{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.190 visninger | Oprettet:

Tonede ruder fra fabrikken! {{forumTopicSubject}}

Færdselsstyrelsens hjemmeside står der at de forreste sideruder og forrude må være tonet 30% hvis det er lavet fra fabriken og ikke med solfilm, mit spørgsmål er så, kan købe sådan ruder et sted til alle biler modeller så man faktisk kan tone sine ruder helt lovligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tonede ruder fra fabrikken!
  • #1   12. jun 2007 Vil skyde på at du så netop skal gå til din lokale VW, Audi, toyota, opel forhandler, for netop at få de originale tonede glas, så det er lovligt.?

• #2   12. jun 2007 okay det kunne godt være der var et firma alla høyer der solgte billige tonede ruder, for tror ikke det så billigt hvis det skal være orginalt hos forhandleren smiley

• #3   12. jun 2007 men der er vel ingen bilmærker der laver originalt tonede ruder, som er så tonede a de er ulovlige?

• #5   12. jun 2007 Hvor meget må man tone sine ruder?
    I alle biler skal forruden og de forreste sideruder have en lysgennemgang på mindst 70%. Der må aldrig sættes solfilm eller lignende på de forreste ruder. Toning er kun lovlig som indfarvning fra fabrikkens side.

I personbiler er det nu tilladt at anvende solfilm på bagerste sideruder og bagruden, men hvis lysgennemgangen er under 70% skal bilen have et udvendigt højre sidespejl. Solfilm skal have en vis lysgennemgang, dvs. den må ikke være uigennemsigtig.

• #6   12. jun 2007 sådan står det ordret, kan godt være jeg ikke har forstået det rigtigt så smiley

• #7   12. jun 2007 Det er sku noget pis! hehe.. rigtig nok med fabrikstoning, blev stoppet den anden dag har godtnok kun 20% lysgennemgang i alle men prøve så a forklare betjenten at man godt måtte ha fabrikstonede sideruder.. men NEJ ikke EN procent det vidste han udemærket godt! hehe.. ikk fordi mine er lovlige men.. fjols smiley

bare klø på smiley 20% lysgennemgang eller mindre! det ser fedt ud hehe

• #8   12. jun 2007 Xander L hvordan kan man få sådan tilladelse om jeg må spørger? smiley

• #9   14. jun 2007 der er også et firma der piller alle dine ruderud og toner dem i væske og det er fuldt ud lovligt det koster bare 8000 kr kan give dig hjemme siden hvis du vil have den

• #10   14. jun 2007 Mixi: Som du kan læse højere oppe er det ikke lovligt at tone de foreste sideruder. Så er det lige meget hvordan du gør det. Kommer bilen ikke med tonede ruder fra fabrikkens side er der ikke noget at gøre. Og 70 % lysgennemgang er godt nok meget.

• #11   14. jun 2007 er du nu helt sikker på det syns du skal prøve at undersøge det nærmere for det her er typegodkent og du får papir på alt kender 2 der har det og er gået gennem syn med det de bliver bare tit stoppet af de små blå

• #12   14. jun 2007 Ja, jeg er helt sikker på det. Det står i udstyrsbekendtgørelsen for motorkøretøjer. Det er ikke lovligt at tone de forreste sideruder.

Kommentér på:
Tonede ruder fra fabrikken!

Annonce