{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.718 visninger | Oprettet:

Toning af forrude og forreste sideruder {{forumTopicSubject}}

Hey guys,

Jeg overvejer meget at få tonet forruderne i min Peugeot 208.
Ved godt det ikke er lovligt, men hvis det er 70% på de 4 forreste forruder og selve forruden tænker jeg at tage chancen.

Mit spørgsmål lyder på om nogle kender bødetakseringen? Har hørt og læst mange forskellige svar.
1000,- for alle ruder
1000,- pr rude (så i mit tilfælde 5000,-)
+ indkaldelse til syn
+ klip i kortet (hvis jeg også får tonet forruden)

Har søgt længe på nettet og kan kun se at det ikke er lovligt og nogle gamle opslag fra '12 og før der sagde mellem 500,- og 1000,-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toning af forrude og forreste sideruder
  • #1   17. feb 2018 1000kr for forruden
    1000kr for de forreste sideruder. Ikke pr stk.

    Du kan ikke få klip i kortet for solfilm


  • #2   17. feb 2018 #1
    Tak for hurtigt svar, hvad med indkaldelse til syn?
    Og du er sikker mht at jeg ikke kan få klip i kortet ? (Det var min far der sagde det hvis man toner forruden men kan ikke finde noget på nettet om det)


  • #3   17. feb 2018 Syn er muligt, op til hver enkel betjent.
    https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/klip-i-koerekortet#2972


  • #4   17. feb 2018 Det er dyrt at få tonet sin forrude med folie smiley
    Forruden skal helst ud, da alt vandet man sprøjter på ruden for at montere folien løber ned i instrumentbordet og elektronikken smiley Det er forskelligt fra bil til bil om hvor meget elektronik der kan få fugt men jeg ville ikke løbe risikoen smiley


  • #5   17. feb 2018
    Jeg vil nødigt køre i en bil med 70% toning af forruden. Du er også til kæmpe ulempe overfor cykelister, der ikke vil kunne få øjenkontakt med dig ved vejkryds.

    Her er et udklip fra lokalavisen, her er tale om dug og is. Men det kunne jo ende som en prøve sag for en dommer.

    "Hvis din forrude og sideruderne ikke er ordenligt rengjorte, så overtræder du færdselslovens paragraf 67, som i første omgang straffes med en bøde på 1.000 kroner. Men afhængig af graden kan der også ske en betinget frakendelse af kørekortet i tre år. Hvis der lægges op til en betinget frakendelse af kørekortet, så skal sagen for en dommer, og du skal også op til en kontrollerende køreprøve," siger Per Lundbæk, politikommissær og operativ leder af Færdselsafdelingen i Nordsjællands Politi."


  • #6   17. feb 2018 når man ser politijagten

    og de stopper en med tonet forester sider ruder,
    så få de gerne en bøde,

    og piller de folien ud på stedet, slipper de for syns indkaldelsen.

    så et klip sidste dag, hvor hun ikke gad, tage det ud,
    og betjenten, kunne bare kalde bilen til syn


  • #7   17. feb 2018 Svarer det ikke til at køre med solbriller på selvom der er mørkt ? Dumt?

  • #9   17. feb 2018 Hvis det så bare var en gammel sort Mercedes eller LS400 så kunne jeg forstå det, MEN en latterlig 208 smiley

Kommentér på:
Toning af forrude og forreste sideruder

Annonce