{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Andreas O
Andreas O
Tilmeldt:
22. jan 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Følge til polo 6N {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde. Jeg har en vw polo 1.4 med 60 hk fra 1997. Den er monteret med gamle grimme 14 tommer fælge med 155/65R14 dæk. Jeg vil gerne have monteret et par nye fine mindst 16 tommer store fælge. Mit problem ligger så i at det smalleste dæk jeg ummiddelbart kan finde til en 16 tommer fælg er 185mm. Jeg synes sådan set bilen kører godt på de originale 155mm. Den kører ca. 170 på toppen i følge spedometeret. Mine svigerforældre har en tilsvarende polo med 185 dæk, den kan kun køre knap 145 km/t. Jeg går dog ud fra at der er et eller andet galt med deres bil, dog virker den til at gå som den skal. Kan det skyldes dækkenes bredde? rullemodstanden vil vel blive større.
Mit spørgsmål er altså: Hvor meget vil jeg miste på toppen ved at montere 185mm dæk frem for de originale 155mm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Følge til polo 6N
  • #1   13. jan 2009 har ikke noget med bredden at gøre men rulleomkredsen

  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   13. jan 2009 Claus H > Men omkredsen på dækket ændrer sig vel ikke fordi man sætter større fælge på? Man skal vel bare have et lavere dæk.

  • #3   13. jan 2009 kommer da helt an på hvlken profil dæk der sidder på;)

  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   13. jan 2009 det er 65 profil smiley hvad skal profilen så være hvis jeg vil have noget 185/xxR16 ?

  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   13. jan 2009 Flemming V > Hehe, okay smiley det lyder godt, det ser også noget federe ud med en ordentlig bredde!
    Jeg tænkte også på om egentlig ikke det giver noget på toppen at sætte nogen sænknings fjedre på? Den er jo noget højbenet fra standard af, hvilket vel må være skyld i en forøget vindmodstand? smiley


  • #6   13. jan 2009 Mig bekendt så hvis rulleomkredsen ikke er den samme vil bilens instrument vise forkert i forhold til den egentlige hastighed..
    Og hvis du får større fælge på skal have lavere dæk ja, men det er der stedet på nettet du kan regne dig frem til så du kan se hvor meget ved siden af dit speedometer vil vise ved diverse dækstørrelser..
    Men synes godt nok at den sku vise 25 km/t ved siden af så der godt nok blevet ændret noget..
    Ska ikke kunne sige noget, men hvis du ved deres størrelse fælge og dæk så kan du jo selv beregne om det kunne være derfor?

    Eller kan det være fordi den er sat til den ikke kan køre mere end 140 på toppen? og den så bare kan rende lidt mere end opgivet og din så kan klare det mere?


  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   13. jan 2009 The Beast Meister > Ja det er selvfølgelig logisk smiley Du har muligvis ret hvad angår at de har lidt større dæk, og min måske går lidt bedre og så det tilsammen giver den store forskel, jeg mener den er opgivet til omkring de 160 fra fabrikken af. Jeg kan ikke pt huske hvad størelse dæk de kører på, men jeg synes bare min også føles som om den køre en hel del hurtigere alligevel. smiley

  • #8   13. jan 2009 Andreas
    Hvis den er opgivet til 160 så kan den potentielt vel godt miste de 15 (+ lidt mere da de altid kører mere end opgivet) pga. større fælge med dæk der ikke passer.. Så bilen "tror" den kører 145 når den måske kører 165 fx.. Men at din føles mere kvik kan vel også være pga. vægt af nye fælge plus den har det mere den skal slæbe igang også..


  • #9   13. jan 2009 smag og behag. 16" er lige stor nok til en polo.
    men tag f. eks ronal turbo 7x15, smid nogle 165/50-15 dæk på. ser godt ud.
    ellers er der nogle "tyskerfælge" 8x15 fælge herinde med helt nye 185/45-15 dæk. ser også godt ud


  • #10   13. jan 2009 Du skal have 195/40-16" det er lækkert, se evt min polo 6n

  • Andreas O
    Andreas O Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   14. jan 2009 Jamen jeg kan godt se at det da ser virkelig nice ud smiley Hvad vil så lave dæk og en gevindundervogn justeret til 60 mm sænkning gøre ved mine køreegenskaber/komfort? smiley

  • Theodor T
    Theodor T Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5
    #12   7. jun 2009
    De vil gøre så du kan mærke selv de mindste bump i vejen smiley


Kommentér på:
Følge til polo 6N

Annonce