{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Halogen til led? {{forumTopicSubject}}

Davs BG

Nu syntes jeg, jeg har prøvet at google mig frem til det, men får ikke et ordentligt svar.

Må man skifte sine halogen pære i forlygten ud med LED i stedet for, jeg har værktøjet til at indstille forlygter, oppe på værkstedet. Men må man overhovedet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halogen til led?
  • #1   6. jul Ja det må du
    Men LED skal være godkendt til lige præcis din bil

Så man skal undersøger om der findes LED der er godkendt til ens bil

Det er lidt omstændig
    Hvis du eks. Har H7 skal du finde en producent der laver en H7
    Og se teknisk data/typegodkendelse om de må sidde i din bil
    Og der er ikke noget med man kan Se en liste over hvem der laver til din bil

Man er nød til at slå hver enkelt LED op

• #2   6. jul Det korte svar er JA det kan du sikkert smiley

Osram og Philips har lavet nogle der er godkendte til at sætte i din bil i stedet for halogen pærer.... MEN det kræver din bil er på listen samt den har det rigtige nummer på lygten.
    På dette link kan du trykke dig ind på LED kompatibilitets listen og se om din bil er med på den.
    Den der hedder Pro 6000 Boost dækker over flest biler, men de andre kan dække over biler der ikke er med på den første liste. Så hvis den ikke er på den ene liste så se på de andre.
    https://www.philips.dk/c-e/au/autolamper/lyskilder/ultinon-pro6000-led.html

Og du må gerne køre med dem uden at få synet bilen med det samme - men til først kommende syn skal de skrives ind som konstruktiv ændring, og i mellemtiden skal du have et print af tilladelsen med i bilen (den fylder 22 A sider).

• #3   6. jul #1
    der er lister lavet af både Osram og Philips ... denne er fra Philips på deres Pro 6000 Boost
    https://www.documents.philips.com/assets/20250331/eeaca121b1064ad7b4edb2b10085e65c.pdf

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 243
    #4   7. jul Tjekkede lige for min Merc. Og nej. Ingen D1S LED på listen (Xenon).
    Det skal nok komme en godkendelse til den type LED. smiley

• #6   8. jul Jeg kigger på det, så inde på det link at min bil kun er godkendt til low beams, hvilket jeg ville tro er nærlys.

Ejer en Mazda 6 GG 1.8L

gad enlig kun at skifte pærerne fordi jeg har et mix af holagen og xenon pærere i forlygten.

Kommentér på:
Halogen til led?

Annonce