med skum for lyddæmpning, men glemte at det sugede fugt ad h til og vangerne så endte med at rådne op indefra på rekord tid..... smiley

• #14   25. aug 2014 Jem&fix - evt. kan du udfylde huller og trekanter med PU-skum - det med at det suger vand, behøver du ikke tænke på i forbindelse med at støbe en forskærm - det er kun mellem skummet og en metalflade at vandet bliver aggressivt.

• #15   25. aug 2014 Altså min frygt er at pu skummet ikke vil tørre/hærde, jeg skal have lavet 2 stk forskærme, 2 stk bagskærme, forkofanger, og bagkofanger. Jeg havde bestemt ikke tænkt mig at lade skummet sidde, når formen er støbt, ryger skummet væk.
    Men så er det bare at smaske bilen ind i skum, fylde op og spartel, også glasfibre og epoxy, også er den ged barberet. smiley

• #16   25. aug 2014 Skummet skal nok hærde - det er faktisk en fordel mht. at få det til at klæbe at du forstøver lidt vand på overfladen først - ihvertfald sådan jeg gør ved vindues- og dørkarme, men du vil nok ikke have det til at sidde for hårdt - måske kan du bare punktfæstne det og så bygge op derudfra - og evt. også spare lidt skum på den måde.

• #17   25. aug 2014 Tænkte lidt at spænde et stykke plastikpose eller andet plast udover mine skærme, så skummet er nemt at få af igen.

• #18   25. aug 2014 Brug brunt paktape først og så byg ovenpå det!

• #19   25. aug 2014 Brun paktape? Altså det der lorte tape, som er så vildt tyndt og træls? smiley

• #20   25. aug 2014 Det er tilpas tyndt til at det ikke giver pas problemer og det er tilpas glat til, at du ikke behøver kæmpe med et få formen fri.....

• #21   26. aug 2014 #17 - plejer man ikke bare at bruge noget formspray?

• #22   26. aug 2014 Eller det Ole...... paktape er bare billigere.

• #23   27. aug 2014 #22 - ikke hvis det tager lakken med, når du vil fjerne tapen igen smiley

• #24   27. aug 2014 What ever ole...... gider ikke bruge tid på at diskutere med dig.......

• #25   27. aug 2014 Vil også sige lakken er ligegyldig, da det vigtigste er at det ikke sætter sig fast. Der kommer alligevel noget udover, så man kommer ikke til at se der hvor lakken muligvis skulle være blevet ødelagt. smiley

Kommentér på:
Skum/flamingo blokke.

Annonce