23. okt 2004 Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 104 Svar: 995
politiet vs. tonede ruder {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg var til noget familie tam tam torsdag og her var der en niece der har en bil med tonede ruder i foran hvilket jo godt nok er ulovligt men stadig mere nice end halvt arbejde..
Hun var blevet stoppet af en panser der selvfølgelig havde passet sit arbejde og påtalt det. Han valgte så at ridse i filmen på ruden både den ulovlige og lovlige side af stolpen.
Mit spørgsmål er nu om kan man gøre politiet erstatningspligtig, da det jo må kunne karakteriseres som hærværk.. Det er jo bevidst ødelæggelse af en andens ejendom.
Det er vel ikke lovligt for politiet at ødelægge noget så det skal laves på ejers egen regning lovligt eller ej??
Det er ikke lovligt at køre med tonede ruder foran, men man må jo gerne have bilen stående med det eller hva?? Altså som en mulighed, hvis man ønsker at skifte når man har parkeret til DFB f.eks. eller andre konkurrencer. og så skifte tilbage inden man kører igen, i teorien i hvert fald. HEHE...
Er jeg helt skævt på den...??
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 963
M!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 8 Emner: 48 Svar: 241
apr 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 135 Svar: 315
jan 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 77
jul 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 112
De kan sku tage hjem og ødelægge deres egen bil!
Hader dem!
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 264
apr 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 206
sagde hun ikke noget til ham betjenten?
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.552
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Jeg fik selv en bøde for nogle uger siden, for at have tonet min forreste ruder, og for at køre uden sele! 1.000,- kr ville det blive, sagde de to udsendte fra svagbørnskolonien! Da de stod og åbnede mine døre, og kiggede ind i kabinen, og brokkede sig over at bilen så splittet ud, og spurgte om "jeg havde noget liggende de skulle vide", tilladede mig at ytre min mening om dem, og det såkaldte "arbejde" de udfører, og da jeg nægtede at tage imod deres lortebøde,
har jeg tilsyneladende fået lagt 500,- kr oveni, for bøden lyder på 1.500,-! Jesus fucking christ...hvis de virkelig har så skide meget tid til at stoppe uskyldige og få dem til at fremstå som super-skurke for en skide rudetoning, er der sgu ikke noget at sige til at den egentlige kriminalitet ser ud som den gør!
Ang, toningen i bagruden, så har de INGEN ret til at røre ved den! Min kammerat blev stoppet for at have tonet sine ruder hele vejen, og der fik de ham kraftedme til at pille toningen ud HELE vejen rundt, de det ifølge dem var konsekvensen, når man havde tonet de forreste, og at filmen -ifølge dem- ikke havde samme farve, hvilket var påkrævet?! Ikke at jeg fatter hvorfor han gjorde det, men de "holdt ham op" indtil han havde pillet samtlig film ud! Det giver jo INGEN mening! Det svarer til at man må smaske en cyklist ned, fordi han ikke har lys på!
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Jeg overholder skam loven i det udfang, der gør at jeg ikke er til fare for andre! Jeg køre ikke for stærkt og jeg kører på ingen måde hasarderet (mange vil kalde min måde at køre på direkte kedelig)! Jeg går bestemt ind for klippekort-oirdningen, da mange ikke fatter at der er regler i trafikken, og at fart gør ondt værre! -men om jeg vælger at køre uden sele, have tonede ruder, male min bil skrigrøn, eller whatever, kan jeg absolut ikke se noget farligt i! Og når jeg så samtidig bliver stemplet som kæmpe-forbryder når de stopper mig, gør at jeg bliver nødt til at ytre min mening om sagen! Det giver også dårligere udsyn, når folk ryger i deres biler, da røg slører luften...Så skulle det også forbydes?? Er da personligt komplet ligeglad med med hvorvidt folk har sat plakater i forruden, så længe de kører ordenligt og viser hensyn til andre trafikkanter!
apr 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 68 Svar: 494
Havde du fuldt loven, tonet ruderne der hvor du nu måtte, og havde du haft sele på, så havde der slet ikke været nogle problemer.
Det med at de ikke skal blande sig i hvordan din bil ser ud osv.. man har jo love her i landet fordi de skal overholdes.. Det er jo heller ikke ok at voldtage en pige eller slå ihjel, selvom man følte sig trængende, eller at det ikke generede en at slå en anden ihjel.
Desuden er det for din egen sikkerhed at du har sele på, og andres sikkerhed at du kan se igennem alle dine ruder.
//J
politiet vs. tonede ruder