{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Erfaring Søges - Maling på motor {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo været så smart at købe noget guldmaling til min motor.. Det er dog ikke varmebestandig maling, men i høj kvalitet.. Jeg har grunder, maling og klarlak til det hele..

Jeg regner med at male VEntildæksel, indsugningsmanifold og topstykket... + div. andet som ikke bliver varmt!

Nu vil jeg så gerne vide om jeg har været helt åndsvag, eller om i har erfaring med alm. maling på disse steder..

motoren er en Cih 2,2 motor som ses under min profil..

Nogen der har noget erfaring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring Søges - Maling på motor
  • #1   27. mar 2005 Jeg har malet flere motore med alm. maling og har aldrig haft problemer, bare du bruger en god grunder..

• #2   27. mar 2005 jamen jeg har købt det hele ved den lokale så regner med at kvaliteten er hel i top.. så med den gode grunder og sådan så håber jeg også det går.. sku bare høre om det ku gå.. men tak tak

• #3   27. mar 2005 Jeg ved ikke hvad det er for en smiley

Jeg sagde bare at jeg skulle bruge komplet grunder, maling og lak til det og det fik jeg så.. 0,5L maling med tilbehør til 400kr...

men det er ikke en normal grunder på sprayflaske man bruger..

• #4   27. mar 2005 der er jo speciel til den maling som du nu vælger at bruge
    derfor det var så dyrt.. regner jeg med smiley

• #5   27. mar 2005 En almindlig maling vil holde godt et langt stykke af vejen. Har også selv malet en del CIH motorer. MEN din indsugningsmanifold skal du ikke male og heller ikke dit topstykke. Det skal have noget varmefast.

Blok, forkammer, vandpumpe osv osv kan du sagtens male med alm maling. Bare sørg for den er 110% rengjort for olie før du maler..!

Din indsugningsmanifold er faktisk en rigtig dum ting at male på da malingen vil binde varmen til indsugningen. Og netop CIH´erne er jo ikke lige det fedeste mht kold indsugningsluft fordi manifold til både ind og ud sidder på samme side... Ydermere vil malingen falde af på undersiden af indsugningsmanifolden og ved topstykket.

Hvis jeg var dig ville jeg nok vælge at polere indsprøjtningen istedet. Det ser skide godt ud. Ydermere så brug en varmefast til topstykke og udstødningsmanifold. Der findes noget der hedder "HOTPAINT" som holder til 960 grader celcius. Det er kvalivare..

Kommentér på:
Erfaring Søges - Maling på motor

Annonce