{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Selv lave del-læderkabine? {{forumTopicSubject}}

Er det muligt? Mine sæder er delt op med et mønstret stof i midten. Planen var så at lave læder istedet for det mønstrede stof. Vil så klippe dem op i syningen og sy læderet på, er det så let som jeg får det til at lyde :P?
Hvordan med dørsiderne?
Hvad bruger man af materiale, er det ægte læder, eller er kunstlæder fint?
Det er en Corsa B.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selv lave del-læderkabine?
  • #1   10. mar 2008 Jeg lytter li med smiley

• #2   10. mar 2008 Det er faktisk den rigtige måde at gøre det på. Men du skal lave læderstykket en lille smule størrere da det ikke giver sig lige så meget som stoffet det gør... jeg kan ikke huske hvor meget mere det er størrere med en lille smule er det.
    Valg af materiale kan enten være kunstlæder, eller rigtig læder, der skal du bruge mødellæder, det kan du skaffe ved en hvilken som helst møbelpostrer...

• #3   10. mar 2008 Og hos møbelpostreren kan du også få den rigtige tråd osv osv til at sy med... Det er jo ikke almindelig tynd tråd der bliver brugt... Det er en smule kraftigere.. smiley

• #4   10. mar 2008 Nappa holder ikke ligeså godt, og bliver hurtigere ridset.

• #5   10. mar 2008 Takker for svarene smiley
    Man skal vel have hele stoffet af sæderne, eller hvordan gør man?
    Hvad syer man med?
    Nappa = kunstlæder?

• #6   10. mar 2008 kunstlæder kan godt anvendes på dørene hvert fald..
    og det lykkedes da for min mormor at lave en hel kabine til min nissan..
    så ja det kan lade sig gøre smiley

• #7   10. mar 2008 Jesper... Nej det holder ikke lige så godt, men man kan godt bruge det... Det er selvfølgelig et spørgsmål om pris... Læderet er jo en del dyrere, og han skal også have sædeskum til det, ellers bliver det ikke særlig behageligt at sidde på...

• #8   10. mar 2008 Ja du skal have det hele af sædet for at kunne lave det.
    Du bruger en symaskine til at lave det med...

• #9   10. mar 2008 >>Stoneface< <
    vil sige at det lykkes at sætte læderet på dine sæder men det sidder satme ikk særlig godt og er ikk så kønt efter min mening

• #10   10. mar 2008 det er gratis og kønt i forhold til gammel std. stof kabine.. smiley

jeg klager ikke

• #11   10. mar 2008 og egentlig kun lige hvor min røv har været, at det er løst. smiley bagsæderne fx. er rigtig pæne!

• #12   10. mar 2008 Rigtig læder kan også godt trækes. Det gør man ved at fugte det, eller varme det. Ligesom man kan med nogle andre slags stoffer.. Men det kan være rigtig svært at arbejde med.

Og hvis man syer en smule forkert med syningerne, så bliver de meget tykke, og så er det slet ikke til at sidde i fordi det bliver for hårdt. Og hvis du ikke har så meget sy erfaring. Så er det nok rimelig svært at lave. Og selv om du tage de gamle stykker stof og bruger som skabelon til læderet. Så er det ikke sikkert det passer i formen da det andet jo er "siddet" til..

Men hvis du endelig begiver dig i krig med det. Så endelig en masse billeder og en guide til det. Jeg vil også gerne selv have det lavet. MEN det er sku ikke lige til..

Kommentér på:
Selv lave del-læderkabine?

Annonce