{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Folie eller Lakering? {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Ville lige høre jeres meninger omkring folie og lakering af bil.
Hvad ville i mene var bedst til prisen?
Er pt på udkig efter min første bil og det irritere mig lidt at jeg holder mig væk fra nogle af bilerne bare fordi jeg ikke kan lide farven, men der er selvfølgelig også tidspunkter hvor jeg holder mig væk på grund af dårlig tilstand a lakken smiley
Ved i evt hvad priserne er på det forskellige? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folie eller Lakering?
  • #1   5. maj 2018 du kan evt kræve en klargøring af bilen hvor den lige bliver poleret op ?

  • #2   5. maj 2018 folie er vel billigere da det ikke kræver at man skiller bilen ad . kommer også an på hvilken bil når vi snakker pris

  • #3   5. maj 2018 Ja okay. Hvor lang tid holder folien ca? alt efter hvor det bliver lavet og hvilken kvalitet selvfølgelig smiley

  • #4   5. maj 2018 Nu nævner du intet budget på selve bilen, men du får jo hverken lakering eller foliering af en bil til under 15000 mindst.

    Folie er fint hvis lakken er uden rust - men er der rust vil det at pakke den ind jo intet godt gøre hvis ikke det er lavet. Men hvis du kigger på en E36 stadigvæk kan intet af det jo betale sig i forhold til at det er biler til 10-12-15000 Kr.


  • #5   5. maj 2018 Har et budget på maks 30.000 og det er en bil jeg ikke sælger inden for de næste mange år, hvilket er grunden til at jeg stadig leder efter det helt rigtige.
    Jeg kigger på mange forskellige biler og den bmw e36 jeg har nævnt før blev ikke til noget da prisen blev alt for høj.
    Hvis jeg fx. køber bil til omkring de 10.000 så bliver de resterende 20.000 brugt på restoration af bilen smiley


  • #6   5. maj 2018 Kommer også an på om det er en IQ eller en Escalade ESV

  • #7   5. maj 2018 Det ved jeg ikke hvad er? Kan du muligvis forklare det for mig? smiley

  • #8   5. maj 2018 den første er en lille mikrobil den anden en stor blikæske...

  • #9   5. maj 2018 Find du dig nu hellere en nogenlunde driftsikker bil til 30000 Kr. i stedet for den 10000 Kr. bil og 20000 Krs værkstedsmakkeri.

    Jeg ved godt du siger at det er en bil du ikke sælger i mange år - det er vi flere der har sagt 3 måneder inden vi fik lyst til noget andet. Men at smide folie eller lakering efter biler i de prisklasser er jo helt galt. Hvis du smider folie for 15000 Kr. på en bil til 20000 Kr. så er din prioritering helt hen i vejret efter min bedste overbevisning.


  • #10   5. maj 2018 Der er mange ting man skal lære som 18 årig der skal købe sin første bil, så tak fordi du kommer med din erfaring/mening smiley
    Det vel egentlig rigtigt nok det du nævner. Jeg vil prøve at lede videre på noget der ikke skal smides penge i så. Jeg kunne bare ikke finde priser på folie nogle steder heller, men det har vel noget at gøre med at det er forskelligt fra bil til bil.


  • #11   5. maj 2018 fuldstændig enig , du har fået et forkert syn på køb osv , bil til 10 , og rep for 20 smiley hvorfor al den hovedpine ? find dig en bil som er blevet plejet /behandlet ordeligt , så går du ikke galt i byen , ps 30 fog en noggen lunde bil med fin lak, hænger ikke altid på træerne

  • #12   5. maj 2018 Hahaha Kan godt se hvor dumt det lyder nu smiley
    Men jeg vil lede videre efter noget ordentligt så.


  • #13   5. maj 2018 Første bil som 18 årig og et budget på 30.000? Køb en Aygo/C1/107 trilling, de er super stabile og er ikke så dyre i forsikring som så meget andet er, men som 18 årig med første bil er de bestemt ikke billige smiley

  • #14   5. maj 2018 Forsikringen bliver selvfølgelig dyre hvis jeg vil have noget der er lidt større end Aygo/C1/107 osv.. Men min mor skal stå som ejer af den bil jeg køber og så står jeg som bruger af den, vi har allerede undersøgt forsikringer og det er væsentlig billigere end hvis den kun stod i mit navn smiley Jeg har allerede stået med i hendes forsikring siden jeg fyldt 17.

  • #15   5. maj 2018 Mange af os er startet med små gamle kedlige biler, og senere rykket lidt op i kvalitet og motorstørrelse osv. osv.

