Eyelids ikke OEM - lovligt? {{forumTopicSubject}}
hej
jeg kunne måske godt tænke mig at lave nogle øjenskygger til min Celica, men er lidt i tvivl om hvad lovgivningen er på dette område, og hvad der er nemmest at gøre for den sags skyld.
Jeg vil gerne lave øjenskygger i samme stil som vist på billedet, men er som sagt i tvivl om hvor lovligt det er, når de når den størrelse (mindre kan også gøre det for mig). Derudover vil jeg gerne vide om det er nemmest med plastidip (eventuelt semigennemsigtig folie?), glasfiber ( http://www.instructables.com/id/How-to-Make-Fiberglass-Eyelids-for-Your-Car/) eller i plastik ( http://www.6gc.net/howto/make_headlight_eyebrows).
Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg gerne vil give min Celica et unikt look, men gider ikke at skulle bøvle med politi og eller syn.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
aug 2015
Følger: 6 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 40
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
aug 2015
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Maling af lygter – f.eks. med sort, transparent spraymaling – eller påsætning af
film på lygter er ikke tilladt.
Det er ikke tilladt at reducere en lygtes lysåbning (»parabol«) ved forlængelse
af motorhjelm eller ved påsætning af »øjenskygger« og lignende.
Så går det ikke.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Normalvis - tolkes dette som du ikke må kunne se det på dit lygtebillede ( har aldrig selv fået en pegefinger, eller fået bilen kasseret til syn pga øjenskygger )
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
I forhold til den bil tråden handler om, er teksten nu let forståelig.
Men hvis en lygte/lygtehus indeholder flere emkeltlygter, kan teksten helt sikkert fejlfortolkes.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Selvom de kun dækker en to cm stribe "chrome", som slet ikke når ned til noget parabol værk.
aug 2015
Så er jeg nød til at spørge hvor grænsen går, da jeg før har set f.eks. audier, bmw'er seat'er osv med øjenskygger, som dækker et område af bilens forlygte
Eyelids ikke OEM - lovligt?