977 visninger
|
Oprettet:
at spartle. {{forumTopicSubject}}
hey drenge og piger. Nogen der kan forklare mig hvordan det forgår? Jeg syns sgu selv det går fint, man spartler, sliber, sparter, sliber, men jeg syns sgu alligevel man enten får smurt for meget på, eller for slebet for meget af. Hva bruger i af værktøj? plastik eller metal spartel? hvilken type spartel? jeg bruger motip..
Blogger
Tilmeldt:
feb 2003
Følger: 192 Følgere: 274 Biler: 4 Emner: 60 Svar: 2.413
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
okt 2005
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 767
men hvad bruger du til og slibe med?
okt 2005
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 767
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.624
Når du retter buler osv. er det vigtigt at slibe groft. Korn 80 på et rettebræt eller en stor klods er det bedste. Du skal ikke være bange for at slibe for meget udenom, jo bredere du sliber, jo bedre overgang får du.
Du må ikke trykke når du sliber, så sliber du ikke efter bilens naturlige form.
Efter den grove slibning lægger du et tyndere lag på og sliber med korn 240-400. Igen uden at trykke. Så slutter du af med et lag fylder/filler et stykke udover opretningen men mest på selve spartlen. Og sliber med minimum korn 400. Grunder og ridser den med korn 800-1000 inden du maler.
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.624
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
at spartle.