{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

M A
M A
Tilmeldt:
13. feb 2018
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3

Blå lys {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil gerne have noget blåt lys til polo'en, men ved ik hvad der er lovligt, hvis da der noget lovligt, er der en der har styr på om "Pæresæt W5W 12V CoolBlueIntense Osram" og "Pæresæt H7 55W 12V CoolBlueIntense Osram" fra t Hansen er lovlige og hvis ik, er der så ik noget blåt lys som er lovligt?

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå lys
  • #1   13. feb 2018 De ulovlige fra Thansen, som skulle lyse blå, giver et mere Hvidt skær, end blå, det er ikke nemt at finde normale pære, med blå farve. Hvis du skal have blåt lys, så køb et billigt 12,000k Xenon kit pæ EBay, så får du et fint blåt lys, det havde jeg på min G4, og skal det være lovligt, så tror jeg at det bliver svært

    profilbillede
  • #2   13. feb 2018 osram cool blue er lovlige, har dem selv og bilen er da synet med dem, men det er nu heller ikke fordi de lyser voldsom meget blå

  • M A
    M A Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3
    #3   13. feb 2018 Så begge lys jeg har skrevet oven over er lovlige? Det er bare lidt forvirrende når folk skriver vidt forskellige ting xD

  • #4   13. feb 2018 Det er lovligt.. 4000kelvin er ikke blåt..

  • M A
    M A Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3
    #5   13. feb 2018 Tak gutter, så kan jeg sætte dem på med god samvittighed, det er fint nok de ik er helt blå, det er bare meningen at de bare ska bære et blåligt skær, men har læst for meget om ulovlige lys, så skulle lige være sikker, tak

  • #7   13. feb 2018 IKKE! Det staves "IKKE".

    "IK" er enten forkortelsen for intelligenskvotient (også bedre kendt som det engelske IQ) eller også er det navnet på en russisk flod.

    Hermed dagens flueknepperi fra min side.


  • #8   13. feb 2018 Nu skal du ik' koge over her til morgen smiley

  • M A
    M A Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3
    #9   13. feb 2018 det er jo "ik" med vilje, bare en gammel vane, ik! smiley

  • #10   13. feb 2018 Lad for guds skyld vær med at monter et billigt xenon eller led kit, det blænder meget! Og politiet er glad for at stoppe folk med billigt ulovligt lys monteret da det er ret tydeligt smiley

  • #11   13. feb 2018 Der er nu ikke meget blå over 4000Kelvin

    https://www.pande-lampe.dk/public/userfiles/shopid/3/files/kelvin_skala.png


  • #12   13. feb 2018 Lad nu vær med at købe de billige xenon kit.
    Så er du sikkert på at få en indkaldelse til syn.


  • #13   13. feb 2018 § 9. En bil skal være forsynet med lygter og refleksanordninger efter følgende regler:

    1) To fremadrettede, hvide eller gullige E- eller e-mærkede nærlyslygter, der med asymetrisk lys og uden at blænde kan oplyse vejen mindst 30 m foran bilen, samt to eller fire fremadrettede, hvide eller gullige fjernlyslygter, der kan oplyse vejen mindst 100 m foran bilen, og som er tilsluttet en kontrollampe ved førerpladsen.
    2) To fremadrettede, hvide positionslygter og to eller fire bagudrettede, røde baglygter, der alle er tydeligt synlige i mindst 300 meters afstand uden at blænde. Positionslygter, der er sammenbyggede med gullige nær- eller fjernlyslygter, kan være af denne farve.
    3) Mindst en hvid lygte, der kan belyse den bageste nummerplade, således at denne er læselig mindst 20 m bag bilen.
    4) Mindst to bagudrettede, røde stoplygter med væsentlig større lysstyrke end bagudlygten.
    5) Havariblink, bestående af bilens påbudte retningsviserblinklygter eller andre lygter med tilsvarende egenskaber,tilsluttet således at de alle blinker samtidig.
    6) Et lige antal bagudrettede, røde refleksanordninger, der er E eller e-mærkede eller godkendt af justitsministeriet (JRU-mærkede), og som ikke er trekantede.
    7) Et lige antal gule retningsviserblinklygter forpå og bagpå i hver side samt en retningsviderblinklygte, der er synlig fra siden. Retningsviserblinklygterne skal mindst afgive 60 og højst 120 blink pr. minut og skal være tilsluttet en kontrolanordning ved førerpladsen.

    Der står ikke "blå" nogen steder. smiley


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #14   13. feb 2018 Den blå farve på de Osram pære, får dem til at lyse hvidt, i forhold til de klare pære der lyser pis gult

Kommentér på:
Blå lys

Annonce