{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.653 visninger | Oprettet:

Morten A
Morten A
Tilmeldt:
16. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Sikring af dyre fælge {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Vi har siddet og diskuteret lidt i min gruppe på Ingeniørhøjskolen i Aarhus om folk der bruger 10-20k på deres fælge er interesseret i at få dem sikret. I samme omgang har vi brugt den antagelse at når man bruger så mange penge på sine fælge er man ikke interesseret i at få dækket en del af deres fælge vha. f.eks. en navkapsel - lidt i samme stil som den Audi bruger.

Er der nogen af jer der har brugt forholdsvis mange penge på deres fælge, der kan svare mig på om det er korrekt antaget? Og hvordan i evt. sikrer jeres fælge mod tyveri.

På forhånd tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikring af dyre fælge
  • #1   16. apr 2018 Hej Morten,

    Jeg har selv benyttet og påtænker personer med dyre fælge benytter sig af låsebolte, for at sikre dem imod tyveri.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   16. apr 2018 Tak for svar Stefan.
    Tænker du evt. du ville være interesseret i den "kapsel"-løsning som f.eks. den Audi bruger til at sætte over boltene, såfremt det virker bedre end almindelige låsebolte?


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 197
    #3   16. apr 2018 INTET er sikkert, hvis de modbydelige tyve have ens fælge, så får de dem..
    Låsebolte er kun en mindre forhindring (Du kan tage i thansen og købe værktøj som kan omgå de fleste)
    Og audi centerkapsel er pillet af på 1½ sek, hvis det tager så lang tid..

    Var der et produkt som var unikt og umuligt at omgå, uden at det ødelagde udseendet på fælgene, så ville jeg være for det, men pt findes dette ikke


  • #4   16. apr 2018 Nu er der 1 million forskellige udformninger af alufælge, lige at få lavet en kapsel som skulle kunne passe til alle fælge, må være enden umuligt, eller blive til en grim ting at have på sine fælge..

    Tror nu hellere jeg ville benytte mig af flere forskellige låsebolte så smiley Men selv en låsebolt er til at hive af uden problemer.

    Jeg selv kører kun rundt med alm. bolte da jeg ved hvor nemt en låsebolt alligevel hives af.. Bliver de stjålet så er det selvfølgelig en kedelig situation og pisse irriterende at folk ikke ved hvad der er dit og mit.

    Men fra min side af, så er alt mit "ekstra udstyr" forsikret, så er det så bare en lille selvrisiko man må betale smiley


  • #5   16. apr 2018 I og med du går på ingeniør studiet går jeg udfra at jeres idé er at konstruere en løsning. Kan i finde på noget der sikre fælgen uden af ødelægge designet tror jeg i har en vinder ! For selvom tingene er forsikret er selvrisikoen / besværet ved at anmelde tyveriet osv. altid skide irriterende. Så kunne man undgå det ville det jo være fedest !

  • #6   16. apr 2018 Min bil bliver bare så lav at de ikke kan løfte den smiley

    Ej, jeg har ikke gjort noget da jeg køre med længere bolte som jeg har lavet selv så vil hellere have de er ens. Hvis de vil have fælgene skal de nok få dem


  • Moffe
    Moffe Online Tilmeldt:
    jan 2007

    Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.010
    #7   16. apr 2018 Der er jo ikke ret mange ting man kan gøre som en tyv ikke kan lære og en tyv finder hurtig en løsning vis der kommer en ny smart sikring

  • #8   16. apr 2018 Jeg kører uden låsebolte på begge biler, har dog overvejet at få det til Audi'en, men ved også at det nok ikke stopper en tyv der ved hvad han går efter.

  • #9   16. apr 2018 Man laver da bare links gevind, den regner de ALDRIG ud smiley

  • #10   16. apr 2018 Min personlige holdning er, er udbyttet større end besværet så skal de nok få fat i det

    Hvor mange som har låsebolte, har ikke været så smart og smide toppen ind i bagagerummet, så de kan skifte fælge ved punktering smiley

    Så det starter de sikkert med og undersøge, og så mangler du både dine fælge, og har også brug for ny bagrude eller siderude smiley

    En form for noget tracker eller identifikation indstøbt i fælgen kunne måske være bedre og sværere og omgås??


