{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.089 visninger | Oprettet:

Lakering af BMW E46 {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Jeg er lidt nysgerrig på hvad det ca vil koste at få malet en bil i sort, da den begynder at trænge til en ny lakering, da jeg har fundet lidt dybe ridser hist og her. Bilen er sort fra fabrikken. Der er kommer nogle kofangere og sidde skørte med, der også skal have en tur men de kommer uberørt, da det er nogle andre kofanger og siddeskørter der skal monteres efter lakering.

Jeg håber at der er en herinde som har en ide til hvad det vil koste, det er ikke her og nu den skal males men først om noget tid smiley

Med venlig hilsen
Patrick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering af BMW E46
  • #1   29. apr 2018 Følger lige med

• #2   29. apr 2018 Følger også lige med.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #4   29. apr 2018 det kan man ikke svare på da det kommer an på hvor meget maleren skal rette af buler ridser osv sort er den mest afslørende lak man ser alle fejl så der ligger meget bund arb i en sådan lak
    men mellem 20 og 35 kg alt efter stand
    ud over det kommer der også en regning mht at skille bilen ad og samle den igen og hvis der er tæring skal dette også laves

• #5   29. apr 2018 Morten C: Det prøver jeg men kan se at han har fået den malet i en hel anden farve i forhold til hvad jeg har tænkt men kan lige høre ham af hvad han skulle give for sådan en omgang smiley
    Rene L: Det rigtigt nok men diverse rust punkter der, som der skal ordnes inden maler får den, laver jeg selv, og bilen vil blive leveret så adskilt som muligt og billen vil blive gået efter for diverse buler og skader som skal rettes inden den vil blive sendt til maler.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   29. apr 2018 For ca 8år siden kostede det 30.000kr med regning.. Prisen er nok ikke blevet lavere smiley

Nu skriver du at personen ikke har fået lakeret sin bil i samme farve som du ønsker, men vil så sige, at sort nok er den farve som de vil kræve mest for, da det er en lorte farve at lakere pænt!

Men der skal nok komme nogen og påstå at de kan få det gjort for 15, og det ville jeg næsten gerne se resultatet af, maling er ikke billig idag, og det tager mere end 1½ time at slibe en bil ned så den er klar til grunder eller maling smiley
    Og hvis der er rust eller buler i bilen, så koster det naturligvis flere penge, da dette også skal laves.
    På sort lak kan ALLE fejl ses! (buler, ridser og hvad der ellers kan være)

• #7   29. apr 2018 Ham med det ene øje: Jeg tænker gerne at det er en lorte farve at skulle malle, grundet det er let at finde fejl på en sort bil, har selv fundet del fejl og lidt rust der skal laves inden den kan blive malet men det er ikke det største problem at få lavet, det er mere at få den malet jeg har i hovet med hensyn til pris, om der er mere sparet ved at få det gjort under boret end med papir på det men har selv haft i tanken at prisen vil komme der op af men nu må jeg se hvad det ender ud i smiley

• Bjerggaards

#8   29. apr 2018 Du kan spare ved at klare det uden regningen, men du står også med pikken i postkassen, hvis der skulle ske noget uventet med lakken efter et par uger/mdr..
    Der er jo fordele (Prisen) Og ulemper (Alt andet) ved penge under bordet

• #9   29. apr 2018 Jeg er helt enig, det kommer også an på hvor villig man er og hvor stor en risiko man vil løbe

• Bjerggaards

#10   29. apr 2018 Det er nemlig det, og hvis bilen skal stå perfekt, så skal du kende en vognmaler, som vil gøre dig en vennetjeneste, det bliver sjældent perfekt når man bare spørger en random person, som kun er ude på at tjene lidt ekstra til hans ferie smiley

Er du sikker på at den org lak ikke kan poleres op, den skal være virkelig kvæstet før at det ikke er muligt, og der hvor rusten sidder, der kan du evt få det malet og poleret op igen smiley
    Det har vi gjort på en del biler, da det er den billigste metode, og det bliver også rigtig godt alligevel

• #11   29. apr 2018 Ja det har jeg set resultater af, det er ikke lige godt smiley

Der er rust pletter diverse steder på bilen, har fundet flere steder på bilen hvor der bare lige er blevet duppet med en lakstift for at dække det, og der er nogle ridser som ikke kan poleres væk, så tænker at det snart vil løbe op i en hel lakering alligevel smiley Men det kan da tages til overvejelse igen om det det er det man skal gøre smiley

• Bjerggaards

#12   29. apr 2018 Hvis det laves korrekt, så kan det ik ses, men hvis der er noget over det hele, så er det ikke tiden værd at gøre, da man alligevel ender i fuld lakering smiley
    Men bedste råd er at tage ud til en vognmaler eller 3, og spørg hvor meget det kan koste, du skal jo heldigvis ikke have farveskift, så i bund og grund kunne du nøjes med udvendig lakering, så spare man lidt på klargøring osv af dørfalser og motorrummet..

• #13   29. apr 2018 Det vil nok løbe op i en hel lakering af bilen men kølerhjelmen skal alligevel skiftes til en i karbon og det er snart den der er mest udsat for overfladisk rust og skrammer, bagklappen vil også blive skiftet til en i karbon, så tænker ikke at hjælmen og bagklappen skal males, så har også over vejet en farve der vil gå godt med karbon i udsenet smiley
    Har også haft i tankerne at tage ud til nogle vognmaler for at få en pris på hvad det ville kunne komme til at koste, ja der kan man spare lidt..
    Vil gerne male den selv men har bare ikke stedet eller udstyret til det, desværre smiley smiley

• Bjerggaards

#14   29. apr 2018 Hvis du får carbon tingene på, så husk at sig at de dele ikke skal males, for det vil hjælpe en smule på prisen også...
    Mener at vi giver omkring 25-3000kr for en motorklap lakering, og nogenlunde det samme for bagklap..

• #15   29. apr 2018 Det var også planene at sige at de ikke skulle males... så er det jo ca de første 5-6000kr sparet + -

• #16   29. apr 2018 jeg ville nok lade de dele der ikke skal males blive hjemme.... kender de malere... smiley

• #17   29. apr 2018 Det kunne man også gøre også sende resten af bilen af sted smiley

Kommentér på:
Lakering af BMW E46

Annonce