{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Maling af motor?? {{forumTopicSubject}}

Hvad for noget maling skal man købe til at male sin motorblok, manifolde, og turbo med??? Jeg ved det skal være varmebestandigt, især ved turboen og udstødningsmanifolden. Jeg har haft prøvet at købe motormaling og varmebestandigt maling hos bil-tema, med det er lige til at skylle af med 3M og benzin og andre affedtende produkter???

Please HELP smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af motor??
  • #1   1. mar 2005 Hej. Jeg har en del erfaringer med den slags..

Har også prøvet alt muligt. På en alm sugemotor der ikke bliver fandens varm kan blokken sagtens males med alm maling. Men en turbomotor bliver jo nok lidt varmere især pga strålevarme fra turbo´en..

SÅ Du skal først og fremmest affedte din motor FULDSTÆNDIGT! den skal være så ren at du skal kunne spise havregrød af den! Så masser af motorrens!

Bagefter skal du gå efter noget maling der hedder HOTPAINT. Det kan holde til 870 grader C og jeg har blandt andet haft brugt det på min manifold, bremsecallibre og steder der bliver RET varmt. Det hærder først når det er blevet varmet op så lad være med at sætte fingre på det før du har haft motoren kørt varm. Ellers ryger det af igen. Men det virker bare!

Mener at USA autodele i Odense handler det!

• #2   1. mar 2005 har malet min blok samt ventildæksel med hammerrite maling på blokken og noget varmebestandigt spraymaling (600) til ventildækslet.

Men udstødningsmanifold/turbo tror jeg det bliver svært at finde noget der kan holde på

• #3   1. mar 2005 jeg må indrømme jeg har ikke haft varmet det op på en motor det maling jeg har haft brugt. Men prøvet at varme lidt på det med varmekanon. Jeg må prøve at spraye lidt på min udstødnings manifold og se hvad der sker.

Kommentér på:
Maling af motor??

Annonce