    -men din første bil vil uanset hvad du køber altid være lidt speciel, friheden og de mange oplevelser der venter er ens, om det er en bil til 5000,- eller 500.000,-

    Held og lykke duu... smiley


  • #16   5. maj 2018 Mange tak smiley

  • #17   5. maj 2018 Hatten af for en ung mand der kan tage den konstruktive kritik - dem er der ikke mange af herinde. Jeg vil nu mene at du for 30000 Kr. godt kan finde noget der både er lidt sjovt for dig selv og som ikke nødvendigvis er ødelagt af andre..:)

  • #18   5. maj 2018 Mange tak. Jeg har stadig ingen erfaring omkring køb af biler i forhold til en del af jer andre herinde, så jeg ser ingen grund til ikke at lytte på hvad i har at sige.
    Jeg leder ihvertfald stadig efter det helt rigtige og nu ved jeg måske lidt mere om hvad jeg ihvertfald ikke skal købe smiley


  • #19   6. maj 2018 køb i stedet en nysynet økodåse som du kan bare køre i og optjene forsikrings rank.
    jeg vil slet ikke begynde at lakerere eller foliere en gammel bil.


  • #20   6. maj 2018 Jeg er igang med at uddanne mig som mekaniker og biler er også den eneste hobby jeg har, derfor vil jeg gerne købe noget der er lidt specielt og gerne lidt hurtigt. jeg har tjent point allerede siden jeg var 17 og det gør jeg stadig.
    Det er noteret smiley


  • #21   6. maj 2018 Overvejede selv noget billigt og specielt da jeg skulle have første bil, og hvis ikke jeg skulle kære så mange km havde jeg købt en smart roadster, de er billige i forsikring grundet den lille motor men de er nok over dit budget uden at have kigget på markedet de sidste flere år smiley
    http://farm6.static.flickr.com/5495/14036866707_a74ef3d415.jpg


  • #22   6. maj 2018 Hvad endte du så med at købe? smiley
    De ligger mellem 60.000-100.000 kr lige nu af hvad jeg kan se og så er de kun 2 sædet dsv.


  • #23   6. maj 2018 Købte min 208 som fabriksny med alt i udstyr på nær træk og navi/bakkamera/CD (den har CarPlay og Android auto samt sensorer) smiley

  • #24   6. maj 2018 Hvis du selv kan og vil skrue når nu du skal være mekaniker så forstår jeg måske bedre dit udgangspunkt.. smiley Så er det da bare at finde en BMW som du ville..;)

  • #25   6. maj 2018 Er ikke nået så langt i mit forløb endnu, så der er stadig mange ting jeg slet ikke har lært om. Men liftene på værkstedet kan bruges og så kan man vel få lidt hjælp fra ens lære.

    Hvad har i af erfaringer omkring rust? lad os sige den er en lille smule rusten i skærmkanten af bilen, ville de så være dyrt at lave eller få lave evt.? smiley


  • #26   6. maj 2018 Rust er altid et problem og når man skal til at fikse det er der meget mere end man kan se/forestiller sig smiley Dog er det jo ret simpelt at gå til rent mekanisk men du kan ikke undgå at skulle skifte pladen eller svejse nyt metal i (og få det lakeret som er dyrt) smiley

  • #27   6. maj 2018 Ja okay. Så ville i bare anbefale at holde sig helt væk fra alt der har noget med rust at gøre? Hvad hvis man evt. har nogle gode kontakter, så kan det vel gøres en del billigere smiley


  • #28   6. maj 2018 Det kan sagtens laves og bestemt også pænt og billigt, pladearbejdet tager tid men når du er ved at blive mekaniker kan du sagtens klare det selv og er ikke teknisk svært smiley Male arbejdet er sku svært at lave pænt selv så der skal du kende nogle eller betale dig fra det, men rust tager tid og derfor skal bilen også være billig smiley I princippet vil rust i undervognen være billgere for dig da du kan lave det hele selv og selv svejse nyt metal i smiley

  • #29   7. maj 2018 Som du allerede har fundet ud af er både folie eller lakering meget dyr, som i mindst 12.000.

    Men det er ting som begge har både fordele og ulemper, ingen af dele er noget for dig med dit budget, men et par ord om folie synes jeg stadig er ok.

    Folie adskiller sig fra lakering ved at du kan få mange flere farver inkl. matte farver som lak ikke kan give. Du kan også få beskyttelses folie, som er gennemsigtigt og sætte på lakken, men det er som sagt kun for at beskytte og ikke for at få nye farver.

    Du kan typiske få en bil i 4-8 farver hvad angår lak, hvor du med folie har valget mellem 30-100 farver, folie er for entusiasten som har stærke ønsker og holdninger til farve valg.


Kommentér på:
Folie eller Lakering?

Annonce