1.613 visninger
|
Oprettet:
Reglerne for Scoop på/igennem hjelmen? {{forumTopicSubject}}
Hvordan er reglerne egentlig for hood scoop/ Air intake scoop danmark? Jeg havde nemlig overvejet at lave et scoop på min hjelm. Men så så jeg sådan en badit som på billede... (måske lidt for voldsom) Men må man montere "noget i den dur" skære hul i sin hjelm og så laden den stikke op igennem?
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 12
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 18 Emner: 354 Svar: 2.043
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Og du er 33 år.. Brian gøglet er ikke gået af mode endnu :)?
jan 2006
Følger: 18 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 142 Svar: 165
, nu skriver du godt nok, at den kun kan monteres på en kompressor, men nu var det jo ikke planen at købe en rigtig en, men at lave en luftfilterkasse, med de karakteristiske spjæld som den på billede.
Onceuponatimetherewasalongnameitwassolongeveryoned
Jeg havde godt nok hørt det der med at man ikke må spærre for udsynet, og det er jo egentlig fornuftigt nok. Men det skulle heller ikke være et problem, da min tanke var, at kun toppen af "scooped" skulle over hjelmen (måske 15-20mm) Foran det, ville jeg så skære og undersænke, således at den blev mere synlig.
Anders C - 0-200 på 8 sek.
jo 33... ak ja, brian gøjlet burde nok være gået af mode, men efter et par år med stationcar, autostol, børn osv, valgte jeg ved sidste bil-skift af forære konen en familie bil, og i samme forbindelse en Corsa A til mig selv,.. Min bil/og Vores bil, det er nok derfor der går lidt drengerøv i den... Og så måske også fordi jeg elsker at gå og pusle med den slags "Lidt-tossede/langt-ude-projekter"
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 152
Men der er så tros alt visse andre regler der skal over holdes. Såsom at det ikke må være til unødig fare for andre trafikanter, hvilket vil sige at det ikke må have skarpe kanter (så vidt jeg husker anses rundinger på mindre end Ø3mm for skarp kant)
Det må ligeledes heller ikke dække udsynet. Hvilket vil sige at det ikke må være synligt i føres direkte synsfelt.
Og så til sidst... når der laves hul i motor hjelmen, så vil støjen fra motoren alt andet lige blive væsentlig tydeliger, og specielt hvis indsuget bliver ført helt ud.
Så hvis bilen i forvejen måske ligger oppe i den høje ende af støj skalaen... evt. pga. buller potte. Så kan du jo risiker at det at den falder for støj grænsen.
jan 2006
jan 2006
Reglerne for Scoop på/igennem hjelmen?