{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Dæk størrelse?? {{forumTopicSubject}}

Hej bg smiley

Jeg står og skal have nye dæk på mine fælge til min golf 1 Cab.
Jeg har købt nogle 15" som er 7" brede.
Jeg vil gerne have lidt tyre strech og forholdsvis lav profil dybde.

Jeg den laveste profil jeg kan finde er 50. Altså 175/50-15.

Kender i nogle steder man kan købe kvalitets dæk med en lavere profil dybde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk størrelse??
  • #2   4. jul 2017 Tænker ikke dækkene er brede nok smiley

  • #4   4. jul 2017 Jeg vil have Continental eller Michelin på smiley

  • #5   4. jul 2017 Tror du skal hører dig med en dæk fagmand der har kendskab til at strække dæk. Ellers kan det gå grueligt galt, eller du bestiller nogen dæk der slet ikke giver dig det look du ønsker og måske nogen forfærdelige køreregenskaber!

  • #6   4. jul 2017 Du kan få en bridgestone potenza i 165/50 og den har jeg brugt flere gange og det er et godt dæk

  • #7   4. jul 2017 Jeg kan også få Continental dæk med profil dybden 50. Men jeg vil gerne længere ned smiley

  • #8   4. jul 2017 Du bliver nød til at skrive breden på dækket og ikke kun profilen (50) for at det skal give mening da de 50 er højden procent af bredden på dækket og ikke et mål i mm som mange tager fejl af

  • #9   4. jul 2017 Har skrevet i mit forum at fælgen er 7" bred?
    Har ydermere skrevet at jeg helst ser dækkene er 175mm.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   4. jul 2017 hvorfor vil du have dæk der er for små til dine fælge du burde sætte 205 på så ligger din bil meget bedre og der er ikke risiko for at dine dæk pludselig bliver flade der er en rigtig god grund til det ikke er lovligt

  • #11   4. jul 2017 Fordi jeg synes det er pænt smiley det er så vidt jeg ved, ikke ulovligt at have det såkaldte 'tyre stretch' smiley

  • #12   4. jul 2017 175 på en 7" giver meget lidt stræk,
    jeg købte nogen Hankook dæk 175/50-15 til mine 7X15 fælg,

    det gav næsten ingen stræk, da dækkende. havde meget buet sider

    så det så tåblig ud

    så skal der stræk på 7 skal der nok 165 på


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   4. jul 2017 pænt og pænt ja hver mand sit cirkus men mht pænt kan du ikke være skide ligeglad du sidder bag rattet af din bil det er os andre der skal kigge på den

    jeg syns selv det ser godt ud med 205 15 50 og så står den som flue papir på vejen det gør min scirocco med yokohama ad 08 på jeg har ca 160 hk og det er så godt som umuligt at lave hjulspind med dem på

    mht loven er der regler for det hvad de præcist beskriver og om dine vil være lovligt kan jeg ikke fortælle dig men der er helt sikkert grænser da hvis det er for meget kan du risikere at dækket smider luften og det er prompte


  • #14   4. jul 2017 Det er mig der skal køre i den, og det er min bil, kan du så egentligt ikke være ligeglad , Rene?
    Hver sin smag ja, men jeg kan lide det.
    Jeg er udlært mekaniker, og jeg har sat en dem dæk på fælge, også med stretch, og der er intet sket.
    Så længe det ikke er mere stretch jeg vil have, så er dtr vidst ikke noget at pive over smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #15   4. jul 2017 jo er egentligt skide ligeglad med mindre folk gør noget ved deres bil som udsætter andre for fare
    når man lægger en tråd op i et forum får man jo div input uanset om man kan bruge det til noget eller ej


  • #16   4. jul 2017 Det kommer på ingen på til at udsætte dig for fare...

  • #17   4. jul 2017 Her er et 215/40-16" dæk på et 9X16" fælg
    Det er lidt for meget stræk, efter min mening,

    Så skal have fundet 2 stk 225/40-16" dæk i stedet for

    Men de holde fint luft,
    Selv når man køre på små snoet veje,

    Og de er ikke hoppet af,


    profilbillede
  • #18   4. jul 2017 Jeg har minimum kørt på 4 sæt hjul med monteringen 165/45/15 på en 7x15 og det har aldrig givet problemer ud over at de er lidt for nemme at lave hjulspin med men det er jo heller ikke det der er meningen

  • #19   4. jul 2017 Har du nogle billeder Moffe?

  • #20   4. jul 2017 Henrik har ikke VIP så kan ikke smide billeder op fra mobil men tjek min profil

    Scirocco med de blå bbs Rs
    Golf 2 rød med bbs rm
    Polo sort/sølv med ronal turbo
    Polo sort med centra dråbefælge

    Alle er med 165/50/15


Kommentér på:
Dæk størrelse??

Annonce