643 visninger
|
Oprettet:
toning af de bagerste ruder..?? {{forumTopicSubject}}
Hej BG..
Jeg har noget solfilm læggende jeg gerne ville montere i min bil.. jeg har søgt og søgt men kan ikk finde noget svar på mitproblem nogen steder..
jeg ville gerne selv montere det da jeg syntes det kunne være skæg selv at lave det meste på den !
men hvad er nemmest at pille ruderne af bilen eller montere det mens det sidder i ?
har prøvet at tage ruderne af bilen.. men hvordan gør man ? har stået og hevet og prøvet at rykke i dem.. min far mener de er bærende.. men ved det ikk.. det er en honda civic HB fra 97..
håber i kan hjælpe og god weekende..
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 1.935
Men der nemmest hvis du kan.
jan 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 268
og hvis det hjælper så er der helt sort rundt om i kanten og det er på det grundlag min far mener de er bærende !
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 1.935
Så må du sætte, filmen i som den står nu
jan 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 268
men er det pga det sorte i kanten at det er sat fast på den måde ?
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Start med at gøre ruden helt ren, og sørg for at benytte en fnulderfri klud til dette! Skær solfilmen til FØR du sætter den i ruden, så den dækker hele det synlige område af ruden!
Benyt en forstøver med varmt vand, tildsat meget lidt opvaskemiddel (dette gør at filmen kan "glides" på plads). Monter solfilmen på ruden, og benyt en skraber egnet til formålet, til at svabe vandet væk fra filmen, så denne har "direkte" adgang til ruden, og limen på filmen dermed binder!
Sørg for at tage overskydende vand, altså det du svaber ud, med en fnulderfri papir! Så længe der ligger vand i kanten af filmen, vil den med det samme"hive" det tilbage, og luftbobler bil opstå! Så når du svaber vandet væk, så lad det kommer HELT væk!
Hvis din rude buer både horisontalt og vertikalt, er det nødvendigt at krympe filmen, inden montering! Brug forstøveren til at gøre ruden våd UDENPÅ, og læg filmen med toningslaget mod ruden! Vandet sprøjtes på, for at holde filmen på plads på ruden! Start fra midten med at svabe vandt ud, så filmen lægger sig så tæt på som muligt! I siderne vil den overskydende film bule ud, og det er denne der skal krympes!
Benyt en varmepistol til at følge "udbulingerne" og kør den forsigitigtt frem og tilbage, til filmen krymper! Sørg for at krympe filmen flere små steder, istedet for kun at gøre det på ét sted! På den måde ungås en diffus i filmen!
For hver gang du har krympet filmen, "svaber" du på området, så denne del lægger sig til ruden! Dermed vil det bule ud andre steder, og disse får samme tur! Til sidst vil du have en film, der følger rudens bugning, og derefter kan den skæres præcist til, så den lige dækker den synlige del af ruden! Herefter er det bare at pille beskyttelsesfolien af, og montere den på samme våde, som beskrevet ovenover!
Sørg for at ruderne er 100% rene, og fnugfri, inden montering!
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
toning af de bagerste ruder..??