{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Audi A8, mere brutal lyd {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Hvordan får man en mere brutal V8 lyd ud af en Audi A8 4,2 uden at pille for meget. Vi snakker ikke hvor det er helt voldsomt, men bare lige at man kan høre det ekstra godt.
Har godt set man kan fjerne muffler også videre, men det ville være en skam.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A8, mere brutal lyd
  • #1   24. mar 2021 Hvordan mener du, det er en skam at fjerne potter? Altså fordi det ødelægger den originale udstødning eller?

Det er helt sikkert udstødningen, du skal have pillet ved i et eller andet omfang. Og hvis ikke du vil røre ved den originale, så skal den (eller i hvert fald en del af den) skiftes ud med nye dele. Så kan du jo gemme den gamle udstødning og ændre til standard igen, hvis du har lyst.

Man kan også vinde lidt lyd gennem indsugningen ved at skifte til åbent filter. Det er ikke en løsning, jeg er fan af som udgangspunkt.

På min V8 har jeg sat et nyt cat-back udstødningssystem på med mellempotte og to bagpotter. Ikke at det kan sammenlignes direkte, når det nu er en helt anden bil, men jeg tænker, det er den løsning, der giver dig den fedeste lyd. Det er så heller ikke den billigste løsning.

• #2   24. mar 2021 Ja det bedste ville nok være at skifte hele lortet med et sportssystem, så original stadig haves i fuld stand, ikke?
    Tak for svar

• #3   24. mar 2021 Hvis man har budgettet til det, er det den bedste løsning, ja. Men det andet er heller ikke nødvendigvis en DÅRLIG løsning, hvis man prioriterer en lidt billigere løsning.

• #4   24. mar 2021 Tusind tak for svar. Jeg vil kigge på det.

• #6   24. mar 2021 Som jeg læser det, er vi slet ikke ude i at skifte katalysator og manifold. Det giver MEGET lyd, når der ikke er en turbo til at tage den værste larm.

Jeg synes, det lyder som om, at valget står mellem cat-back eller mindre - fx bare erstatning af mellempotte med rør eller ny bagpotte - men jeg kan selvfølgeligt tage fejl smiley

• #7   24. mar 2021 Hvad med at montere et åbent luftfilter? Er det en D2 eller D3?

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #9   24. mar 2021 https://simons.se/produkter/sportsystem/audi/a8/a8/86

Jeg aner ikke hvad sådan en her koster, men for 20-25 år siden monterede vi rigtig mange af dette mærke på Golf II , BMW E30 og Volvo 240 serien . De havde sku´en god lyd, god pasform, og var af god kvalitet .

EDIT : https://www.scstyling.dk/bilmodeller/audi/a8/99/avgassystem/bakre-ljuddampare-audi-a8s8

Hvis det stadig er prisen, er det nok den bedste løsning !

• #10   24. mar 2021 Den udstødningssystem der var på min S8 minder en del om #9 nederste link.
    Den lød super godt og dyb men ved ikke om den var original eller ikke men ligner det der sidder original.
    Ellers kan jeg anbefale Miltek.

• #11   24. mar 2021 du kan vel bare få lavet cutouts i den originale udstødning? smiley

• #12   24. mar 2021 Det ville da være tåbeligt at ødelægge den originale udstødning.

• #13   24. mar 2021 Ja det kan du selvfølgelig have ret i smiley men det er det der er billigst smiley

• #14   25. mar 2021 Tja jeg ved ikke hvad en original udstødning til en A8 koster, men er ret sikker på den er i den dyre ende og har man råd til at køre i en A8 4,2 så har man forhåbentligt også råd til en sports udstødning tænker jeg.

• #15   25. mar 2021 Den, der sidder på bilen i forvejen, er jo trods alt gratis smiley

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #16   25. mar 2021 Men hiver du den af , borer huller i den eller lignende så kan den ikke synes og så skal du ud at købe en ny så det er vel ikke den bedste ide ?

• #17   25. mar 2021 Hvis man erstatter en potte med rent rør ved at skære potten af i begge ender, og den ikke går gennem syn med det, så kan man sagtens bare sætte potten på igen med et par samlemuffer. Jeg har forståelse for, hvis det ikke er noget, man ønsker at gøre, men man KAN smiley

Kommentér på:
Audi A8, mere brutal lyd

Annonce