{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.151 visninger | Oprettet:

Styling Guide for Fattige :) Guides {{forumTopicSubject}}

Læser en del posts omkring men folk der nagger
sidste sedte var Carbon folie og nej det er jeg ikke sur over jeg er vandt til det vi har ikke alle måsen fuld af penge . men det får mig da lidt til at tænke
og det kunne være nogle ville tænke / lytte med.

jeg nævner lige et par ting her som jeg ser.

Carbon folie = no no
gear knub med lys = no no
alt der ikke har kostet 15k+ at larkere = no no
hjulkabsler = no no
(selvombiler har kørt med det i 40 år og er bliver solgt med det, og skønt de er federe end de originale der kom)
Sunami turbo = no no no ohh god no
90% af Thansens produkter = no no
50% af alt folie der vare ligner noget der exister rigtigt
etc etc og listen kunne blive lang hvis man gik alle posts igennem.

så jeg tænker, For alle os der Ikke har så mange penge på lommen af den ene eller anden årsag eller er nybegynder eller hvad nu en årsagen er til at vi ikke er ejer af en stor 4 liters V8er med dobbelt Weber og turbotryk på 1.8 bar.

kunne vi i fællesskab lave en slags
ACCEPT liste over (accepterede / ikke rynke på næsen) Styling elementer af alt muligt slags med links og andet som har et Fx Max på 1000kr så man ligesom
kan starte i små bider.

lyder dette som en skør ide eller som en god måde måske at hjælpe folk som mig og andre godt igang og dermed også generelt hæve standarten for hvad vi ser på vejene.

hvad siger i, nogle der er friske på at bruge jeres hjerner lidt og dele noget info med resten af BG.

Bolden er kastet op så må vise hvad det bliver til....
Skål i kaffe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styling Guide for Fattige :) Guides
  • #1   8. jun 2007 Hvis du ikke har penge til styling, så lad være. Alt andet bliver noget lort og ligner en Thansen slæde.

    <b>AJay


  • #2   8. jun 2007 Kaffe ? Bvadr

  • #3   8. jun 2007 Ajay prøv at se lidt posiktiv på verden engang imellem dette er et forum hvor folk snakker og dryfter og hjælper hinanden. det er såmen bare det jeg forsøger på.

    ikke for at dem der ikke kan kende forskel på dit og mit skal få mere at jagte men for at gøre folk generalt gladere .


  • #4   8. jun 2007 jeg sys det er et godt initiativ : )

    personligt sys jeg det er helt okay at købe thansens fælge.. se det dog i øjnene, det kan godt være de er købt i thansen, men prisen og kvaliteten er ligeså god som hvis man køber en billig alufælg hos din bilforhandler og de er da lidt mere liret end en 16" original ford fælg der fulgte med fra ny... så hvis man er lidt tom i pengepungen, men stadig vil have lidt alu under slæden, så er det sgu okay : ) eller er det bare min mening???


  • #5   8. jun 2007 Tja der er faktisk et hav af muligheder til dem som ikke har så mange penge... Men hvis man er lidt fix på fingrene, så kan man jo lave noget selv og noget som andre ikke har... jeg har aldrig prøvet at lege med glasfiber men jeg springer ud i det( skal bygge anlæg) for at jeg kan lære det.

  • #6   8. jun 2007 Det er da bare at gøre som man selv synes - du kan jo være ligeglad om nogle synes at folie er klamt, hvis du selv synes det ser fedt ud smiley

    Tag nu fx mine udstødninger på camaroen, langt de fleste us-bilejere synes at det er grimt, de kan bedre li sådan et par halvrustne vandrør - men det er jeg satme ligeglad med, bare JEG synes det ser fedt ud... smiley

    Så gør som du selv synes, du skal leve dit liv - ikke andres...


  • #7   8. jun 2007 Tjae. Bestemmer jeg vel selv. Ved da bare at hvis jeg ikke havde penge til at gøre noget ordenligt ved min bil, ville jeg hellere undvære.

    <b>AJay


  • #8   8. jun 2007 Kasper V J: lige præcis man skal da bare springe ud i det... stort set ingen har råd til den helt store slæde som begynderbil. man skal da starte et sted...

    fx. jonas som vandt dfb i år havde da heller ikke verdens sygeste bil da han blev 18 hehe...


  • #9   8. jun 2007 Jeg sys som Danie at det er et godt initiativ.
    Bare fordi man ikke har mange penge kan man sku godt gøre noget ud af sin vogn!


