{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

montering af ST-line skørter på fiesta {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Kort og godt:
Skal have monteret ST-line skørter på min fiesta engang, har købt sideskørter samt frontskørte (kald det hvad du vil) så mangler egentlig kun det bagtil. Jeg har en kammerat der er autolakør som vil male dem for mig. Så langt så godt.

Min problemstilling:
Jeg har ingen erfaring med at påsætte skørter og kender just heller ikke nogen der har, har købt skørterne ved Astina og fik fortalt at det var nok hvis jeg limede dem på - selvom jeg dog helst så at de også fik en skrue eller to så jeg er sikker på de sidder fast.

Mit spørgsmål:
Kan jeg tage min bil samt skørterne med til et almindeligt autoværksted og lade dem gøre det for mig uden at det koster mig en nyre? Jeg ved at min bilforhandler, hvor bilen er købt, kan gøre det for mig men først og fremmest skal jeg da undvære bilen i to dage (deres udsagn) og så kommer det tilmed til at blive dyrt i timeløn. Det kan også være jeg skal springe ud i det selv, har set lidt videoer på youtube og det ser jo ikke ud til at være raketvidenskab men jeg overlod det helst til en professionel eller en der har erfaring med det i forvejen.

Med venlig hilsen,
undertegnet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  montering af ST-line skørter på fiesta
  • #1   9. jan 2017 Mit råd er at prøvemontere det hele inden det bliver lakeret. Sandsynligheden for at det skal tilpasses er stor. Det er min erfaring, dog er det mange år siden jeg legede med det

• #2   9. jan 2017 Det skulle sgu helst gerne passe lige på da. Hvordan tilpasses mener du?

• #3   9. jan 2017 Tror han mener i henhold til at skære i elementerne. Hvis der lige skal skæres 5 millimeter af eller noget.

• #4   9. jan 2017 Min erfaring var at det jeg har monteret aldrig har været lige til at skrue på. Der skal slibes og skæres lidt for at pasformen er ok.
    Hellere gøre det inden, for ellers skal det omlakeres

• #5   9. jan 2017 Ah okay. Ingen der kender til nogen i jylland der beskæftiger sig med sådan noget, har forsøgt at google mig frem men synes ikke rigtigt der kommer noget.

• #6   9. jan 2017 Har selv monteret sideskørterne på rally projektet, og det er en anelse bøvlet. Specielt hvis bilen ikke oprindeligt er født med dem, da der så mangler nogle huller som de skal klikkes ind i. smiley

Mine endte med at få et par skruer, da det alligevel er på en racerbil. Men på en gadebil ville det ikke være kønt.

• #8   9. jan 2017 går ud fra det er mk7 08-, under Ford fiesta hos Astina.dk, du har fundet dine skørter, hvis der står kvalitet a, pasform a.., så er det 99,9% de passer lige på, det har jeg opleve med de skørtesæt jeg har købt igennem dem, seneste på min VW up,, men som folk rigtigt siger, prøv det på inden det bliver malet :-).

og ellers kast dig ud i det, det er faktisk let, når det passer.., ved ikke om det er til alle, med til mine skørter var der en dåse lim med til hver skørte del,, og det holder.

• #9   10. jan 2017 Den korrekte måde at gøre det på i min optik er at montere det ulakeret, få boret alle huller til skruer osv. Hvis det skal limes på uden skruer, så brug malertape til at holde det på plads.

Skørtesæt og des lige skal ALTID tilpasses uanset hvor god en samlelinje er på en bilfabrik har selv de også tolerencer. Så den ene bil kan have et panel der er 1 mm længere end en anden der er 100% identisk. Og det er satme træls at finde ud af det når man har fået det hele lakeret.

Så testfitte det først, når alt passer og er slebet til får man det malet, og klistret på.

• #10   10. jan 2017 Tak for respons. Der er bred enighed i at jeg skal teste pasformen inden lakeringen så det starter jeg med i hvert fald og så må vi se. Går det ikke må jeg jo finde en professionel der kan gøre det for mig.

Kommentér på:
montering af ST-line skørter på fiesta

Annonce