{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.112 visninger | Oprettet:

hvordan fjerner man overflade rust? {{forumTopicSubject}}

Goddag!

Jeg skal til at fjerne rust på min Lada... Jeg har selv udtænkt en måde at gøre det på men jeg ved ikke om det er helt hen i veret. Først og fremest har jeg fået at vide at jeg skal vente til det bliver sommer. Den fremgangsmåde jeg havde tænkt mig var:

1. Slibe overflade rusten af, med en trekantsliber.
2. Om nødvændigt fylde ujevnhedder op med plastic padding.
3. Male med rustbeskyttende maling.

Er dette helt hen i vejret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan fjerner man overflade rust?
  • #2   11. dec 2003 Mange tak for hjælpen, men jeg har kun en 2 HK kompressor, tror du den kan trække en sandblæse pistol?

• #3   11. dec 2003 Så syntes jeg du skulle købe en stålbørste til din vinkelsliber, den er også god til at fjærne gammel tectyl i hjulkasser osv.

• Kasper B
    Kasper B Tilmeldt:
    jul 2003

Følger: 1 Svar: 2
    #4   11. dec 2003 Tager bare en spray dåse.. Helst i den farve din bil er.:D Så maler du sku bare:D

• #6   14. dec 2003 Hvis rusten ikke er på et synligt sted, kan du også male med noget linolieholdigt maling (helst rustholdig jernmønje). Linolie har den evne at det er rusthæmmende, samt han sive helt ind i eksisterende rust. Man behøver faktisk blot fjerne de værste rustskaller inden påføring. Dette kan dog ikke anbefales, da ikke ser for kønt ud. Hvis du skal male over linolien, kan du slibe den jævn eller spartle den over. Du skal dog huske at prime den med shellak. Jeg har selv brugt tricket på min Kadett D og det virker fantastisk godt.

Kommentér på:
hvordan fjerner man overflade rust?

Annonce