#6
13. mar 2018
Sidst jeg fik drejet af skiver gav jeg 100kr pr. skive....og det var skiver jeg havde givet 1500.- for et sæt. Så joh det kan godt svare sig nogengange
#7
13. mar 2018
Ja kan godt se at coated Brembo skiver til en Porsche koster 1000-1500 kr for et sæt skiver på forakslen, men der er 2 mm fra ny tykkelsen til minimumstykkelsen så derfor skal der ikke drejes meget af før det er spildte penge
#9
13. mar 2018
mine forreste skiver koster hos Fiat 1200 kr pr stk, men når de er slidt ned sammen med klodserne efter 35.000 km så kan de ikke genbruges mere - heller ikke efter en afdrejning for så er de alt alt for tynde
#11
13. mar 2018
mine bagerste ligger på nogenlunde samme pris og holder omkring 60-70.000 og så er de heldigvis uden lejer, så dejlig nemt at skifte
på min gamle transit fra 11. 2007 med tvilling baghjul der kørte jeg 169.000 km på de bagerste skiver fordi de er helt umulige at skifte pga baghjulstræk.
ford skulle have lige omkring kr. 10.000 KUN for at skifte skiver og klodser bagi - så den fik kun klodser indtil at skiverne var ret kriminelle og skulle skiftes.
#15
13. mar 2018
#11 Nu har jeg aldrig skruet i en transit, men bare fordi det er en RWD bil, gør det da ikke skiverne sværere at skifte, medmindre det er lavet på en helt kav måde.
#16
14. mar 2018
#15
På den transit jeg havde fra 2007 der skulle man - som han siger i videoen - åbne differentialet og fjerne nogle C-clips før man kan trække akslen ud sammen med narvet.
og når det så skulle samles igen, så skulle man være meget forsigtig for ellers kunne man være uheldig at få ramt forkert ind med akslen og der så blev skubbet til tandhjulene som så skulle justeres før akslen kunne omme ind igen - Dette er hvad Ford fortalte mig som en af grundene til at det var så dyrt at skifte bag skiver på min model.
Men kan se på de videoer der er af de nyere årgange af transitten, der skal man ikke ind og fjerne C-clipsen da den ikke er der, så det går noget nemmere med at skifte
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.001
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 38
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.001
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.522
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 38
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.644
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.522
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 38
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.522
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
på min gamle transit fra 11. 2007 med tvilling baghjul der kørte jeg 169.000 km på de bagerste skiver fordi de er helt umulige at skifte pga baghjulstræk.
ford skulle have lige omkring kr. 10.000 KUN for at skifte skiver og klodser bagi - så den fik kun klodser indtil at skiverne var ret kriminelle og skulle skiftes.
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 763
http://www.i-b-s.dk/
http://lambertsen.dk.linux143.unoeuro-server.com/
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 335 Emner: 121 Svar: 499
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
På den transit jeg havde fra 2007 der skulle man - som han siger i videoen - åbne differentialet og fjerne nogle C-clips før man kan trække akslen ud sammen med narvet.
og når det så skulle samles igen, så skulle man være meget forsigtig for ellers kunne man være uheldig at få ramt forkert ind med akslen og der så blev skubbet til tandhjulene som så skulle justeres før akslen kunne omme ind igen - Dette er hvad Ford fortalte mig som en af grundene til at det var så dyrt at skifte bag skiver på min model.
Men kan se på de videoer der er af de nyere årgange af transitten, der skal man ikke ind og fjerne C-clipsen da den ikke er der, så det går noget nemmere med at skifte
https://www.youtube.com/watch?v=wV__j6VS6hM
afdrejning af skiver