  • #11   16. apr 2018 René det med en tracker i fælgen som et bånd rundt i fælgens center så det ikke forstyrrer balancen, det ville være ret genialt.
    Det kan jo samtidig laves så det sender en notifikation til ens telefon hvis et hjul har tabt al luften, så man ved om man skal ned og skifte hjul en morgen og ikke når man er 5minutter forsinket smiley
    Måske det sku laves som en slags tpms ventil?


  • #12   16. apr 2018 Som mange er inde på, så skal de nok få hjulene hvis de vil., så jeg vil også hellere ku finde dem igen bagefter og give deres position til politiet så de kan få deres straf smiley

  • #13   16. apr 2018 Man kunne engang få sådan en "hat" man satte udenpå standard bolt/møtrik med en lille nøgle i midten, de fyldte hullet i fælgen ud og drejede løst rundt når de var låst, man kunne ikke få noget udenpå, den eneste ulempe var at de var lavet af plastik og og alu.


  • #14   17. apr 2018 Har tænkt på det der uv dna spray, men det kræver at man finder fælgene igen og at et labiratorie kan teste og fastslå om det er dit uv dna. Det er temmelig udbredt i england som indbruds sikring

  • #15   17. apr 2018 Cawdy-->>
    De fleste har vel netop toppen til låsebolten i bilen, så det bare tager tiden for tyven og finde toppen smiley

    En form for sporing vil jo netop gøre man kan finde dem igen bagefter, men om det er så enkelt og lave og specielt når der ikke skal være mulighed for bare og tage det eller et batteri af ved tyveri

    Pind-->>
    Men det krævede så bare man altid havde nøglen med til og kunne fjerne dem hvis man punkterede??

    Eller kunne de ikke bare rykkes af med værktøj??


  • #16   17. apr 2018 #15
    Ja de kom ikke af uden nøgle, men nøglen var ikke meget større end til en trailer, de fyldte næsten hullet ud i fælgene så man kunne ikke få ved dem med noget, men jeg tror at de kunne kunne bankes i stykker med en lille mejsel.


  • #17   18. apr 2018 Pind-->>
    Tak for svaret, så forstår jeg det

    Fordelen ved denne løsning er jo, at man ikke behøves og have nøglen i bilen men kan have den i sit nøglebundt

    Men alt kan vel tages af, hvis man har rette redskaber og bare vil have fælgene


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #18   30. apr 2018 Der ser ud til at være rimelig god opbakning omkring dette. Som Christian K også skriver ovenfor er målet nemlig at konstruere og designe en løsning som kan sikre hjulene uden det går ud over designet på f.eks. et par fælge til 20k. Jeg håber det kan lade sig gøre, og vi har oplevet stor opbakning for konceptet, hvor vi lige nu sidder og laver pretotyper. Jeg vil meget gerne vise nogle af dem frem herinde, for at kunne få feedback på dem, inden vi vælger den endelige løsning.

  • #19   2. maj 2018 Jeg tror ikke der findes én endelig løsning, det skal jo passe til fælgen og så må det også gerne følge fælgens design, det kunne også være godt hvis det kunne fås i krom.
    Du kan oprette et fotoalbum herinde og linke til det.


  • #20   3. maj 2018 Løsningen er vel ligeledes, at perkere bilen i en lukket garage med overvågning, så bliver det nok svært, at sikre bilen yderligere.

    Det har ihvertfald fungeret fint for mig heroppe i det kolde Norge smiley


  • #22   3. maj 2018 Mine biler står i låst garage, som kræver kode, og der er video overvågning. Alligevel har en BMW fået stjålet fælgene.

    Der er ikke meget man kan gøre hvis tyvene vil have fat i ens fælge.


Kommentér på:
Sikring af dyre fælge

Annonce