{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Skifte betræk på dørsider på Leon {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har besluttet mig for at aflyse/udsætte min læderkabine... Det er sgu bdre at få sat motorcyklen i stand!?

Men stadigvæk ikke helt tilfreds med kabinen. Nu har jeg bestilt lidt diller-daller til instrumenterne og luftdyserne, men går og overvejer om jeg kan skifte stoffet/indtrækket/betrækket på panelerne i dørene, altså dørsiderne!? Det er jo sådan en sløj grå, og jeg er overbevidst om at sort ville gøre underværker.

Er der nogen af jer der har nogle ideer? Jeg forestiller mig, man demonterer panelerne (hvordan?), sprøjterne noget lim ovenpå det nuværende stof (ja, eller eventuelt fjerner stoffet, men der er jo skum under?) og klikker på igen??

Har I nogen erfaring med dette? Dels demontering/montering af paneler, og dels det at skifte stoffet!?

Takker
Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte betræk på dørsider på Leon
  • #1   11. apr 2008 Nu ved jeg ikke hvordan LEON dørsiden er opbygget, men er den opbygget som VW og Audi de normalt er så er det ret ligetil...
    Af med hele dørsiden, omme bagpå kan du se en masse runde knolde hvor stykkerne af plastik er smeltet sammen. Dem skal du bore hul igennem med et 4mm bore, og så skal du bruge et stemmejern til at fjerne resten af fladen rundt om det hul du har boret.
    Dernæst skulle du kunne skille de to dele ad. Så limer du et nyt stykke stof/læder eller hvad du nu vilhave på med spraylim ovenpå det eksisterende stof. Så skal du have det hele sat sammen igen, der kan man købe nogen selvskærende buttede skruer "kan ikke lige huske hvad de hedder" dem skruer du så igennem det hul du nu har boret så det hele bliver samlet pænt igen, smider noget smeltelim henover skruerne bagefter og vupti så har du skiftet udseende på døren... Så nemt er det ihvertfald på Audi og VW døre...

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

Kommentér på:
Skifte betræk på dørsider på Leon

Annonce