  • #10   8. jun 2007 Man kan jo gøre følgende:

    Skifte urskiver - hvide urskiver og chromeringe giver et super fedt look!
    Anden lyssætning og lidt lysgejl (dioder), pas dog på ikke at overdrive det.
    Blankpolering af diverse dele - vi kender det alle, skindere ventildæksel, skinnende indsugningsmanifold, koster ikke alverden at blankpolere det, det tager derimod en evighed smiley
    Lær at støbe i glasfiber - jeg har endnu ikke prøvet det, men det skulle ikke være så svært

    EBAY! Jeg har lige købt 3x52mm ure for samlet 600kr leveret!
    Olietryk, olietemp og voltmeter

    Og så hold bilen ren, det er et helvedes arbejde, men gøres det ordenligt holder det også længere og bliver lettere næste gang der bliver gjort rent.


  • #11   8. jun 2007 Og jeg kan se at jeg skal købe mig en ordbog også... "Skindere"???

  • #12   8. jun 2007 Daniel

    jeg er heller ikke selv 18 er bare startet lidt sent hehe
    men familie hus og børn og faste udgifter hvis du kender til det. det hele koster jo.

    og sætnigen (Skat, kan du ikke vente med at få noget at spise til den 15ne, jeg skal lige have nye alu sutter på) falder måske ikke så varmt i hjemmet så hehehe

    mis


  • #13   8. jun 2007 Så er der jo altid Rat-rod stilen. smiley

    Men man kan da alligevel få lavet nogle fine detaljer for 1000 kr pr. del, hvis det er...


  • #14   8. jun 2007 men så er der så mange andre ting man ikke skal i verden hvis man ikke har pengene, men man gør det aligevel. feks fladskærme, hvorfor købe det billige når man kan købe et der er dyre og bedere. dit stue anlæg hvis du ikke har råd til noget ordenligt skal man så ikke have noget og man kan blive ved.

  • #15   8. jun 2007 Der er så mange muligheder... jeg går på hhx og der er ikke altid lige tid til at arbejde røven ud af bukserne for at få klejner til gejl.. og min SU den sutter maks røv hehe... men jeg har købt underlæbe til bilen istedet for at gejle den med en komplet kofanger.. det er nemt at montere og billigt.. det er da en start ihvertfald..

  • #16   8. jun 2007 og hvis man ikke har råd til en stor bil så skal man sku ikke købe en bil.

  • #17   8. jun 2007 Iøvrigt:
    Indfarvning af diverse dele, luftsluser, dørhåndtag og lignende, ikke så dyrt, tager lidt tid med at splitte og samle


  • #18   8. jun 2007 Stefan A - hvis man ikke har råd til at have en kæreste, skal man hellere ikke gøre brug af en luder?
    Eller hvordan er det med det hahaha

    Den måtte lige skydes af, beklager - ellers kanon topic smiley


  • #19   8. jun 2007 Smølfen ! - HAHA

  • #20   8. jun 2007 sorry thor hvad er Rat-rod stilen ??

    Stefen ja et flot motor rum imponere også mig men for at polere sådanne ting kræver det ikke at man har evnen til at skilde motoren af og vel at mærke ku samme den igen ?

    mis


  • #21   8. jun 2007 Ratrod er stilen hvor det gælder om at bygge sin bil op så billigt som muligt

    Rust er et krav, ny lak, nye dele generelt er BANDLYST.
    Huggere/skrotpladser/skraldespande er vejen frem for Ratrods.

    Nyt er yt, gammel er .... sejrsgammelt


  • #22   8. jun 2007 ligesom smølfen siger, så er det med indfarvning da en genial ide hvis man ikke er proppet med guld... det er de små ting som tager en helvedes tid og ikke koster det store der er med til at gøre bilen personlig: ) mange glemmer det og køber bare en masse komplette ting og smider på, og risikerer at møde en bil dagen efter NØJAGTIG magen til fordi de osse lige så det tilbud...

  • #23   8. jun 2007 Smølfen ! - Eller, oldinge er også deffejohns

  • #24   8. jun 2007 What jeg er da for ordblind hhee sorry.
    der stod Smølfen ikke steffen sorry smølf smiley



  • #26   8. jun 2007 ratrods er ikke lige mig : /

  • #27   8. jun 2007 Jeg gider ikke læse alle posts, men jeg har sgu heller ikke røven fuld at penge, men alligevel vil jeg mene at din liste ret præcist angiver alt det man skal holde sig fra.
    så jeg vil ikke være med på din liste i hvert fald, that's for sure !!!
    Men der findes mange stylingsprodukter til biler som både "eksisterer rigtigt", er af godt kvali og ikke koster så meget. som der sikkert også er blevet nævt har dataophug.dk faktisk indimellem stylingsdele på lager as well.
    eks.: et originalt vw læderrat + airbag til min g4 koster noget der runder 10K, hos dataophug koster det 1500,. og så skal det bare ha' noget læderpleje og så er det som nyt !
    Mulighederne ligger bare der ud og venter på dig !


