PPF/Xpel - hvornår skal det på? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en ny bil på vej, og overvejer at få en beskyttende film på fronten (eks. Xpel) for undgå stenslag.
Men hvornår skal det på? Kan man få det gjort så snart bilen er hentet hos forhandleren, eller skal lakken hærde eller noget? Bilen har trods alt været undervejs i tog, på skib og lastbil i knap 2 måneder når den lander hos forhandleren.
Og et tillægsspørgsmål, hvis jeg på et tidspunkt vil have filmen af, er det så noget lort? Vil limen være vanskelig at fjerne?
Audi'en havde film på fronten og det var begyndt at se lidt sandblæst ud nogle steder. Tænker at sådan en film har en begrænset levetid hvis det skal være pænt.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.046
levetid vel mellem 3-5 år alt efter forhold og mærke og model af PPF
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Blogger
Porsche 911 Carrera S
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.046
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 32 Biler: 17 Emner: 12 Svar: 946
Jeg fik kørt begge mine Porscher i lukket transport til firmaet som lavede PPF, keramisk coating og klargøring inden jeg fik udleveret bilen fra forhandleren.
Kørsel frem og tilbage (ca. 100 km hver vej) i lukket transport udførte Porsche Center Jylland som en service uden beregning, men det mangler da også bare lige når man køber en halvdyr bil
På den måde kunne jeg køre hjem fra forhandleren uden at være bange for stenslag, det er efter min mening den eneste rigtige måde at gøre det på med sådan en bil.
Blogger
Jeg havde slet ikke tænkt på at lade forhandleren transportere bilen. Godt tip
Enig i at den bør beskyttes inden man begynder at kører i den. Jeg har fået mange stenslag i biler, især på de små bjergveje bliver der ofte hvirvlet småsten op fra forankørende. Og bilen kommer også til at køre mange omgange på Laguna Seca, hvor stenslag også sker indimellem, fra skidt som flyver rundt fra biler der kører af banen.
Jeg kører generelt mine biler hårdt, men passer også på dem
PPF/Xpel - hvornår skal det på?