{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  farve kode?
  • #1   15. jun 2017 https://en.wikipedia.org/wiki/Candy_apple_red_(color)

    det er ikke bare en farve


  • #2   15. jun 2017 hmm, hvad gør jeg så for at finde den tænker du?

  • #3   15. jun 2017 Autolakere har da farvekort du kan vælge fra

  • #4   15. jun 2017 jaa, det tænkte jeg også. men det er også en speciel farve med glimmer. så farven på nogle fælg til et træf jeg var til. Nåede ikke og høre manden om koden, kun at det var appel candy rød med glimmer

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #5   15. jun 2017 Det er kun base farven som har en farvekode, og den er "justerbar" alt efter hvilket resultat man er ude efter.
    Candy er kun en "toning"
    Men hvis din vognmaler har styr på det, så ved han præcist hvad han skal gøre, og hvor han kan få fat på de rigtige (House of Kolor, min personlige favorit af dem)
    Men snak med ham inden du parkere bilen, for er ikke noget der er klaret på samme tid som en alm lakering, ikke hvis det skal gøres ordenligt!
    En ægte candy lakering kræver mange flere lag end en alm, og det tager sin tid smiley

    Hvis du overvejer at gøre det i sted som ikke har styr på maskinerne eller kabinen, så find dig en anden farve, for candy skal stå perfekt før det er flot smiley


  • #6   15. jun 2017 ja okay, tak for det


  • #7   15. jun 2017 den du snakker om, er den mørk i det? house of kolor?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #8   15. jun 2017 Pga de anbefaler mange lag..
    For at få en rigtig candy, der bliver der lakeret sølv (Mener jeg) Først, og derefter bliver toningen sprøjtet på, hvert lag er meget tyndt, og giver ikke ret meget effekt, det er først når der er nok candy sprøjtet på, at den rigtige farve dukker op smiley

    Den du tænker på er nok "bare" en rød lakering med glimmer og en masse klarlak, og sådan en farve vil du kunne finde i vognmaleres katalog smiley

    Ville personligt vælge en alm lakering, da candy som sagt skal holdes perfekt for at være pæn, og hvis du får en skade på bilen, så skal du ret sikkert have malet hele bilen igen, da det er nærmest umuligt at ramme den samme toning igen, og det skal man huske at fortælle forsikrignen, ellers dækker de ikke farven


  • #9   15. jun 2017 hmm ja okay

Kommentér på:
farve kode?

Annonce