{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Ødelagt skærmkant efter forkerte dæk! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg købte nye dæk og fælge til min Toyota Aygo, havde hørt der kunne sidde 7,5*16 med dækstørrelse 195.40.16. Da dækkene er sat på og jeg har kørt et stykke tid bemærker jeg den ene fælg venstre bag går på skærmkanten. Underligt, så jeg kører til Toyota og holder fast på der er gået en støddæmper, venstre bag som der jo går på. Men den fejler ikke noget, viser testeren. Efterfølgende har jeg 2 kammerater bag i bilen og skal til Aalborg. Da er det helt tosset, men igen stadig i venstre side. Jeg undrer mig og tænker bare at nu skal fælgene væk, for det har ødelagt den seeling der skal beskytte skærmkanten mod rust. Efterfølgende mødtes jeg med en i Århus der skulle købe fælgene. Da han pludselig siger; "Jeg troede de hed 195.40.16" Jeg sagde det gjorde de også og hev kvitteringen frem, der stod også 195.40.16. Men på 2 af dækkene er størrelserne 195.45.16. A ha, så blev jeg fanme sur. For så er det jo logisk med at den kun gik på i venstre side. Havde sku ikke regnet med man skulle kigge dækstørrelserne efter når man købte. Men så er det jo logisk. 195.45.16 i venstre side og 195.40.16 i højre side.

Mener I ikke forhandleren skal bøde for det? Enten et STORT afslag i prisen på nye alufælge eller de skal betale regningen fra Toyota på reperation af ny skærmkant.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelagt skærmkant efter forkerte dæk!
Kommentér på:
Ødelagt skærmkant efter forkerte dæk!

Annonce