{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

19" vs. 20" (brændstoføkonomi) {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg sidder og kigger på sommerfælge til min F31. Jeg har tidligere kørt med 20" på min F11, men jeg syntes at det gik lidt ud over brændstoføkonomien. Kan det passe? Altså at bilen kører lidt mindre pr liter med 20" i forhold til 19"?
Hvad er jeres erfaringer?

Vh Ole

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  19" vs. 20" (brændstoføkonomi)
  • #2   30. jan 2018 Det er lidt et balancespørgsmål, kører du meget konstant tempo, så kan det godt være 20" er billigere, grundet større cirkumferens og såfremt vægten er den samme på dem. Det flytter jo rpm lidt nedad ved samme hastighed, når de er større.
    Men ja, det kan sagtens passe den er mindre økonomisk.

• #3   30. jan 2018 Det kommer an på omkredsen og vægten på hjulene, men også an på hvor vægten sidder, om den sidder meget tæt på centrum eller længere ude..

det skal nok passe at der er en mindre forskel i brændstoføkonomien

• #4   30. jan 2018 Min køre en lille smule længere på 19" end 20"
    Det kan have noget med hvor stor fælgen er, jo mere masse skal der slynges igang og det koster lidt

• #5   30. jan 2018 Bredden betyder noget, men den er måske den samme?

• #6   30. jan 2018 Som min far siger: Hvis man ser på store fælge, så ser man ikke på brændstoføkonomi. Det er lidt ligesom når man ser annoncer hvor en spørger hvor langt på literen den BMW med V8 går.

Men en ting er størrelse på fælgene, en anden ting er at kvaliteten på dækkene også spiller kraftigt ind. Både i forhold til brændstof - men også på hvor ofte du skal skifte. En faktor mange glemmer.

• #7   30. jan 2018 Jeg prøver lige igen, når du siger 19 vs 20 tommer, er bredden så den samme eller er dine 20 tommer også lidt bredere?

• #8   31. jan 2018 Hey

Jeg tænker ikke at bredde vil blive den samme. 20" vil blive bredere.

Jeg ved godt alt det der med at "når man vælger store fælge eller V8, så tænker man ikke på økonomien", men jeg bruger min bil på arbejdet, så det vil være letsindigt ikke at skænke det en tanke, når jeg skal vælge.
    Det var også mere for at høre om andres erfaringer.

• #9   31. jan 2018 Med bredere fælge får du sandsynligvis også bredere dæk. Og i så fald giver det dig lidt mere rullemodstand, lidt mere vindmodstand og nok også lidt mere vægt. Samlet set vil det give dig en (lidt) dårligere brændstoføkonomi.

Kommentér på:
19" vs. 20" (brændstoføkonomi)

Annonce