{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.850 visninger | Oprettet:

Lakering af veteran bil.. {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg har en Buick Electra fra 1965 der trænger til en udvendig omlakering.. Bilen er som sådan lige nok, uden de store buler osv, men er før min tid blevet malet dårligt, så lakken er begyndt at flække og åbne sig.. Alle chrome dele bliver lavet andetsteds.. Jeg har ikke sindssyge forventninger, bare lakeringen holder.. Bilen skal som udgangspunkt være sort igen, medmindre i har et flot alternativ..

Bilen skal først males til vinter, hvor den alligevel skal stå stille, så der er en 5-7 måneders periode bilen kan males i..

Er villig til at køre efter det, men kommer fra midt Fyn ( 15 min fra Odense )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering af veteran bil..
  • #1   19. jun 2017 Siden

profilbillede
  • #2   19. jun 2017 Bagende

profilbillede
  • #3   19. jun 2017 Arbejde med den slags biler kan kun udføres ved Danish HotRod Equiepment DHRE i Bramming, Carsten er perfektionist og har alle forbindelserne

• #4   19. jun 2017 Det er en bil ligesom alle andre.. Det er en brugsbil, så agter ikke den skal stå perfekt, for lygter, rat, ruder osv er også 52 år gammelt, og når bilen bliver fyldt med mennesker og triller af støvede hovedveje, vil jeg ikke være sart over lakeringen..

Alle der kan lakere må melde ind..

• #5   19. jun 2017 Hvis lakken revner og sprækker, så er der noget indenunder der skal kigges til.
    Du bør nok få den slebet helt ned hvis du vil være sikker p å at det skal holde..
    Men det koster mange penge på så stor en bil.

• #6   19. jun 2017 Nu du er fra Fyn, så Gekkos autolakering i Langeskov smiley Han laver sikkert gerne sådan en fin vogn

• #7   19. jun 2017 Jeg tror at det manden prøver at sige er at han gerne vil ha rettet op på de fejl bilen har, kvaliteten er ikke SÅ vigtigt bare den er hel og pæn at se på, og så skal det være så billigt som muligt, så det er nok ikke noget der skal laves i åbningstiden smiley

• #8   19. jun 2017 #7

Folk er som regel til at snakke med smiley

• #9   19. jun 2017 Hmm, jeg oplever at auolakerere er svære at tale pris med idag, men der er selvfølgelig undtagelser smiley

• #10   19. jun 2017 #9

Både og.. Som regel kan det lade sig gøre, men man skal også helst fange dem hvor de ikke har nær så travlt smiley

Skal ikke kunne sige om Gekko gør i sådan noget, men har fået lakeret ved ham før til fornuftige priser.....
    Kendte man en, så er det nok billigere smiley

• #11   19. jun 2017 Tror det er sprøjte spartel der laver balade.. Bilen har små hårde bobler mange steder ( fugt i spartlen vist? ) og krokodille mønster andre.. Har fået repareret nogle steder de sidste par år, men kan se det et skruen uden ende.. Der er kommet 4-5 steder mens den har stået opbevaret, så nu skal der ske noget..

Jeg vil ikke have en show lakering, jeg vil have en holdbar fin lak, der kan tåle at blive brugt, og ved godt det koster nogle dollars, for der er vist 24 kvm overflade, og selvfølgelig skal folk have penge for hvad de laver...

• #12   19. jun 2017 #11

Jeg synes du skal høre ved Gekko smiley

• #14   19. jun 2017 Prøver at give Gekko et kald i morgen, kunne være det var noget..

Tak for de foreløbige forslag smiley

• #15   20. jun 2017 Jeg fik lavet min veteran hos MP autolakering i Aabenraa. smiley

Jeg er selv fra Fyn.

Kvaliteten af lakeringen har jeg ingen klager over.

• #16   20. jun 2017 Fin vogn og dejligt du vil køre i den til dagligt, blev selv kørt i skole i en 64er (y)

Arbejder selv på karrosseriværksted og har lavet en del amerikanere og det er ikke noget malerne er vilde efter, da de som oftest skal slibes helt ned, hvis det er en gammel amerikanerlakering.
    Er det en dansksamlet bil, så er det måske kun "overfladen" der ikke reagerer ordentligt sammen.
    Min Dodge Polara den fik en MASSE fugtknopper overALT og det var simpelthen pga. noget var gået galt ved sidste lakering.
    Og der kom kun flere med tiden og lakken revnede, som et instrumentbord der stod i solen.

Desuden skal du huske sort er den VÆRSTE farve at male, især på store lige flader, da man ser AL ujævnheder i den, så skal det være billigt og pænt, så overvej evt. en anden farve, selvom den nu er flot i sort smiley

• #17   20. jun 2017 Har overvejet andre farver, men syntes helt sikkert sort passer bedst til det store skib.. Bilen er "dansk", dvs indregistreret 6/6 1965, så må gå ud fra at den sidst er omlakeret i Danmark..

Der er ingen grund til og have den, hvis man ikke vil bruge den.. Har en normal personbils forsikring på, for der er alt for mange klausuler på veteran forsikring..

• #18   20. jun 2017 Ja dato er en god indikator og hvis du samtidig har et "GM International" skilt i motorrummet, så er den bygget og lakeret med Sadolin lak i KBH fra ny af smiley
    Sort er helt sikkert en fed farve, men husk på igen at du nemt ser alting i den og derfor griner maleren når der kommer folk og siger det skal være billigt så den skal BARE være blanksort ??

Ja hvis man alligevel piller pladerne af til vinter, så gir det næsten det samme og du er jo sikret 1/4 vægtafgift alligevel og vel også 8 årige syn?!

Mht det danske islæt på bilen så kontakt evt "John Ulsted" han har muligvis din Buicks "fødselsattest" hvis den er bygget i DK smiley

• #19   20. jun 2017 Der er 1/4 vægtafgift og 8 års syn, så pladerne bliver på hele året rundt.. Én af tingene i veteran forsikringen er at bilen ikke må tjene transportmæssigt formål, så må ikke handle, hente børn, køre på arbejde osv, og det dur sku ikke..

Dyb sort / halv blank er også fint til mig, bare den er sort ??

Har tænkt på John, men er ikke kommet videre.. Bilen har dog dansk speedometer..

Kommentér på:
Lakering af veteran bil..

Annonce