{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maling kaliber
  • #1   28. aug 2017 Nu skal jeg selv til at gøre det. Så kan vel ikke svare men vil nu gætte på at spray bliver pænest. Har købt en kaliber maling på sprayflaske i hvert fald. Så længe den er en ok kvalitet og lavet til høje temperature så skulle det vel ikke være et problem. Og ellers kan det jo altid gøres om en anden gang. Værre er det ikke smiley

  • #2   28. aug 2017 nej.. men ville tage dem helt fra bremsesystemet.. så kunne det blive pænest tror jeg.. har bare set der er mange forskellige meninger.. overvejer meget pensel nemlig

  • #3   28. aug 2017 Altså som sagt jeg har ikke prøvet det endnu. Men syntes personligt at det er de pæneste resultater med spray fra de videoer jeg har set. Og andet jeg har spraymalet for den sags skyld.

    Og ja at tage den helt af bliver klart det pæneste resultat.

    Der er uden tvivl nogle med mange forskellige meninger. Jeg ville bare prøve mig frem og se hvad du bedst kan lide.


  • #5   29. aug 2017 Jeg har malet mine med pensel ked maling fra Biltema til en noget mere fornuftig pris end de fancy mærker, det har holdt fint i 2 år nu.
    http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Maling-og-lak/Bremsekaliper-maling-2000021746/


  • #6   29. aug 2017 Det er gjort med spray og ser ud på samme måde stadig, det var ikke engang skilt ad smiley lige en stålbørste på og så affedtning.

    profilbillede
  • #7   29. aug 2017 Man man med fordel varme dem op nå de skal hærde I oven ved en 60grader. Det få overfladen til at få en pæn overflade og er meget forskellig fra at lade dem luft tøre

  • #8   29. aug 2017 de kommer nok bare til at luft tørre..
    nogen der har prøvet både pensel og spray.. som måske kan sige for og imod??


  • #9   29. aug 2017 Jeg vil ikke anbefale biltemas maling. Det holder ikke til to potter pis.

  • #10   29. aug 2017 Mit er malet med biltemas, og har haft bilen ude og kører torsdags rally.
    Kaliberene ser ud på samme måde endnu smiley
    Så det holder fint hvis man kan FINDE UD AF at male.


  • #11   29. aug 2017 Det er ikke anderledes end at male alt muligt andet, såsom fælge, bærearme, motorblok mm.
    Det eneste er at støbningen (støbejern) er meget ru og med fordel kan du slibe det helt glat med en flapskive på en vinkelsliber.
    For det er forarbejdet der er afgørende for kvaliteten og holdbarheden.
    Autolak eller evt. pulverlak, er jo det bedste, men penslet autolak kan også være helt pænt på en almindelig hverdagsbil.
    Men er det ikke en bil med 20" med kæmpe bremser, så er penslet autolak helt fint, hvis det er rengjort ordentligt først.

    DET BEHØVER IKKE VÆRE VARMEFAST!


  • #12   30. aug 2017 hvorfor behøver det ikke være varmefast??

  • #13   31. aug 2017 Det er slet ikke nødvendigt, jeg maler alt mit med enten autolak eller evt spraydåser.
    Kalibrene bliver ikke synderligt varme på en almindelig gadebil, heller ikke til ræs, medmindre de hænger voldsomt.
    Bare se på store brembo bremser mv, de er malet med blank maling og det er det blanke der er følsom overfor varme.
    Derfor pejse/varmefast maling ikke er blankt, men matsort/sølv mv.


  • #14   31. aug 2017 Autolak i sig selv er ret varmebestandigt. Min motorblok på en turboladet motor der er tunet er malet med alm. autolak. Det holder bare 100%

Kommentér på:
maling kaliber

Annonce