{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

H. E
H. E
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

Spørgsmål til tonede ruder {{forumTopicSubject}}

Hej gutter,

Har lige fået tonet mine ruder i min Hyundai I10, men har helt glemt at spørge til nogen forskellige ting, så vil lige høre om i kan hjælpe mig smiley

Har fået at vide at jeg ikke skal rulle ruderne ned i en uges tid. Så alt vandet kan fordampe ordentligt.

Nu til spørgsmålene smiley

Er det fint nok at min bil bare står udenfor? Altså hverken i carport eller garage. Tænker mere at der jo kommer dug på bilen (tager gerne en skraber om morgenen og fjerner dug fra ruden), og det kommer eventuelt også til at regne, måske enda is på ruden.

Hvad med efterfølgende? Altså rengøring af ruderne (Både indvendigt og udvendigt) Nogle rengøringsmidler jeg helst skal undgå, eller fungerer det hele?

Evt. andre ting jeg skal have i baghoved, så jeg ikke ender med at ødelægge filmen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til tonede ruder
  • #1   4. nov 2015 Lige meget med om den står uden for, ville dog være sikker og vente en uge mere i denne kulde, og du skraber vel kun udendøres ? Filmen sidder jo inden for, og jeg bruger almindelig glasrens til at pudse mine ruder

• #2   4. nov 2015 http://www.villumsign.dk/produkter/tonede-bilruder/ og ikke brug varme i bagruden i 30 dage. Da det kan få filmen til at slippe.

Efter montering

Når solfilmen er monteret vil der stadig være væske fra montering under solfilmen. Væsken skal først trække ud gennem filmen før dine ruder endeligt er klar til almindeligt brug. Tidshorisonten for dette afhænger af vejret.

Ved temperaturer på 16 grader og derover: 3-5 dage før vinduerne kan rulles ned.

Ved temperaturer på under 16 grader: Mindst 14 dage før vinduerne kan rulles ned.

El-bagruden må ikke anvendes i 30 dage efter montering. Anvendes bagruden, mens der stadig er vand under filmen, vil vandet koge op omkring varmetrådene, og filmen vil boble.

• H. E
    H. E Tilmeldt:
    jan 2008

#3   4. nov 2015 Nu må i ikke grine af mig, men troede rent faktisk at han monterede film på begge side :S Ved ikke hvor jeg får den ide fra. Lignede bare at han også rodede med noget udvendigt. Men jo, bruger selvfølgelig kun skraberen udvendigt. Som sagt, har jeg tit "problemer" med dug på ruderne om morgenen.

Oh, godt du lige sagde det med varme i bagruden. Den havde jeg nok ikke lige tænkt over. Må heller smide en post-it på knappen, så jeg husker der.

Og filmen tager heller ikke skade hvis jeg pudser indvendigt? Bruger det glasrens fra Turtlewax. Eller skal man bare nøjes med at bruge vand og klud?

• #4   4. nov 2015 Det er fordi de former filmen først. og det gør de udvendig efter rudes form. Hvis du har meget fugt inde i bilen. Så kan den være utæt. tjek om bilen er våd i bunden.

• H. E
    H. E Tilmeldt:
    jan 2008

#5   4. nov 2015 Ah ok. Så giver det da mening.

Ah med dug mente jeg mere udvendigt. Men går ud fra dug indvendigt bare er en standard ting? Der kommer vel dug hvis der er meget koldt udenfor, og man sætter sig ind i bilen. Ikke så meget når man er alene, men sker da tit når bilen er fyldt med mennesker. Når varme rammer kolde flader kommer der vel vand smiley Eller kondens? Kan ikke huske det rigtige ord.

• #6   4. nov 2015 Ja det kan ske det kun er det smiley

• H. E
    H. E Tilmeldt:
    jan 2008

#7   4. nov 2015 Det håber jeg da virkelig det kun er smiley For det en 2015 Hyundai I10, og den har kun lige rundet 3000 km smiley

• #8   5. nov 2015 den smule dug du snakker om der kan opstå om morgen somreglt kan du bruge denne fætter til http://www.harald-nyborg.dk/p1744/dugfjerner smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til tonede ruder

Annonce