{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.790 visninger | Oprettet:

Ekstra fjernlys problem {{forumTopicSubject}}

Har lige monteret 2 stk. Car Go med fjernlys på min Kia, men kan ikke få fjernlyset til at virke...
Har monteret det på relæ således:

30: På batteriplus med 30a sikring imellem.
85: Stel via en bolt sammen med cargos stelledning.
86: Er sat på bilens hvide fjernlysledning med kabelsko.
87: Er sat på cargo fjernlys med kabelsko.

Cargo positionslys virker som det skal men går ud (pos. lys kører over bilens nærlys) når jeg tænder for det lange lys... Er der noget jeg har overset?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstra fjernlys problem
  • #1   22. nov 2019 Har fulgt det her diagram som fulgte med ledninger og relæ, som er købt i Biltema.

    profilbillede
  • #2   22. nov 2019 multimeter eller lav en simpel prøve lampe.
    Mål om relæet trækker og mål om der er forbindelse i kontakt sættet.
    Du har sikkert fisket stelledning fra dit “langt lys” i stedet for 12v+

    Husk det giver en bøde det der setup når du møder Jørgen.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #3   22. nov 2019 Positionslys skal køre over bilens positionslys, hvis din bil køre med h4 pærer, tænker jeg at det nok er fordi nærlys slukkes når du tænder langt lys, pga varmeudvikling

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #4   22. nov 2019 Carlo hvorfor det. Tænker da lygter er e. Godkendt sammen med lyskilde, da den er indbygget i lygte

  • #5   22. nov 2019 Prøver at måle på relæet.

    Hmm, ja tænkte godt selv på det med pos. lys er sat til nærlys om det kan give problemer... men bilens positionslys/pære får strøm i soklen, altså der er ingen ledninger hvor pæren er, derfor sætte jeg det sammen til nærlyset.. får cargos pos. lys egentlig for meget spænding når det er sat til nærlys?

    Lygterne er ce mærket og min kammerat har synet en x-trail med de store modeller af dem her:)


  • #6   22. nov 2019 Har selv haft et sæt monteret mine for var position lys i dem sat til bilens position lys. Så man kan tænde dem uden at tænde lyset vis man vil. Og så var høj lyset selvfølig koblet sammen med bilen høj lys via det styret det relæ så de tændte samme med dem. hade bare et problem med dem og det var de stak længere ud end kofangeren er. Og det må de ikke pga de skal sidde ved kanten eller længer bag ud end kofangere er. Så de røg af igen til syn og så er de bliven i kassen siden hen. Og hade samme beslag som det hvor de blev skruet fast i pladen ved nummerpladen,og så var høllys styrken der bliver beregnet samme alt for høj også.men ja du skal have koblet/styre relæ dine position lys til dine position lys i dine lygter. ellers vil de blevet ved med at slukke når du tænder høj lyset. da nærlys ikke forbliver tændt når du gør det. Så lige som andre også skriver. Og kan du ikke koble det til dine lygter/fatning, må du finde position lyset/ledning i selve det store stik til lygten.som jeg gjorde ved min.

  • #7   22. nov 2019 har du lavet en ordentlig stel forbindelse.
    du må have lavet en dårlig forbindelse i en af dine samlinger


  • #8   22. nov 2019 nu har du tjekket det relæ du bruger det fungere som det skal. Det kan være sådan en simpel ting som det der er defekt. ang det med høj lyset ellers så tjek din stel er ok som polo Bjørn skriver plus tjek der er forbindels igennem divs ledninger. Så der evt ikke er et brud på en indvendig.nu har du tjekket at der ikke er to stel fra hver lygte. en til fjern lyset og en til position lyset så du har begge to sat til stel på bilen karosseri. for nogen går der to ud og andre går begge stel i samme ledning inde i lygten så der kun er en stel at montere ud af lygten.

  • #9   22. nov 2019 Nu ved jeg ikke lige med en kia. Men på Toyota, kan lyset godt være stel styret.

    Så det er måske noget af det samme som du er ude for.


  • #10   23. nov 2019 Okay så er det bare at finde pos. lys ledning og koble det til der. Tror jeg prøver at koble cargos positionslys fra nærlyset, for så burde fjernlyset virke.

    Og stellen tænker jeg er god nok da der jo er lys i positionslyset.

    Der er 3 ledninger på lygten så det sidder som det skal:)

    Ja stelstyret har jeg hørt om da min kammerat har en ignis med storebroderen til dem her, som er stelstyret.


  • #11   23. nov 2019 du har sat stel til ekstra lygter og relæ direkte på karosseri??

    ikke til ledninger ved lygten, det kan de måske ikke trække,


  • #12   23. nov 2019 Ja jeg har sat dem på karosseri.
    Har nu prøvet at koble positionslyset fra og stadig ikke noget fjernlys og der kommer ikke noget strøm ud fra relæet af hvad jeg kan måle mig frem til... Det må vel så være relæet??


  • #13   23. nov 2019 Det kan det nemt være. klikker relæet når du forsøger at blænde op?. ikke at det betyder det altid er godt men i de fleste tilfælde så virker det vis det Kan klikke.nu har du prøvet at sætte en ledning fra plus på dit batteri af. Og direkte til dine nye lygter. Og se at der ikke er en fejl i dem så de ikke virker. bare lige for at teste dem.

  • #14   23. nov 2019 Okay nu har jeg fået gang i fjernlyset, og det er stelledningen der skal på batteriet. Men nu lyser fjernlyset på de 2 første kontaktindstillinger, altså nærlys og positionlys. Men det virker som det skal når den står på fjernlys kontakten? Og der er intet nærlys når ikke den er på fjernlys kontakten nu... Det lyder lidt forvirrende..

  • #15   23. nov 2019 Og relæet klikker også nu, det gjorde det ikke før smiley

  • #17   23. nov 2019 jamen den slukker da for nær lyset når du skifter op på høj lyset i dine forlygter. Det er normal på de fleste biler der ikke har en pære til begge ting. Så du skal have dit i plus ledningen til dit høj lys i dit stik til forlygte. Og den skal styre styr siden af af relæet til dine efter monteret hyllys lygter. Så det er overhovedet ikke indviklet. Og du skal stadig have sat dine positions pære i de efter monteret lygter til bilen position pære. Og ikke til nærlyset og som sagt dem finder du i det store stik til lygten.

Kommentér på:
Ekstra fjernlys problem

Annonce