1.911 visninger
|
Oprettet:
Vht krympelak {{forumTopicSubject}}
Min kære mand har lige malet sit ventildæksel med vht winkel plus i rød. Og der ligner lort ærlig talt! Han har gjort som alle skriver iht. Påførelse men lortet løber og dækker ikke særlig godt!? Er det normalt? Og bliver det pænere når det engang tørrer?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
Der går en 3 timers tid før det ser ud som det skal, og så efter 24 timer skal det en tur i ovnen så skal det nok blive godt
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Gjort som de sagde malede i gitter og et godt lag uden løbere. (skal ryste grundigt) og så i ovnen på 93° i en time. Løbere kan ses efterfølgende. Men dække evne osv var helt kanon på det VHT jeg brugte (brugte påde rød, sort og grå)
maj 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 3
Nogen der kan linke til en ordentlig guide eller har en ordentlig forklaring..
Jeg har brugt paint remover, fjernet alt, degreaset den, jeg har sprayet præcis som der er forklaret med vertical, horisontal og diagonal. 10 min imellem coats.
Allerede da jeg påfører andet coat begynder det at løbe ned ad siderne, da jeg skal til at lægge 3 coat ser jeg det nærmest hele vejen rundt hænger ned ad siden..
I alle videoer og guides jeg har set/læst skriver folk at man skal have varme pistolen klar og alles bliver skide godt, det er røv let, men mit var lort lige fra første coat..
Hvad fanden gør jeg og gør ikke???
okt 2010
Så har jeg ellers givet tynde lag per gang, de foreskriver det skal være tykke lag men det opnås også hvis du køre 4-5 gange over pr. lag
Malede på bagepapir og lod det hærde i ovnen ved 93 grader i en halv eller hel time.
Hvis der er olie i materialet vil den lave de ringe så måske en grunder havde været en go start for dig.
maj 2018
Det blev også "kun" renset med sprit, kan prøve at give den en omgang med fortynder inden maling denne gang.
Hvornår kom din i ovnen? Har hørt flere sige man skal varme direkte efter påførsel af sidste lag, andre siger vent 3 timer, andre siger vent 24 timer?
okt 2010
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
ALTID når man skal male så affedter man med silikonefjerner, ellers kommer der som oftest silikonepletter i det færdige resultat og det er virkelig noget røv...!!
maj 2018
Sådan ser det ud pt, omkring 18 timer efter nu lak.
Jeg fik renset fjernet alt, har brugt fortynder denne gang, det var det der fjernede mest.
Fik smidt 2 gode lag primer på, alt fungerede.
3 mellem/tynde lag lak påført igen på den anbefalede måde.
Jeg har fuld dækkelse (pånær på bagsiden ved de 2 indhug/rundinger til boltene, der kan man lige ane en smule grå farve - meget lidt), derudover ingen løbere.
Men jeg syntes ikke rigtig det krymper?
Vht krympelak