{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemme-male sin front grill?
  • #1   2. jun 2008 start med at slibe ned med sandpapir .. vil sige hmm 240 - 320 (ikke vandslibe) også self. grunder, også påfører du maling, men husk hellere tynde lag end tykke lag! også når du har malet 3-4 lag, så skal der klarlak på, det skal så slibes efter første lag med noget meget fint sandpapir .. korn 800-1200 smiley <- min erfaring

• #2   2. jun 2008 Du tager først lige og sliber hele grillen helst så meget af det chrom halløj af som muligt, der efter tager du en god plastik grunder og giver et par tyndelag, når det så er tørt, giver du grillen den farve den skal have. og som Due siger det er bedre med tynde lag og flere end tykke og det begynder at løbe. derefter klarlak og "wiola" færdig. men husk jo bedre forarbejde jo bedre slut resultat.

• #3   2. jun 2008 Okay, så hvis jeg sætter det op i punkter:

1) Slibe området med sandpapir (korn ca. 300)
    2) Spraye grunder på (Plast grunder?)
    3) Male det
    4) Pause på hvor lang tid - 10 min?
    5) Male igen
    6) Pause - 10 min?
    7) Male igen
    8) Klarlak
    9) Slibe klarlakken ned med korn 1000?
    10) Klarlak igen
    11) Montere

Har jeg forstået det ret? vil gerne være helt sikker på at jeg ikke får bobler eller lign når jeg begynder i morgen...

• #4   2. jun 2008 Man kan vel købe det man skal bruge i Silvan, ikke?

Det er det som ligger nærmest og så lige T-hansen.

• #5   2. jun 2008 Jeg vil så gøre det en smule anderledes.

1) Start med at slibe alt chromen af. eller så meget som muligt.

2) Giv den et lag grunder. (hvis det ikke dækker i første omgang, så hold en pause og lad det tøre hvorefter du giver det et lag mere)

3) Så siber du det igen med noget finere sandpapir så du er sikker på der ikke er små ridser eller andet i. Her bruger du fingerne til at mærke over det hele.

4) Er der stadig ridser eller andre "urenheder" så tager du nummer 3 en gang til.

5) Giver den et tyndt lag maling i den ønsket farve.

6) se nummer 5

7) se nummer 6

8) du bliver ved med at give den meget tynde lag indtil du har et resultat du selv kan lide.

9) Så er det vist på tide du giver den noget lak. Klarlak hvis det skal skinne og matlak hvis det skal være mat. Siger næsten sigselv.

10) Kigger på det færdige resultat mens du nyder en bajer i det danske sommervejr

11) Sætter grillen på bilen og nyder en pils mere.

• #6   2. jun 2008 Haha... Den vil jeg så følge, omend jeg venter med at punkt 10+11 til at jeg er kørt hjem og holder i indkørslen, ellers kan det hurtigt blive en dyr hjemmelakering med bøde for sprutkørsel...

• #7   3. jun 2008 Den er blevet sendt til autolakering. Gad ikke selv rode med det. .-)

Men tak for rådene..

• #8   3. jun 2008 husk også at slibe grunderen.. inden du gir grunder skal den ha plastic primer for at malingen ikke falder af.. inden grunder sliber du med 240-320.. grunderen slibe du med 400-500.. så sprøjter du farve på.. lad den tørre helt.. sørg for at den dækker overalt, og kan du ikke dække grunderen giv da en gang mere.. farven skal ikke slibes inden klarlak.. sprøjt klarlak på over 2 gange, med 10-15 min i mellem.. Husk altid at det skal blæses rigtig godt af med blæsepistol eller vil der være en masse skidt klatter.. evt køb en fedtklud, og tør emnet over inden du sprøjter, derved vil det værwe minimalt med skidt.. mvh autolakeren

Kommentér på:
Hjemme-male sin front grill?

Annonce