{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Diamond cut fælge - "Mælkede" {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har købt nogle Diamond cut fælge.
Som jeg har slebet lidt på da der var grimme ridser, lakken havde det heller ikke for godt. Det var blevet sådan mælkehvidt mange steder.
Det er vist meget normalt med Diamond cut fælge...

Jeg er nu i tvivl hvad jeg skal påføre af klarlak, eller få en professionel til det.

Jeg har læst mig til at mange har været uheldige med klarlak på alu. det vedhæfter dårligt,,,,, en lille sten rammer fælgen, lakken løfter sig, fugt under lak, og så bliver det så ellers mælkehvidt grimt igen....
Altså det er sket for nogle efter 1 mdr. eks...

Hvad skal jeg gøre, eller hvem skal jeg få til at gøre hvad,, for at der ikke går under et år og så er fælgene grimme igen?

Jeg kunne læse på nettet en påstå at der findes noget "tør pulver coated klarlak... der ikke skulle løfte sig på samme måde, hvis lidt småsten skulle ramme fælgen??

Nå men alle gode råd modtages gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tænde en el talve før kl 20.30 500 kr.
  • Unclog toilet 3.000 kr.
  • Rengøring af butik 2.550 kr.
  • Montering af tv ophæng 500 kr.
  • Diverse opsætning 600 kr.
  • Tilstoppet håndvask 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diamond cut fælge - "Mælkede"
  • #1   28. jun 2024 Er det som sommer fælge?
    Hvis ja, så ville jeg polere op, og give dem to lag af keramisk coat beregnet til fælge.
    Den slags holder et til to år, men det er en ret simpel proces.
    https://www.carcarefreaks.eu/products/gtechniq-wheel-coating-kit?srsltid=AfmBOopR55bvZuubkWrZjPsMIKSrPKaYbJq8EcbJD3K4p6S83dqbOAnd0m8 er et fantastisk produkt.

• #3   28. jun 2024 Carlo:
    Dvs. 2 lag keramisk coating?
    Uden noget klarlak først?

• #4   28. jun 2024 Ja på det rå alu, det er en billig og nem løsning i forhold til klarlak.
    Det holder selvfølgeligt ikke for evigt.

• #5   28. jun 2024 De skal have klarlak og det skal være 2-komponent. De er meget stærkere. Evt. få en autolakerer til at fikse det. Kun at give coating gør intet ifht. at forhindre korrosion hvis først klarlakken er slebet ned til rå alu. Coatingen giver jo ikke mere tørvejr, den gør bare at vandet lettere skyr af overfladen og at det er lettere at holde rent.

• #6   29. jun 2024 Coating kan sagtens beskytte rå alu, det nemme er at bliver det grimt, så er det blot pudse op igen.
    Erstatter ikke eller er på nogen måde på højde med god klarlak, blot et billigt forslag der også kan fungere i en snæver vending.

• Tommy K
    Tommy K Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #7   29. jun 2024 Må jeg spørge hvad du har slebet dem med? Hvilke korn? Jeg har samme problem, men ville selv slibe og give 2 k klarlak.

• #8   30. jun 2024 Ir forsvinder aldrig, det kan fjernes, men et års tid og så kommer det frem igen, uanset hvilken lak du bruger.

• #9   30. jun 2024 Der findes et middel der kan få klarlak til at hæfte på rå aluminium, det bruger jeg, sammen med pulverlak.

• #12   1. jul 2024 Tommy K:
    Jamen da jeg aldrig havde prøvet det før, prøvede jeg lidt forskelligt.

korn 120, 240, 400, smergellærred.
    Det gik langsomt.
    til sidst fandt jeg en metode der virkede fint for mig og gik stærkt.
    først med korn 80 på en dremel.
    Så en grov poleringsklud på en boremaskine, med lidt ridsefjerner snask. (Havde ikke lige noget poleringsfedt, eller hvad man kalder det.)

Det blev fint, fik faktisk lavet sådan nogle små streger rundt med fælgen som Diamond cut normalt også har.
    selvfølgelig ikke ligeså perfekt, ensartede og dybe. Men fint til mig.

Udfordringen når man sliber på diamond cut er jo netop at det bliver blankt istedet for de dybe diamond cut streger der.

Jeg tror jeg ender med at give dem adskillige lag 2k klarlak. Og så også en billig keramisk coating bagefter. Så håber jeg det holder noget tid.

Men som jeg har kunne læse mig til på nettet Diamon cut er bare noget juks.
    Tænker ikke mine næste fælge skal være diamond cut.

Der var en der skrev på et forum at det var det værste der var sket i bilindustrien i nyere tid haha. (Fordi det er sart, og de ender med at blive grimme.)

Allan: Tak for de gode råd, jeg tror jeg prøver at fixe det selv, bor også på Sjælland.

Hvis private kan købe det middel der gør at klarlak hæfter bedre på alu, skriv endelig smiley

profilbillede
  • #13   1. jul 2024 Det er afsindigt dyrt og virker kun i specielle væskemix i vaskemaskiner der er beregnet til formålet.

Diamondcut er ok, man skal bare ikke køre ind i kantstene osv.
    Mange fælge kan også fås i fuld farve, samme fælg som findes med diamondcut, f.eks ID4 og 5.

Kommentér på:
Diamond cut fælge - "Mælkede"

Annonce