2.089 visninger
|
Oprettet:
Lakering af BMW E46 {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg er lidt nysgerrig på hvad det ca vil koste at få malet en bil i sort, da den begynder at trænge til en ny lakering, da jeg har fundet lidt dybe ridser hist og her. Bilen er sort fra fabrikken. Der er kommer nogle kofangere og sidde skørte med, der også skal have en tur men de kommer uberørt, da det er nogle andre kofanger og siddeskørter der skal monteres efter lakering.
Jeg håber at der er en herinde som har en ide til hvad det vil koste, det er ikke her og nu den skal males men først om noget tid
Med venlig hilsen
Patrick
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 133
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 72
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
men mellem 20 og 35 kg alt efter stand
ud over det kommer der også en regning mht at skille bilen ad og samle den igen og hvis der er tæring skal dette også laves
sep 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 25
Rene L: Det rigtigt nok men diverse rust punkter der, som der skal ordnes inden maler får den, laver jeg selv, og bilen vil blive leveret så adskilt som muligt og billen vil blive gået efter for diverse buler og skader som skal rettes inden den vil blive sendt til maler.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Nu skriver du at personen ikke har fået lakeret sin bil i samme farve som du ønsker, men vil så sige, at sort nok er den farve som de vil kræve mest for, da det er en lorte farve at lakere pænt!
Men der skal nok komme nogen og påstå at de kan få det gjort for 15, og det ville jeg næsten gerne se resultatet af, maling er ikke billig idag, og det tager mere end 1½ time at slibe en bil ned så den er klar til grunder eller maling
Og hvis der er rust eller buler i bilen, så koster det naturligvis flere penge, da dette også skal laves.
På sort lak kan ALLE fejl ses! (buler, ridser og hvad der ellers kan være)
sep 2011
Der er jo fordele (Prisen) Og ulemper (Alt andet) ved penge under bordet
sep 2011
Er du sikker på at den org lak ikke kan poleres op, den skal være virkelig kvæstet før at det ikke er muligt, og der hvor rusten sidder, der kan du evt få det malet og poleret op igen
Det har vi gjort på en del biler, da det er den billigste metode, og det bliver også rigtig godt alligevel
sep 2011
Der er rust pletter diverse steder på bilen, har fundet flere steder på bilen hvor der bare lige er blevet duppet med en lakstift for at dække det, og der er nogle ridser som ikke kan poleres væk, så tænker at det snart vil løbe op i en hel lakering alligevel
Men bedste råd er at tage ud til en vognmaler eller 3, og spørg hvor meget det kan koste, du skal jo heldigvis ikke have farveskift, så i bund og grund kunne du nøjes med udvendig lakering, så spare man lidt på klargøring osv af dørfalser og motorrummet..
sep 2011
Har også haft i tankerne at tage ud til nogle vognmaler for at få en pris på hvad det ville kunne komme til at koste, ja der kan man spare lidt..
Vil gerne male den selv men har bare ikke stedet eller udstyret til det, desværre
Mener at vi giver omkring 25-3000kr for en motorklap lakering, og nogenlunde det samme for bagklap..
sep 2011
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 619
sep 2011
Lakering af BMW E46