{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

PPF/Xpel - hvornår skal det på? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ny bil på vej, og overvejer at få en beskyttende film på fronten (eks. Xpel) for undgå stenslag.

Men hvornår skal det på? Kan man få det gjort så snart bilen er hentet hos forhandleren, eller skal lakken hærde eller noget? Bilen har trods alt været undervejs i tog, på skib og lastbil i knap 2 måneder når den lander hos forhandleren.

Og et tillægsspørgsmål, hvis jeg på et tidspunkt vil have filmen af, er det så noget lort? Vil limen være vanskelig at fjerne?

Audi'en havde film på fronten og det var begyndt at se lidt sandblæst ud nogle steder. Tænker at sådan en film har en begrænset levetid hvis det skal være pænt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PPF/Xpel - hvornår skal det på?
  • #1   29. okt 2021 Skal på med det samme. Dem der sætter det på giver vel os bilen en polering inden? Så der ingen grund til klargørings levering ved forhandler.
    levetid vel mellem 3-5 år alt efter forhold og mærke og model af PPF


  • #2   29. okt 2021 Er mere nysgerrig på hvilken bil smiley

  • #3   29. okt 2021 OK, firmaet der skal lave arbejdet sagde godt nok at de kunne gøre det så snart jeg fik bilen. Den bliver poleret, da resten af bilen skal have en keramisk lakforsegling.

  • #4   29. okt 2021 #2
    Porsche 911 Carrera S smiley


  • #5   29. okt 2021 Med at få det på inden du overhovedet køre i den. Lakken er fuld hærtet når du får den.

  • #6   29. okt 2021 Lyder spændende smiley

    Jeg fik kørt begge mine Porscher i lukket transport til firmaet som lavede PPF, keramisk coating og klargøring inden jeg fik udleveret bilen fra forhandleren.
    Kørsel frem og tilbage (ca. 100 km hver vej) i lukket transport udførte Porsche Center Jylland som en service uden beregning, men det mangler da også bare lige når man køber en halvdyr bil smiley
    På den måde kunne jeg køre hjem fra forhandleren uden at være bange for stenslag, det er efter min mening den eneste rigtige måde at gøre det på med sådan en bil.


  • #7   29. okt 2021 #6
    Jeg havde slet ikke tænkt på at lade forhandleren transportere bilen. Godt tip smiley

    Enig i at den bør beskyttes inden man begynder at kører i den. Jeg har fået mange stenslag i biler, især på de små bjergveje bliver der ofte hvirvlet småsten op fra forankørende. Og bilen kommer også til at køre mange omgange på Laguna Seca, hvor stenslag også sker indimellem, fra skidt som flyver rundt fra biler der kører af banen.

    Jeg kører generelt mine biler hårdt, men passer også på dem smiley


Kommentér på:
PPF/Xpel - hvornår skal det på?

Annonce