{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.540 visninger | Oprettet:

Montere led kørelys? Regler? {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg har overvejet at montere noget led kørelys på min grande punto. Men hvordan er reglerne?

Ville bare tage ledningerne fra positionslyset og koble dem til via dem så de tænder når bil gør? Men er det lovligt at have dem tændt konstant eller hvordan er reglerne? smiley

http://thansen.dk/product.asp?c=2246583142&n=1200283591&pn=-1431072458


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montere led kørelys? Regler?
  • #1   30. apr 2015 ved ikke med thansens, men biltema har et sæt som er godkendt som erstatning for det almindelige kørelys om dagen smiley

  • #2   30. apr 2015 Du kan ikke bare sætte dem på pos. da de så lyser med samme lysstyrke hele tiden. Når du tænder bilens nærlys skal de dæmpe ned eller helt slukke. Husk hvis de slukker skal pos. lyset tænde.

    Det vil give mest mening hvis du sætter dem på tågelygter hvis du har det. Så kan du selv tænde og slukke manuelt. Men så tænder det jo ikke automatisk smiley


  • #3   30. apr 2015 Nu skal du huske det sæt ikke er kørelys, det er kun positionslys, der er overhovedet ingen lys i de led lygter der. Taler af erfaring

  • #4   30. apr 2015 jeg har gjort det på min golf, monteret som positions lys ved ikke om det er lovligt er ikke blevet stoppet med det og de har ikke vist interesse når de er kørt forbi ??

    profilbillede
  • #5   30. apr 2015 I dagslys lyser de helt fint også

    profilbillede
  • #6   30. apr 2015 Hej
    LED lygte af alle arter vil være at betragte som "særlige kørelys" og det SKAL slukke af sig selv når andet lys tændes !
    Samtidig SKAL det være lygter der er GODKENDT som kørelys !
    eller også SKAL de have et Watt forbrug på mellem 15 & 21 Watt for at det er lovligt !
    Sådan er loven i dag - der behøver IKKE at være baglys sammen med disse lygter så man kan montere dem over et relæ med klemme 87A forbundet til lygterne og Klemme 30 til fast batteri over en sikring og så styre relæet over tændingsnøglen - så vil loven være opfyldt !!!
    Hilsner Polobjørn


Kommentér på:
Montere led kørelys? Regler?

Annonce