{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

B H
B H
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 2

Skift nummerpladeramme {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ønsker at skifte min nummerpladeramme - til en ny neutral sort.

Nummerpladerne er fastmonteret med nogle plasticclips om ikke umiddelbart bare kan vippes ud.

Har I nogen bud på, hvordan disse clips tages ud / fjernes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift nummerpladeramme
  • #1   12. jul 2019 Vold x hastighed

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   12. jul 2019 Bare ryk til

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   12. jul 2019 De knækker så snart du flår lidt hårdere i pladen smiley
    Men husk at pil skruerne ud af pladen først, ellers overlever den næppe.
    Du kan også knække dem af, med en skruetrækker

• #4   12. jul 2019 Knæk lortet og i skralderen med dem...

• #5   12. jul 2019 ... Og lad være med at købe en sort ramme, men drop i stedet helt rammen og monter pladen direkte. Det ser langt bedre ud!

• #6   12. jul 2019 Du kan også fjerne reklamen med lidt fortynder. Ikke for meget af gangen, så bliver det sorte mat (taler af erfaring)

• #7   12. jul 2019 Hvis det er de clips der sidder i hver ende trykker du den miderste cllps ud med en lille umbrako, så kan du tage clips ud , hvis det er dem i bunden, vipper du nr. Plade ud med en flad skruetrækker.

• #8   12. jul 2019 #6. gør det samme. ellers plejer vi at bruge bremserens. evt kun nummerplade ser bedre ud

• #9   12. jul 2019 Borer i så nye huller i karossen?

• #10   12. jul 2019 Jeg har osse kun pladen og så lavet nye huller i karrossen

• #11   12. jul 2019 Min bagerste plade er sat fast i de huller, der var i bagklappen i forvejen til at fastgøre rammen på. Den forreste er skruet i kofangeren.

Og så sørger man samtidigt lige for at kyle sine EU-plader ud og ser at få monteret nogle uden. Det er simpelthen ikke til at forstå, at folk styler deres biler til perfektion, men accepterer at køre med EU-plader...

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #13   12. jul 2019 Trolle
    Det slipper du også for alligevel, medmindre du kører ud af landet, hvor man bare kan få magnet skilt eller noget andet lort midlertidigt på smiley

• #14   12. jul 2019 Ved der er nogle der har magnetiske DK skilte til at sætte på hver gang man er i udlandet, men jeg forstår hellere ikke hvorfor folk er imod EU pladerne, det er meget lettere og en nummerplade er sku aldrig køn smiley

• #15   12. jul 2019 #12
    Som der skrives, kan det løses med et magnetisk DK-skilt til et par hundrede kroner, man lige smækker på, hvis man skal til udlandet. Så er der mulighed for at undgå EU-plader og samtidigt også et DK-skilt (i hverdagen). Jeg har hverken DK-skilt eller EU-plader på nogle af mine biler. Det er der ikke noget ulovligt i.

"Meget lettere" er en ganske voldsom overdrivelse. Forskellen består i, at man lige skal smække et skilt bagpå de 2 gange om året, man er i udlandet. Og det kan godt være, at alle nummerplader er grimme, men det er ikke ensbetydende med, at der ikke kan være forskellige grader af, hvor grimme, de er. Og sådan et hæsligt, blåt mærke på nummerpladerne er simpelthen en så væsentlig detalje på især stylede biler, at jeg ikke kan begribe, hvorfor folk kører med det...

• #16   13. jul 2019 De kan bare trykkes ind i midten med en kuglepen eller andet

• #17   13. jul 2019 #15
    Hvis man bor tæt på grænsen så kan man ofte komme til at tage turen impulsivt, np man alligevel er ude at køre, så er det sgu nemmere at der bare er et EU skilt på kronisk..

• #18   13. jul 2019 Ja ja, og det er også nemmere at have en Berlingo, fordi den er billig og der er god plads i. Det er også lettest ikke at sænke sin bil, så man bedre kan køre over bump m.v. Men på alle disse andre områder "lider" vi for skønheden. Hvorfor så acceptere en grim nummerplade?

Et magnetisk skilt fast i handskerummet, så er den løst. Uanset hvor tæt på grænsen, man bor.

• #19   13. jul 2019 Der er ikke handskerum i min bil smiley smiley

• #20   13. jul 2019 #18
    derfor har jeg slet ingen på.. meget lettere og billigere.. smiley

• #22   13. jul 2019 #21
    Hvorfor har du så fx tilkøbt metallak? Det er jo noget ævl at bruge som argument. De fleste af os - især herinde - har jo det til fælles, at vi gerne vil køre i en flot bil.

• #24   13. jul 2019 Det er nok de færreste, der ikke har andet at gå op i. Men det ændrer ikke det faktum, at det er grimt.

Det er især grimt på danske biler, fordi der er en rød ramme på pladen. Det er jo det rene farvecirkus.

• #25   13. jul 2019 Om nummerpladerne er med eller uden EU-mærke har jo intet at sige ang. udseende og styling. Det er sq da nemt at se bort fra.
    Det er jo blot en del af bilen man bliver nødt til at accepterer for at ens bil kan bruges på vejen.

• #26   13. jul 2019 Vrøvl. Det er lige så meget en del af bilen som sidespejle, diverse monterede diffusere osv.

Det var noget andet, hvis man ikke havde mulighed for at lave det om. SÅ var det noget, man var nødt til at acceptere.

• #27   13. jul 2019 Om noget er grimt, pænt eller ligegyldigt er jo subjektivt. Jeg kan ikke se, at der er noget grimt ved en EU-nummerplade.
    Derfor er det jo fint for de kritiske mennesker, at de har et valg i Danmark. Det er der vist ikke i ret mange lande.

• #28   13. jul 2019 Kan seriøst ikke hidse mig op over, at der er noget blåt på en nummerplade, men enhver mand sin lyst smiley smiley

• #29   13. jul 2019 Men du kan tilsyneladende godt "hidse dig op" over, at der er reklamer på din nummerpladeramme, siden du har monteret en helt sort smiley

• #30   14. jul 2019 #30 - Som jeg husker det, så var der allerede en "ren" nummerpladeramme på bilen, da jeg fik den - så svaret bliver et NEJ smiley

Til gengæld synes jeg det skæmmer bilen voldsomt, rent designmæssigt, at tal og bogstaver på pladen er så store - så det vil jeg se, om jeg ikke kan gøre noget ved

• #31   14. jul 2019 Nu har du jo sløret pladerne i din profil. Er det den gamle type plade, du har?

• B H
    B H Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 10 Emner: 2 Svar: 2
    #32   15. jul 2019 Hej Alle

Mange tak for Jeres input. Der var et par stykker, der var virkelig brugbare.
    Tak Henrik #7, det var let forståeligt. Tak Niels # 16.
    Forslagene med at fjerne reklameteksten med fortynder og rensebenzin var også ganske gode. Jeg har dog valgt lige så stille at udskifte og sætte nye rammer på.

Tak til Jer alle for de inputs I er kommet med. I kom lidt omkring med både EU medlemsskab, sidespejl og bopæl nær grænsen smiley
    En fornøjelse at I tog Jer tid til og gad give Jeres besyv med - og rigtig hurtigt!!
    I hjalp mig!!

God sommer til Jer alle
    MH
    B

• #33   15. jul 2019 #32 God sommer til dig også

Kommentér på:
Skift nummerpladeramme

Annonce