Spørgsmål til tonede ruder {{forumTopicSubject}}
Hej gutter,
Har lige fået tonet mine ruder i min Hyundai I10, men har helt glemt at spørge til nogen forskellige ting, så vil lige høre om i kan hjælpe mig
Har fået at vide at jeg ikke skal rulle ruderne ned i en uges tid. Så alt vandet kan fordampe ordentligt.
Nu til spørgsmålene
Er det fint nok at min bil bare står udenfor? Altså hverken i carport eller garage. Tænker mere at der jo kommer dug på bilen (tager gerne en skraber om morgenen og fjerner dug fra ruden), og det kommer eventuelt også til at regne, måske enda is på ruden.
Hvad med efterfølgende? Altså rengøring af ruderne (Både indvendigt og udvendigt) Nogle rengøringsmidler jeg helst skal undgå, eller fungerer det hele?
Evt. andre ting jeg skal have i baghoved, så jeg ikke ender med at ødelægge filmen?
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
Efter montering
Når solfilmen er monteret vil der stadig være væske fra montering under solfilmen. Væsken skal først trække ud gennem filmen før dine ruder endeligt er klar til almindeligt brug. Tidshorisonten for dette afhænger af vejret.
Ved temperaturer på 16 grader og derover: 3-5 dage før vinduerne kan rulles ned.
Ved temperaturer på under 16 grader: Mindst 14 dage før vinduerne kan rulles ned.
El-bagruden må ikke anvendes i 30 dage efter montering. Anvendes bagruden, mens der stadig er vand under filmen, vil vandet koge op omkring varmetrådene, og filmen vil boble.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
Oh, godt du lige sagde det med varme i bagruden. Den havde jeg nok ikke lige tænkt over. Må heller smide en post-it på knappen, så jeg husker der.
Og filmen tager heller ikke skade hvis jeg pudser indvendigt? Bruger det glasrens fra Turtlewax. Eller skal man bare nøjes med at bruge vand og klud?
apr 2013
jan 2008
Ah med dug mente jeg mere udvendigt. Men går ud fra dug indvendigt bare er en standard ting? Der kommer vel dug hvis der er meget koldt udenfor, og man sætter sig ind i bilen. Ikke så meget når man er alene, men sker da tit når bilen er fyldt med mennesker. Når varme rammer kolde flader kommer der vel vand
apr 2013
jan 2008
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
Spørgsmål til tonede ruder