Erfaring med kvalitetsfælge {{forumTopicSubject}}
Nu kunne jeg godt lige tænke mig at høre folk erfaringer herinde omkring fælge, da både de gamle og jeg ikke har kunne finde ordenlige fælge til bilerne...
Hvis vi starter med de gamle, som købte en ny A6 i 2007 med uorg 17" New RS4 fælge fra Audi selv, efter ½ år frem og tilbage med Audi pga bilen rystede ved 80 og 140km/t solgte de fælgene
Sommeren 2008 tager min far så ned hos First Stop og beder fyren om et sæt 18" som ikke ryster, det bliver så Dotz Las Vegas med mat center, for så at finde ud af at de ryster ved 140km/t og op :X (plus kanten allerede irrer efter en season)
Og samme deal med mig, beder om gode fælge der ikke ryster, men min ryster så over 125km/t...
(Skal lige siges at alle fælgene er blevet afbalanceret +2gange)
Hvilke mærke skal man have for bilen ikke ryster?
Eneste gode erfaring jeg har er OZ og MOMO, men de har ikke særlig fede designs efter min mening mere
mar 2008
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 130 Svar: 710
kan jo os være dækkene der er dårlige
jun 2004
Følger: 17 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.122
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Ved lav hastighed hoppede bilen, især ved kø-kørsel kunne man mærke og se det. Det virkede somom hjulene var ovale.
Der var intet at mærke ved højere hastigheder.
Fik dem afbalanceret 7 gange, og selvom de hvergang ramte 0 hjalp intet. Dækkene blev også roteret på fælgene. Det endte med at konklusionen blev, at fælgene var for dårlig kvalitet.
Har aldrig oplevet noget så besværligt, og jeg har haft MANGE forskellige sæt alufælge
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 279
en bil der ryster ved hurtigere kørsel kan skyldes forfærdelig mange ting og behøver ikke nødvændigvis være fælgenes skyld.
Erfaring med kvalitetsfælge