{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

BMW E91 {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige erhvervet mig sådan en E91 i brilliant swartz fra 2006.
Den står 100% standard og jeg vil så gerne gøre en lille smule ved den. Den skal gerne holde et rimeligt komforniveau da det er en af de ting jeg har vægtet rigtig højt ved købet.
Jeg tænker selv en moderat sænkning 30-40mm for og bag, m-tech forkofanger og anden indsats i bagkofangeren. Samt nogle andre fælge. Og en rudetoning

Hvad har i af forslag, gerne fælg forslag, kofangere, sænkningssæt der virker. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E91
  • #1   14. apr 2016 Se mit fotoalbum. dog kan du ikke bruge de dæk det er bbs

  • #2   14. apr 2016 Jeg har Eibach på min X3 netop for at beholde så meget komfort som muligt, og jeg er meget tilfreds med dem.

  • #3   14. apr 2016 Ikke lige min stil smiley noget mere concav fælg ville klart være at foretrække smiley

  • #4   14. apr 2016 M-tech går man aldrig fejl af smiley
    Er vi ude i nogle 19" fælge ?


  • #5   14. apr 2016 Röwhe fælge står rigtig godt til sådan en BMW smiley
    http://www.bilgalleri.dk/galleri/347917-bmw_325i_e90


  • #6   14. apr 2016 Kan anbefale H&R, super køreegenskaber og stadig meget komfort.

  • #7   14. apr 2016 18" eller 19" - har ikke helt bestemt mig smiley tror måske 19 bliver for stort til at bibeholde komforten.

  • #8   14. apr 2016 Der er mindre komfort i et sæt H&R fjedre, så ville gå efter et sæt Eibach fjedre, evt sammen med et sæt nye Bilstein dæmpere alt efter hvor mange km bilen har trillet.
    Der vil jo nok være lidt mere komfort i et sæt 18" fælge, men jeg syntes nu ikke der er den store forskel.


  • #9   14. apr 2016 Den har gået lige knap 200.000 km med alle service overholdt hos BMW (dog et enkelt hos uautoriseret)

  • #10   14. apr 2016 Har ikke prøvet eibach, men synes H&R er en god kombination af komfort og sport på min e90.

  • #15   14. apr 2016 Sprang kæden eller hvad endte det med?

  • #17   14. apr 2016 Kæft det kan man da kalde at være uheldig gang på gang.

  • #20   14. apr 2016 så blev det lige en salgs og købs annonce ?? nåh men facelift lygterne foran og bag på er overvejet. Endda e92 front med den pænere forlygter og de anderledes kølerhjelm. Kan bare ikke finde ud af hvor meget der skal arbejdes med skærme og sådan. Det første jeg kaster mig ud i er nok eibach 35/20 sænkning. Og så nogle andre fælge den er leveret på originale stålfælge så det skal ændres.

  • #27   14. apr 2016 Enig med komforten... E9x er lavet for køreglæde til føren og til dels komfort. Og ja N47 motoren skal man passe lidt på med smiley Mange af dem jeg kiggede på havde fået lavet motor og det magter jeg ikke. Selv om fejlen er udbedret så er jeg ikke glad for at skulle køre i en fejlbehæftet motor. Det første jeg skal med min i weekenden er at pille swirl flaps ud.

    MIkkel, din sænkning ser også super fin ud. Hvad mærke er det? Var det H&R?


  • #29   15. apr 2016 Motoren er skam ikke fejlbehæftet.
    Den kan have en stor fejl: kæderne.
    Ud over det er den skam pålidelig.
    Selv om jeg godt vidste det, så valgte jeg alligevel n47, de går altså bare lige lidt bedre.


  • #31   15. apr 2016 Swirl flaps har ingen reel funktion andet end at den i teorien skal køre mere harmonisk ala en benzinbil. Der er ingen forskel motormæssigt. Jeg havde overvejet at tig-svejse skruerne fast da det er dem der er problemet. Men det nemmeste er klart bare at fjerne dem. Bilen går det samme på literen om de er der eller ej.

    Hvad angår N47 så er den mere ren i sin motorgang, men det skulle være det eneste forskel og så har man lavet lidt flere hk på den. Det er ikke noget jeg kunne mærke for at være ærlig. Men synes faceliftet er pænere specielt kofanger mæssigt. Men det er jo en bundsolid motor om det er M47 eller N47 smiley


  • #33   19. apr 2016 Nu kører jeg selv en 325i touring på gule/gule plader (afgift 50%). Bilen er fra marts 2007, den har rundet de 300.000 og smutter stadig hurtig let og elegant rundt de 200 km og kan presses helt op på 245 km/t uden kny - Jeg har aldrig haft motorproblemer. Skifter selv tændrør en gang om året, olie hver 10.000 og kører konstant på de bedste vinterdæk WinterConti med fartkode 240 km. Bilen skal nu skiftes ud med en anden sekscylinder BMW, og da BMW ikke mere lave 3 serien med seks cylinder, så napper jeg en 535i el 530i Touring fra 2010-2012, de koster pt ca. 140.000 uden afgift i Tyskland, så der bliver snart en billig BMW til salg i DK. Den er sænket hos BMW med godkendt TüW, ca. 33 mm. Husk at spore bilen efterfølgende, og efter et års tid skal den spore igen (når den har sat sig med de nye fjedrer, ellers slides dækkende hurtigt skæve.

  • #34   19. apr 2016 3 serien laves da i 335i også.

  • #35   19. apr 2016 Den nye 340i er 3.0

  • #36   19. apr 2016 Til Lasse og rene; det er ganske korrekt det I skriver. Men jeg har ikke vilje til at købe en så ny bil som den nye 340i er og den anden 335i har ikke den front jeg vil have (man (naboerne) skulle jo gerne se man har købt ny bil ikk ? :-)...den kommer vist først langt senere, jeg har ikke set en BMW 335i med den nye front før omkring 2014 og så bliver den for dyr). Så derfor faldt valget på F 10/11 modellen 535i fra 2010 - 2012,. PS og så kræver jeg også manuelt gear og benzin...lyden af diesel tøf-tøf og turbo-tøven, er NoGo..ren sug ved hvad man er.

  • #37   19. apr 2016 En 535i er squ da med mølle på siden af blokken smiley

  • #38   19. apr 2016 Vi har en 335i fra 2012 til 540k

  • #39   19. apr 2016 540K er også penge. Jeg forventer at finde en til omkring 20Eur i Tyskland plus afgiften på de 50% i DK (omkring 75K) så er der lang vej til 540K. Jeg laver selv indretningen til gulplade. Bilen bliver brugt 100% til erhverv + det løse, men ellers tak for tilbuddet.
    Til Brian, Ja, det skulle sgu da lige mangle, en mølle !!. Har kigget på flere youtuber med firecylindrede Bmwèr med en eller flere møller.....de lyder forfærdelig smiley


Kommentér på:
BMW E91

Annonce