  • #28   8. jun 2007 Kæææft Lennart, det lyder jo hel poetisk... Din tøs smiley

    Men ja, dataophug er også et godt sted!
    Køb brugt
    Find tilbud! Lennart har også lige bestilt en tårnstiver til Golfen, 500bobs hos CTstyling kontra 900 normalt!

    Undersøg hvilke klubber der har hvilke rabataftaler.
    Eksempelvis betaler jeg 200kr om året for at være GOLD-medlem i Toyotaklubben, det giver mig så 25% på originale Toyota dele.
    Der er sikkert også noget rabat at hente igennem en fiatklub eller to smiley


  • #29   8. jun 2007 Hey lennart det er da et godt kub du har gjodt dig der med det rat.

    glæder mig at høre

    til mig at sitere dig
    (Men der findes mange stylingsprodukter til biler som både "eksisterer rigtigt", er af godt kvali og ikke koster så meget.)

    og det er de ting som jeg efterlyse at kommer nærmere på info da nogle her inde jo klart har været derforbi og smagt på varen.



  • #30   8. jun 2007 Smølfen < 100% korrekt. smiley

    Men alm styling behøver altså heller ikke at koste en million... Købte mine første alufælge på et marked, til 300 kr. for 4 stk. De skulle selvfølgelig lige sættes i stand, men det kan man sagtens gøre selv, med et rigtig pænt resultat. Købte derefter et brugt 40/40 sænknings sæt til 400 kr, og så er man jo allerede godt i gang.


  • #31   8. jun 2007 nu tænker jeg lige når i snakker rat osv.

    Isotta er jo et (så vidt jeg ved Anerkendt mærke) og jeg syndes også de har nogle ret fede produkter.

    og ved de snat kommer med en serie af Ret overtræk
    til folk der ikke ønsker at skriftet hele rettet ud.
    hvordan er jeres synspunkt på det
    altså (Isotta Rat overtræk)
    er det noget man kunne tilføje på listen


  • #32   8. jun 2007 Smølfen:

    Blankpolering af diverse dele - vi kender det alle, skindere ventildæksel, skinnende indsugningsmanifold, koster ikke alverden at blankpolere det, det tager derimod en evighed smiley

    kræver det ikke at man har ramedjerne + evnen til at skilde sin motor af og dernest kunne samle den så den virker igen ?


  • #33   8. jun 2007 Rat overstræk har jeg ikke set som ser pænt ud - og jeg tror at det er ubehageligt at køre med da jeg vil skyde på at det kan bevæge sig...
    Men tag til en butik når overtrækket er kommet til landet og se hvordan det ser ud smiley


  • #35   8. jun 2007 Smølfen de er på Isottas webside

    isotta.com under
    Steering wheels cover Specific
    Steering wheels cover universal

    der er billeder du kan klikke op i stor osv



  • #36   8. jun 2007 rat overtræk fra isotta lyder nu ikke så grimt endda... er ikke tilhænger af ratoevrtræk for som smølfen siger er det skide ubehageligt når man drejer og så betrækket glider hehe... men hvis det er isotta der er producent kunne det jo være der er noget mere kvali over drengen : ) klart noget jeg vil undersøge når det kommer i butikkerne...

  • #37   8. jun 2007 kræver det ikke at man har ramedjerne + evnen til at skilde sin motor af og dernest kunne samle den så den virker igen ?

    Lad mig formulere det på den her måde:
    Hvis du ikke kan finde ud af at tage ventildækslet af min bil, er du idiot smiley
    Det handler om en eller to vacuum slanger som skal tages af og fire bolte som skal skrues op - dernæst er ventildækslet lige til at løfte op smiley

    Ramedjer - vådslibepapir i forskellige kornstørrelser, vand, papir, autosol måske.
    Når det skal samles koster det så en ny ventildækselpakning som originalt koster 70kr uden rabat til min motor...
    Endvidere skal det selvfølgelig behandles, men det koster ikke mange hundrede basseører.

    Alt i alt er det værste ved at være fattig - at man skal arbejde en helvedes masse for at få det til at se fedt ud, til gengæld sørger man så også selv for finishen og man lærer sin bil meget meget bedre at kende!
    Så jo mere du arbejder, jo billigere bliver det - noget i den stil i hvert fald smiley


  • #38   8. jun 2007 Lir den med org. udstyr, kan også tit findes hos huggere hvis det skal være billgit.

