3.173 visninger
|
Oprettet:
Spoiler på bil {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Jeg ville høre om nogle herinde har forstand på at sætte spoiler fast på en bil kun ved brug af en form for dobbeltklæbende tape. Tilmed ville jeg høre om dette tape er at foretrække frem for f.eks. At skrue den fast. Til sidst vil jeg høre om folk evt kender noget til dette tape og hvor man kan skaffe det:)
På forhånd tak
Frederik
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Jeg har lige stået i samme situation som dig.. Jeg vil anbefale dig at finde noget 3M VHB tape. Det er desværre monstersvært at opstøve som privat i Danmark efterhånden, så du skal på nogle netbutikker for at finde det
3M laver også noget akrylskumtape, som jeg nu har brugt, og det holder virkelig godt. Det vigtigste udover tapen, er dog den process der foregår når du sætter det på. Husk god temperatur hærder langt bedre fra starten..
Hvilken spoiler skal du montere? Går ud fra det kun er en "læbe"..
mar 2017
Følger: 14 Emner: 7 Svar: 19
jul 2007
Men når du skal montere så brug Youtube til gode guides! Der er guf at hente for at få et godt resultat.. Især hvordan man lige gør for at ramme præcist - for man har som regel kun et forsøg med samme tape
Husk også at få renset rigtig godt af inden montering - og sørg for at alle emner er 200% tørt inden du smider på..:)
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 257 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 180
Men det skal så siges at jeg sidenhen har haft gode erfaring med 3M dobbeltklæbende tape.
Det siddet godt fast nu men ved selvfølgelig ikke på sigt. Der bliver sika 221 ved med at holde og holde og lidt nemmere at montere da du har mulighed for lige at skubbe den helt på plads inden det tørre, det kan du ikke med tape.
aug 2013
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 12 Emner: 27 Svar: 163
maj 2009
Jeg tror den er også god til dit job. Den kan også købes i fuge til fugepistol til 150 kr.
- jeg har brugt den til min kølergitter
- gutter er den sika vejrbestandig? Kan den bruges udendørs?
jul 2007
Det som er træls med lim er at hvis det sniger sig uden for kanterne når der laves pres. Så har man rester siddende som ikke er pæne..:)
Jeg har brugt Sika på bagrudespoilere tilbage i tiden, også udendørs - dog ved gode temperaturer. Alt under 15 grader vil jeg personligt ikke lege med lim/tape i med mindre man opvarmer og følger op med varme.
maj 2009
- hvis der kommer lim rester når man presser kan man hurtig tør det af da den tørre ikke med det samme
jul 2007
Sika flex er ikke altid det sjoveste at stå med for at tørre af når man er i gang med at montere.
Lille læbespoiler = 3M tape. Der er en grund til at mange bilfabrikanter bruger netop 3M tape til montering af ekstra udstyr
Spoiler på bil