{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spray maling??
  • #1   21. nov 2008 det kommer an på om det er 1 eller 2 komponent

• #2   21. nov 2008 Pyha, aner det faktisk ikke. Kan sige den kostede 100kr. MEn det burde vel stå på den.?

hvis det er 2 komponent hva så??

• #3   21. nov 2008 hassel : vil du ikke være så god over lægge nogle billeder af det du har lavet sener så ? smiley skal nemlig selv igang med noget lign, i den nærmeste fremtid

• #4   21. nov 2008 Hvis det er spray er det 1-komponent...

• #5   21. nov 2008 jl ! bim bam bum du er dum

• #6   21. nov 2008 Mr snake, evt tjek min gamle corsa A.

Men skal prøve at tage billeder hvis jeg husker det. Der har været indbrud i bilen så der er buler og rust ved dørhåndtgaet og et hul der skal lukkes. Så der burde man kunne se forskel.

Men er der nogen der kan sige om jeg skal male hele døren om, eller nøjes med der hvor jeg laver rusten?

• #7   21. nov 2008 2-komponent findes ikke på spray - så enkelt er dét!

Det er ikke sikkert, at du skal klarlakke - se resultatet efter du har sprayet med farve. Der vil sikkert være stor forskel i den oprindelige farve, og den nye farve, da rød falmer meget.

• #8   21. nov 2008 Ja min bil er temmelig falmet så det bliver at se.

Ken en profesionel polere muligvis redde det lidt?

• #9   21. nov 2008 Hvis bilen har fået klarlak, så nytter en polering ikke ret meget på falmet farve. Hvis den ikke er klarlakket, så kan du jo selv polere bilen med slipol (evt. lidt vådslibning med grit 2000 først).

Prøv at reparere dine rustpletter først - så er det lettere for dig at se, om der skal gøres mere ved det.

• #10   21. nov 2008 min gamle E36 har været virkelig klar i lakken fordi den har været plejet mange gange.. havde lavet noget små rust (nogle bobler på skærmene) havde bare slibbet det hele godt ned til rå metal og så fik jeg lagt lidt grunder på og jeg brugte også det der spray som du til 100 kr som blev valgt efter farvekoden lakken fik lov til at tøre og så polerede jeg det lidt med maskine og der var absolut intet at se... men det skal så siges at det jeg havde lavet var på ca. 10-15 cm og ikke noget stort

• #11   21. nov 2008 halvdelen af jer aner da ik hvad i snakker om, man kan godt få 2 komponent spray maling og det er tydeligt og se om det er 2 komponent for hvis det er 2 komponent maling er malingen mat nå det er tørt og hvis det er 1 komponent er det blankt nå det er tørt

• #12   21. nov 2008 allan N: Under 2-komponent forstår man, at der er en farvekomponent (kaldet pigment) og en hærder. Når disse 2 komponenter blandes så hærder de - uanset om de er i en spraydåse eller ej. Derfor kan ægte 2-komponentlak ikke være spraymaling på dåse. Hvis jeg tager fejl, så smid gerne et link, der beviser dette.

• #13   21. nov 2008 maling der tøre mat op og skal have klarlak hedder både 2 komponent eller base farve, og det maler værkstederne bruger blander de så både fortynder og hærder i, det blandes 2 dele maling 1 del fortynder og 20% hærder, jeg har i tidernes morgen været feje dreng for en autolakker i 1.5år

• #14   21. nov 2008 allan N: Ja... Fejedreng... 2-komponent betyder, at der skal 2 komponenter til at lakken virker. I en spray-dåse er der kun en komponent, og den virker uden en anden komponent. Det med at man først lakker mat, og efterfølgende klarlakker er ikke det samme smiley

• #15   29. nov 2008 allan n.. du fatter da ikk en meter.. 2 komponente lakker tørre blankt op mens 1 komponent tørre mat op, så gir man efter følgende en 2 komponent klarlak ovenpå, som tørre blankt op.... jeg vil nødig se resultatet med de blande forhold du snakker om.. sandt det 2 til 1.. men lad os lige bruge de rigtige forskrifter sømand..2 del lak 1 del hærder, 5-10 % fortynder, alt afhængig af produkt og maleren.. og så kører de fleste værksteder på vandbaseret idag.. knap så mange opløsnings midler... tal kun hvis du ved hva du snakker om...... kim maler..

• #16   29. nov 2008 da jeg i tidernes morgen var fejedreng for en maler brugte man 2 dele maling og 1 del fortynder og 20% hærder men det er så 19år siden så det kan godt være at blandnings forholdet nu til dags er som du siger, man brugte jo ik vand basseret maling den gang så jeg ved sku godt hvad jeg taler om

• #17   30. nov 2008 ja men allan, så lad være med og skriv om noget der skete for 19 år siden.....

• #18   6. mar 2009 Hvorfor er i alle så skide kloge uden at vide noget!

JO DER FINDES 2K KLARLAK PÅ DÅSE!!

HBC laver det!!

Der sidder en lille split i bunden af dåsen som du klikker ind i dåsen.. så blander den komponenterne!!

Dåsen skal derfter bruges,, eller hærder den i løbet af 2-3 dage.

Man kan redde en ekstra dag ved at smide dåsen i køleskabet.

SLUT!

• #19   31. mar 2009 ps .. brug Kun 2.komp. hvis det er til biler ..

Kommentér på:
Spray maling??

Annonce