  • #39   8. jun 2007 klart christian et fuldt ret er federe det skal vi ikke diskutere smiley men som sagt alle starter et sted og priser osv. men nu vi snakker om rat.

    fler af jer her inde har skiftet rat ved jeg , er der regler for det eller kan man bare knalde et andet rat på
    og hvordan med airbag osv som bilerne jo nårmalt har


  • #40   8. jun 2007 hvis der er original airbag i bilens rat, mener jeg ikke at du må sætte et andet rat i uden airbag... correkt me if i´m wrong;)

  • #41   8. jun 2007 Umiddelbart ser ratovertrækket overraskende pænt ud!
    Men jeg ville stadig tage ud i en butik og kigge på det før jeg købte det smiley
    Det er jo gratis at kigge i butikken og så kan man jo bestille på nettet hvis det er billigere smiley


  • #42   8. jun 2007 hvis der er original airbag i bilens rat, mener jeg ikke at du må sætte et andet rat i uden airbag... correkt me if i´m wrong;)

    Det er rigtigt - til dels smiley
    Jeg kan ikke huske skillelinien for hvornår man må fjerne airbag'en, men jeg ved at jeg på min 95'er Corolla godt må fjerne airbaggen hvis rattet jeg skifter til, er TüV godkendt smiley
    Jeg MENER at skillelinien er lige omkring år 2000 - men det står sikkert på fstyr.dk et eller andet sted smiley


  • #43   8. jun 2007 skillelinien - dvs hvornår bilen er registreret første gang / produceret (er mig ukendt)

  • #44   8. jun 2007 eeej... jeg HADER at surfe rundt på fstyr.dk ;P sys det er mega forvirrende hehe... men tak for rettelsen smølf smiley så har jeg lært noget nyt idag hehe

  • #45   8. jun 2007 sys det er mega forvirrende hehe...
    Gæt selv hvorfor jeg ikke gav et citat fra fstyr, det er en lorteside... jeg hader den!


  • #46   8. jun 2007 ja det lader til jo ældre bil man har jo mere må man (lovligt) og så selvfølgelig Gule plader
    får SÅ må man køre med BAG RUDE STREAMER smiley



  • #47   8. jun 2007 mis - hvis man har gule plader skal man også have et klamt klistermærke siddende smiley

  • #48   8. jun 2007 ja det så jeg, noget SKAT halløj

  • #49   8. jun 2007 Nå, nu vil jeg så køre ind til Blockbuster og købe Oceans Eleven og Oceans Twelve. Koster 100kr i en sampak - det er jo næsten billigere end hvis man selv valgte den ulovlige vej og hentede og brændte på DVD!

    God arbejdslyst med stylingen smiley


  • #50   8. jun 2007 smølfen:

    takker ser om der kommer flere gode indslag senere, tak for dine flotte indlæg det er go stil


  • #51   8. jun 2007 ang. det med at skifte rat, mener jeg ikke at der er nogen problemer med. da jeg var mek. ved fiat havde vi et par kunder der ville have afbrudt airbagen (noget med Piberygning), og det var lovligt nok. vi skulle bare have en underskrevet erklæring fra kunden om at han ville have den afbrudt.

  • #52   8. jun 2007 ohhh ja
    den har jeg dog ikke hørt før men ja
    kunne godt forestille mig at det vil være skidt at få sådan en merskums pibe banket ind i hovedet av av da


  • #53   8. jun 2007 hehe ja det ville nok ikke være det fedeste at få blæst en airbag op i hovedet mens man sad og puffede pibe smiley hehe... smutter osse nu... god weekend...

  • #54   8. jun 2007 Christian D > Den lagde jeg også lige mærke til..

    1.1'er med 65hk.. Stor ? Neej vel..


  • #55   8. jun 2007 Christian D og Opel Driver.
    Tror i missede sarkasmen... (eller hvad det nu hedder)


  • #56   3. jun 2008 som sagt, hvis man skal style sin bil, så skal men gøre det ordenligt! osse selv os det tar tid at skrab moneter sammen!
    kende en der "stylet" sin astra, og efter 6 måneder havde han ødelagt bilen i forsøget, med huller i hjelmen som han ikke havde scoop til instrument bord der ikke passet i bilen og sæder han haved savet i stykker, altsammen fordi han ikke gjorde ordenligt!

    det behøves ikke være dyrt at style bil, bare man tar sig god tid og tænker på detaljerne


Kommentér på:
Styling Guide for Fattige :) Guides

Annonce