Solfilm 20% amatør montering, god ide ? {{forumTopicSubject}}
Godaften
Har fået købt en Hyundai i20 fra 2016, hvor vinduerne bagved ikke er tonede overhovedet
Har set man kan købe nogle pre-cuts solfilm på ebay (rigtig mange gode reviews) og har set en del videoer, hvor det ser "nemt" ud at montere.
Hvad synes i ? en gode ide ? Bruge en lørdag på det eller sådan.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Pasformen har været rigtig fin, og har ikke rigtig måtte ændre på andet, end udskæring til 3 baglygte på en bil, hvor det ikke var muligt at få med udskæringen.
Saab og e36 er begge med precut ebay kit til få hundrede kroner
Skal du give mere end 500kr for precut, så ville jeg ikke gøre det. Har kun gjort det, pga det har været så billitg, at hvis det blev lort, eller filmen var elendig, så havde man ikke spildt alverdens penge
nov 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 17 Svar: 72
har købt det i hvertfald. jeg tænker jeg kan starte på bagruden og hvis den fucker op, så det ude af verden
Et sidste spørgsmål - Hvis jeg skal have det af igen, er det så varme det op og fjerne med barberblad eller ligende ?
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
Men i20 er nok ikke den første at lave det på, så mon ikke det lykkes.
HVIS limen når at hærder op, så vil det være besværligt at pille af, men varme kommer man langt med.
Mener at mighty car mods har et meget gammelt klip, hvor de viser hvordan man "let" fjerner gammel solfilm fra ruderne.
Der er sikkert også andre som har en god guide, men de 2 gutter er bare dygtige til at forklare og vise hvad de laver
nov 2017
må lige finde den video, hvis uheldet nu skulle være ude.
har læst at det er bare en masse vand/sæbe på begge sider af vinduet og så bare derud ad med at starte fra midten og køre vandet ud. ( med en isskraper med klud over)
Tak for svarene, nu må jeg vente på leveringen af solfilmen og så hygge mig en dag i carporten
Rens er det vigtigste trin ved solfilm, alt du ikke får af, vil sætte sig i filmen, så er du i støvede omgivelser, så vil du muligvis også få det i filmen, bare en lille advarsel.
nov 2017
Skal nok være to mand til det, hvis man skal sidde inde på bagsædet og køre den op på ruden
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
Solfilm 20% amatør montering, god ide ?